Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lov - майстор
Колеги бия си главата :wallbash: какво мога да направя с един двигател на Елпром Троян от 68 година.

Въпросното двигателче явно е двускоростно.

Тип АО112S - 8/4
1 /1,5 kW
3,5/3,9 А 380V
710 / 1440 oб/мин.

Освен годината на производство и теглото няма нищо друго като описание. Липсва начина на свързване но вероятно е триъгълник двойна звезда. Но не съм напълно убеден защото знам че има и други възможности така че помагайте.
Та питането ми е дали мога да го подкарам на монофазно захранване на двете скорости само с работни кондензатори. Никога не съм правил подобна гимнастика с двускоростен и ми е малко тъмна индия какво може да се получи.
Двигателя е присаден на малко стругче на което вариатора е заминал и са го елиминирали. Но така и не е бил подкаран на двете скорости а само на двойна звезда. Стугчето няма механичен съединител и реверса са прави от двигателя. Идеята ми е да добавя още по едно ключе така че двигателя да тръгва на ниската скорост и после да превключва на високата с цел по плавно тръгване а ще е и по удобно при спиране да се минава по обратния ред. Ако ли не то другия вариант е да си включвам на различните скорости та поне с трите механични да станат общо шест.
Относно загубата на мощност ми е ясна но според колеги имаща подобна машинка и киловат е достатъчен да върши работа все пак не сме на норма. И другата подробност практически всеки път пускането му е почти на празен ход.
В описанието на подобни машини изрично е написано че реверса е разрешен едва след спиране на двигателя така че приемам всякакви идеи да стегна машинката. Допълнителна магнитна спирачка или ползване на самия двигател като спирачка и т.н.
gogo7777 - майстор
Снимай клемореда. Двигателя с кафезен ротор ли е? Ето една схема на свързване.
Прикачен файл:
untitled.JPG
untitled.JPG (28.37 KиБ) Видяна 3223 пъти
lov - майстор
Вида на двигателя съм го написал по горе. Асинхронен двигател с кафезен ротор.
Също така съм на ясно как се свързва и управлява такъв двигател на трифазно захранване. Питането ми е какво може да се получи при монофазно захранване и как можем да претаковаме гявола.
Лесно ще го пресвържа на двоен триъгълник и ще му бодна един кондензатор и вероятно ще стане за високите обороти. Ама за ниските какво правим.
Клемното табло е цялото в гняс и не е оригинално но доколкото успях да видя на бързо тази вечер ми се вижда е че е вързано на двойна звезда. Виждат ми се още едни изводи вързани на шпилките за звездата. Даже дори да е пренавиван и да са му оставили само високите обороти склонен съм да го пренавия отново само и само да имам още едни скорост.
И понеже бобиньорите имат навика да ощракат фабричните кабелни обувки и да ги ползват после като шайбички за това имам някакви съмнения и пиша че може да е пренавиван.
Уте или в други ден ако имам свободно време ще го отварям защото има тръгнали лагери и ще видя с точност какво е правено и дали съм в грешка.
lov - майстор
Хайде да почнем с предложението за честотния инвертор но офертата на лични защото алъш-вериша в този форум са забранени.
Иначе с пренавиването няма как да стане пък и няма смисъл. Цената ще ми стъпи като да си намеря друг двигател. Не че нямам ама не ми се преправят ремъчни шайби а и ще се наложи и промяна в захващането. В интерес на истината двигателя се оказа наистина пренавиван но със запазена оригинална схема. И много отдавна не бях виждал такова качествено пренавиване. Изводите на полюсите подредени и изкарани на челата да ти е кеф да му направих дисекция. Тъй че ако си правил подобни заигравки давай акъли иначе го почвам по метода на пробите и грешките само да се поосвободя малко. Тъп и още толкова упорит съм. И докато не се убедя че е невъзможно не се предавам.
Иначе за такава спирачка или подобна говоря. И не е никак скъпа освен едно време реле ама все ще изровя някое из долапите като за без пари.
Прикачен файл:
spirachki.jpg
spirachki.jpg (23.11 KиБ) Видяна 3059 пъти
Има и други схемни решения които съм виждал на живо как спират почти 1 тон вал развъртян на 3000 об/мин. и как 12 ремъка се изпаряват за части от секундата. Ама после тоя двигател и машината се нуждаят от голям ремонт.
Та поназнайваме и ние нещо от моторни спирачки. :?


Да не пускам втори пост

Хидра нека да видим пък какво ще излезе. И без това още не съм стегнал механиката и имам доста неща преди да опра за двигателчето.
Може пък колегата да помогне все пак малко ми се губят някои неща за този тип двигатели и не ми се сяда на дърти години да чета. Тъкмо ще проверим що за специалисти са.
tehribo - специалист
hidrazin написа:
tehribo написа:
1. Носиш ни го в сервиза, пренавиваме го на една скорост (тая точка не е задължителна, но ще се родиш ако я направиш)
2. Продаваме ти едно управление от 1ф~ към 3ф~ и си решаваш всичките проблеми, поне от това което прочетох.
Някои хора така така и не разбраха колко тъпо и малоумно им изглеждат рекламите точно в този форум. Въпрос - може ли да сме толкова тъпи? Отговор - може, защото пренавиваме матори и продаваме инвертори на смешно високи цени.
:partyman:
Спести си определенията и обидите, ако обичаш.
Човекът пита - аз му отговарям за начина, по който ще си реши проблемите.А ти колкото искаш му обяснявай как да подкара трифазен двускоростен двигател с кондензатори и колко хубаво ще работи.
Не смятам да се правя на по-католик от папата и само за да не обидя някой злобар като тебе, да си правя пас, че ремонтираме двигатели.

Поздрави
hidrazin - майстор
lov написа:
Хидра нека да видим пък какво ще излезе. И без това още не съм стегнал механиката и имам доста неща преди да опра за двигателчето.
Може пък колегата да помогне все пак малко ми се губят някои неща за този тип двигатели и не ми се сяда на дърти години да чета. Тъкмо ще проверим що за специалисти са.
А дано, ама надали. Ще ти предложи инвертор на LSis дето е на едно ниво с Елмарк. Интересно на каква цена ще ти го предложи? Имай едно на ум че се продават като базови модели. Например нямат в комплекта интерфвйсния кабел USB to RS485. Пък той не е без пари. Естествено и такъв ще ти продаде. Отделно. :-D Иначе ще се омахаш да въвеждаш параметри на това минатюрно дисплейче. Колегите дето се занимават с инвертори винаги бягат от тази марка.
tehribo написа:
...Човекът пита - аз му отговарям за начина, по който ще си реши проблемите.А ти колкото искаш му обяснявай как да подкара трифазен двускоростен двигател с кондензатори и колко хубаво ще работи...
Да си видял някъде да му обяснявам за подкарване с кондензатори?
Това не е ЕДИНСТВЕНИЯ начин да си реши проблема. Има достатъчно други фирми пренавиващи електродвигатели, които са по-близко до Ловеч. Едно бързо търсене в нета:
http://www.dalila96.com/page.php?id=7
http://elmatech.eu/bg/html/remonti.html
Предполагам и в Ловеч може да намери кой да му го пренавие. Същото се отнася и за инверторите - има колкото си искаш. И по-добри. Най-елементарната култура изисква да кажеш например нещо такова:
Носиш го в някой сервиз за да ти го пренавият на монофазен или си купуваш честотен инвертор. Ако желаеш може да предложим и двете.
Да не би да сте единствени. Или най-добрите?
:partyman:
todortv - майстор
Ако искаш да стане както трябва, вземи си инвертор по-марков.
Няма нужда от спирачка ще ползваш спирачката на инвертора.
Относно съединител може да се ползва пак функция на инвертора "acceleration time".

Относно двете скорости и кондензатора ще трябват повече контактори и
мощността ще падне значително.
За спирачка понякога се ползва таймер 1-3 сек. и реверсивно захранване.....

Ето го моя, самоделка с потенциометър и трипозиционен ЦК ключ за реверс:
Изображение
lov - майстор
Двигателя си има предостатъчно мощност така че загубата няма да е от значение. Няма да е на норма така че ще му е още по лесно. Пък и на високи обороти детайла само се гъделичка за грапавост.
Както е двускоростен и с трите скорости от неговата кутия напълно ще ми покрива изискванията. Дори имам наличен един инвертор купуван за друга цел но предпочитам все още класиката.
Както писах по горе. Тъп съм и съм упорит. А и най важното не бързам кога стане. Щото много пъти уж за временно пък го закърпя и то стане за постоянно. Тоя път съм се зарекал да не повтарям такива грешки.
Днеска даже с едно приятелче си говорихме и той ми вика да ми подари един двигател от телфер пак двускоростен но пък и със спирачка. Та вече почнах да се чудя дали да не сложа него За да си намаля релейната схема. А и на времето правих едни истори с кондензаторни двигатели и пущината като изпаднат по някога в резонанс в момента на реверса и кондензаторите пукат кат пуканки. Пък и двигателя горя пак по тази причина. При трифазните няма проблем за кратко да се пусне стига товара му от другата страна да няма голяма инерция.

Иначе добре си го спретнал стругчето. И аз се бях заиграл на времето да си правя такова с водачи от едни хидравлики. Само че ми потрябва по спешност циркуляр и шпиндела го преформих на бързо и проекта умря.

Тема "Помощ за ел. двигател и задвижване на струг." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: