Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
valentino76bs - майстор
Здравейте ,имам две помпи които източват отпадни води.Управляват се с три поплавъка.Таблото го разчоплих малко преди повече от 30 години е но е много кадърно направено с хубави елементи.Идеята ми е да сложа някакви лампи или свето диоди който ще ми сигнализират дали дадения поплавък е включен ,понеже много често дефектират или се цапат с мизерии и не включват и не мога да разбера и трябва все да меря и т.н. В таблото видях един траф от 230/24 и всички контактори таймери и релета са на 24 в. АС.Трите края са общи и директно към 24-те волта а другите отиват най вероятно към бобините или някакви оперативни контакти...та какво да му измисля по една глимка или диоди ,грецове и т.н.
Прикачен файл:
DSC_0764.jpg
novgradski - специалист
Сложи му по една автомобилна крушка 24V успоредно на бубинките или
Прикачен файл:
lampa 24v.jpg
lampa 24v.jpg (32.32 KиБ) Видяна 2049 пъти
shotik - майстор
Щом има 24 волта,вземи от магазини за авточасти плафончета за допълнителни лампи които се слагат на камиони и лампи за 24 волта и ги връзваш минус към обща клема на минус,а другия проводник към всеки проводник от поплавъците за ниво .Къде ще ги монтираш е по твой избор.
valentino76bs - майстор
novgradski написа:
Сложи му по една автомобилна крушка 24V успоредно на бубинките или
Прикачен файл:
lampa 24v.jpg
Успоредно на бобинките :? ,искам да разбера самия поплавък дали работи ако са успоредно на бобинките преди това ако минават през някакви оперативни проблемни контакти няма как да ми дадът вярна индикация.А аз искам да знам самия поплавък дали работи ,така че това не ме устройва.
valentino76bs - майстор
shotik написа:
Щом има 24 волта,вземи от магазини за авточасти плафончета за допълнителни лампи които се слагат на камиони и лампи за 24 волта и ги връзваш минус към обща клема на минус,а другия проводник към всеки проводник от поплавъците за ниво .Къде ще ги монтираш е по твой избор.
Как на минус то е 24 в АC .И с тея лампи няма ли да мъждукат вероятно минава през бубината на някой конт.р. и ще затвори веригата.
ivanovbg - майстор
valentino76bs написа:
Успоредно на бобинките :? ,искам да разбера самия поплавък дали работи ако са успоредно на бобинките преди това ако минават през някакви оперативни проблемни контакти няма как да ми дадът вярна индикация.А аз искам да знам самия поплавък дали работи ,така че това не ме устройва.
Тогава цялата ти концепция е грешна. За да разбереш дали някой поплавък работи правилно ти трябва още и нивомер за да сравниш показанията на таблото с нивото на водата.
shotik - майстор
valentino76bs написа:
shotik написа:
Щом има 24 волта,вземи от магазини за авточасти плафончета за допълнителни лампи които се слагат на камиони и лампи за 24 волта и ги връзваш минус към обща клема на минус,а другия проводник към всеки проводник от поплавъците за ниво .Къде ще ги монтираш е по твой избор.
Как на минус то е 24 в АC .И с тея лампи няма ли да мъждукат вероятно минава през бубината на някой конт.р. и ще затвори веригата.

Дори да не е прав ток,то едната клема от кабела е като обща ,като минус,другата е като плюс и от нея се разпределя към различните уреди в таблото.това е принципно ,правиш опит едната жица на лампата да я вържеш към идваща от поплавъка жица и като знаеш ,че той е затворен,търсиш къде да прикачиш другата жица на лампата и като светне,виждаш къде е общ минус/условно го приемаме така/.Но мисля ,че някой от поплавъците трябва да е с нормално затворен контакт и при определено ниво ,той ще изключи и лампата ще гасне.За лампи ,които се слагат в плафончета са към 5 вата /габарити на камион/ и ще се вижда достатъчно .
valentino76bs - майстор
ivanovbg написа:


Тогава цялата ти концепция е грешна. За да разбереш дали някой поплавък работи правилно ти трябва още и нивомер за да сравниш показанията на таблото с нивото на водата.
Не бе колега :) не ме разбираш нещо.Те поплавъците аз ги пускам и си ги подреждам на разстояние височина един от друг както аз си искам .Няма никакви показания на таблото тва е едно корито дето се пълни с говнаи отпадни води от улиците и т.н. и като вземе да се дига нивото в тая яма първия се задейства той се явява изключващ за двете помпи като нивото стигне до втория поплавък включва едната помпа като стигне до третия ако притока на вода е много включва втората .Като започне източване докато водата не слезе под нивото на най долния поплавък не спират помпите....няма нищо особено.Вътре в крушата на поплавъка е най вероятно някаква живачна ампула.
Прикачен файл:
130062355051554.jpg
130062355051554.jpg (7.79 KиБ) Видяна 1971 пъти
hidrazin - майстор
В крушата едва ли е живачна ампула. По-вероятно е метално топче и две ламарини. Ама няма значение.
Най-лесно ще стане да угасва когато поплавъка включи. Един светодиод (може и от светеща запалка), диод от общ характер и един резистор 1 килоом.
Свързваш по следната схема на клемите на крушата и си готов.
Изображение
Същото това ако го свържеш към бобината на контактора за 24V ще работи обратно. Когато контактора задейства - ще свети.
:partyman:
shotik - майстор
В поплавък ,който съм виждал , има две контактни пластини и едно метално топче,което дава контакт,когато поплавъкът е в определено положение.

Тема "Поплавъци за ниво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: