Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lz1wvm - специалист
Та да си изкажа главоболията,за това дълго трасе.
Трасетата са 6 на брой,които са еднотипни и на отделни импулсни трафове.Средната дължина на 12 волтововия кабел на едно от трасетата е около 8 метра,а сечението на кабела е 2х10,5 квадрата.Луничките на едно трасе са 6 броя по 20 вата,като са вързани от втория до осмия метър,през метър.Трафа е импулсен 150 вата.
Та проблема е,че светят много слабо(нещо като на 4 волта).Смених трафа с друга марка(вивалукс),светят(като на 7 волта).Най-накрая ми писна,да ходя по магазини и да ме зарибяват,и свалих акумулатора от колата.И лампите светнаха с пълна сила,като разликата между първата и последната лампа е 0,7 волта,което видимо е почти незабележимо.Трафовете вече ги върнах,както и луничките,и минах на 220 волтови.
Въпроса ми е защо се получава така. :partyman:
romanpm - майстор
Ами ти си си отговорил , след като с акумулатора светят значи трафа не дава достатъчно ток за да подържа това напрежение :)
androslav - помощник
Получава се така защото трансформаторите които купуваш от магазина са импулсни, а те не могат да захранват консуматори на далечни разстояния.
А това че си сменил луните с такива на 220В е най-хубавото нещо което си направил.
Освен в мокри и влажни помещения, използването на понижено напрежение е безсмислено.
lz1wvm - специалист
Получава се така защото трансформаторите които купуваш от магазина са импулсни, а те не могат да захранват консуматори на далечни разстояния.
Да разбрах след доста проби,че не могат да захранват консуматори на далечни разстояния,но защо се получава така.

Трафа е презапасен с 30 процента откъм мощност...това го написах в първия пост. :partyman:
ПС Забравих да пиша,че трасето го натоварих с 3 лампи по 20 вата,в края на линията(демек 60 вата).Но лампите светеха по същия начин.
Последна промяна от lz1wvm на чет ное 14, 2013 10:21 pm, променено общо 1 път.
shadow__01 - майстор
lz1wvm написа:
....но защо се получава така.
Ниско напрежение, тънки кабели, големи загуби по трасето, и най-важното слаби трансформатори. Всичко е свързано. Не гледай какво пише на опаковката. Умножено е най-малко по две. Предполагам се досещаш защо до подстанциите в градовете пристига напрежение от киловолти, а не 3x400V.
lz1wvm - специалист
shadow__01 написа:
lz1wvm написа:
....но защо се получава така.
Ниско напрежение, тънки кабели, големи загуби по трасето, и най-важното слаби трансформатори. Всичко е свързано. Не гледай какво пише на опаковката. Умножено е най-малко по две. Предполагам се досещаш защо до подстанциите в градовете пристига напрежение от киловолти, а не 3x400V.
Ами и това съм го смятал,и съм го написал в първия пост. :partyman:
ivanovbg - майстор
За да е всичко добре на дълги разстояния захранването на еднакви консуматори се прави с генератор на ток и консуматорите се захранват последователно. На всеки консуматор се връзва допълнително по един ценеров диод който е с малко по високо напрежение на пробив отколкото съответния консуматор и със съответния ток. Така ако съответния консуматор изгори останалите пак получават необходимото напрежение и ток. Ефекта който си описал го няма при този начин на свързване.

Чудно ми е как си постигнал този ефект при 10квадрата кабел - или е печатна грешка :wink:
:partyman:
shadow__01 - майстор
ivanovbg написа:
Чудно ми е как си постигнал този ефект при 10квадрата кабел - или е печатна грешка :wink:
:partyman:
Предполагам е имал предвид 2x0.5mm^2
lz1wvm - специалист
Чудно ми е как си постигнал този ефект при 10квадрата кабел - или е печатна грешка
Не е печатна грешка,дори в първия пост съм сметнал загубите от пълната мощност.
.... :partyman:
ivanovbg - майстор
Не знам от кои лунички си слагал. Вероятно и те са били с вграден импулсен драйвер и нещо са се интерферирали честотите. Пробва ли с филтриращи кондензатори на всяка луна?

Тема "лунички 12 волта на дълго трасе" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: