Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
pufer - напреднал
Момчета, някой да има схема за едно зарядно за акумулатори - 12 V: Модел Бош Баттмакс 6, номер: 7 780 301 138 (РО 3334). Работи, не е изгоряло, но след 30 мин. вдига тока на 15 - 15,5 V и може да навреди на батерията; защитата от прегряване също не работи. Опитах с разни търсачки, но моделът е стар и не излиза нищо.
DMN - майстор
Това зарядно има ли следене на напрежението при заряд? Какъв е зарядния му ток? Колко амперчаса е акумулатора, който зареждаш?
pufer - напреднал
Няма следене на напрежението, има на силата на тока. Замерването го правих с мултицет, защото спря да изключва защитата от прегряване и имах съмнения за презареждане. Зарядният ток е малък 1 А. Батерията е 60 Ач, Варта и е на 1 година. Не искам да я съсипя с презареждане. Дано да са се качили снимките.

http://hardtop.snimka.bg/automobiles/bosch.815954
DMN - майстор
pufer написа:
Замерването го правих с мултицет, защото спря да изключва защитата от прегряване и имах съмнения за презареждане.
:? Много неща от обясненията ти не се връзват. Защитата от прегряване каква връзка има с презареждането на акумулатора, тя по-скоро пази зарядното от прегряване и не е добре, ако често изключва.
pufer написа:
Зарядният ток е малък 1 А.
На това зарядно като гледам му дават 6А заряден ток.
pufer написа:
вдига тока на 15 - 15,5 V

Тези 15.5V, ако ги вдига след 30 мин. с тоя 1А заряден ток, то значи, че акумулатора е зареден и няма нужда от зареждане. Ако пък е разреден, то означава, че е свършил за да вдига такова напрежение толкова бързо. Ти всъщност защо го зареждаш акумулатора - изтощен ли е?
Как е работело преди това зарядно - имало ли е някаква защита от презареждане, като например - автоматично следене на напрежението или е било с фиксирано такова(например 14.5V), или е работело като обикновено зарядно, което на празен ход може да дава и 18V :?. Може да се окаже, че му няма нищо на зарядното.
pufer - напреднал
Знам, че защитата от прегряване няма нищо общо. Просто тя е единият дефект. А за другия не съм сигурен. Наложи ми се през зимата да зареждам почти разреден акумулатор, стар. И тогава забелязах, че напрежението се увеличава над 15 V, след 2-3 часа. При по-нов го прави за 30 мин. Преди докато работеше защитата не е вдигал повече от 14,4 V. Допускам, че тази защита може би не е за прегряване, а за презареждане. Просто не знам. В техн. данни пише за автоматична защита може би и за двете. Затова търся схема. Аз самият не съм достатъчно добре с електрониката. Един приятел ще го погледне, но му трябва схема и няма време сам да търси.

Когато беше ново, при разреден акумулатор зарядното започваше със заряден ток от 5-6 А и постепенно падаше до 1 А и дори малко под него, съдейки по амперметъра. На по-късен етап започваше от 2-3 А и пак до минимума. А сега дори и при силно разреден акумулатор започва от 1 - 1,5 А. Явно има проблем или просто остарява. :roll: Притеснява ме най-много фактът, че ако оставя зарядното цяла нощ да зарежда и то с 15 V може да се прецака акумулаторът. Пък не мога да му стоя цяла нощ да го пазя! :shock:
pufer - напреднал
Няма ли кой да помогне с една схема? Пробвах в много сайтове без късмет!
ditronix - специалист
Има,ама искат 59 евро :-D
pufer - напреднал
За тези пари - едно ново. Благодаря все пак!

Тема "Зарядно Бош Баттмакс 6" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: