Колеги бия си главата какво мога да направя с един двигател на Елпром Троян от 68 година.
Въпросното двигателче явно е двускоростно.
Тип АО112S - 8/4
1 /1,5 kW
3,5/3,9 А 380V
710 / 1440 oб/мин.
Освен годината на производство и теглото няма нищо друго като описание. Липсва начина на свързване но вероятно е триъгълник двойна звезда. Но не съм напълно убеден защото знам че има и други възможности така че помагайте.
Та питането ми е дали мога да го подкарам на монофазно захранване на двете скорости само с работни кондензатори. Никога не съм правил подобна гимнастика с двускоростен и ми е малко тъмна индия какво може да се получи.
Двигателя е присаден на малко стругче на което вариатора е заминал и са го елиминирали. Но така и не е бил подкаран на двете скорости а само на двойна звезда. Стугчето няма механичен съединител и реверса са прави от двигателя. Идеята ми е да добавя още по едно ключе така че двигателя да тръгва на ниската скорост и после да превключва на високата с цел по плавно тръгване а ще е и по удобно при спиране да се минава по обратния ред. Ако ли не то другия вариант е да си включвам на различните скорости та поне с трите механични да станат общо шест.
Относно загубата на мощност ми е ясна но според колеги имаща подобна машинка и киловат е достатъчен да върши работа все пак не сме на норма. И другата подробност практически всеки път пускането му е почти на празен ход.
В описанието на подобни машини изрично е написано че реверса е разрешен едва след спиране на двигателя така че приемам всякакви идеи да стегна машинката. Допълнителна магнитна спирачка или ползване на самия двигател като спирачка и т.н.
Въпросното двигателче явно е двускоростно.
Тип АО112S - 8/4
1 /1,5 kW
3,5/3,9 А 380V
710 / 1440 oб/мин.
Освен годината на производство и теглото няма нищо друго като описание. Липсва начина на свързване но вероятно е триъгълник двойна звезда. Но не съм напълно убеден защото знам че има и други възможности така че помагайте.
Та питането ми е дали мога да го подкарам на монофазно захранване на двете скорости само с работни кондензатори. Никога не съм правил подобна гимнастика с двускоростен и ми е малко тъмна индия какво може да се получи.
Двигателя е присаден на малко стругче на което вариатора е заминал и са го елиминирали. Но така и не е бил подкаран на двете скорости а само на двойна звезда. Стугчето няма механичен съединител и реверса са прави от двигателя. Идеята ми е да добавя още по едно ключе така че двигателя да тръгва на ниската скорост и после да превключва на високата с цел по плавно тръгване а ще е и по удобно при спиране да се минава по обратния ред. Ако ли не то другия вариант е да си включвам на различните скорости та поне с трите механични да станат общо шест.
Относно загубата на мощност ми е ясна но според колеги имаща подобна машинка и киловат е достатъчен да върши работа все пак не сме на норма. И другата подробност практически всеки път пускането му е почти на празен ход.
В описанието на подобни машини изрично е написано че реверса е разрешен едва след спиране на двигателя така че приемам всякакви идеи да стегна машинката. Допълнителна магнитна спирачка или ползване на самия двигател като спирачка и т.н.