• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
emilst - помощник
Здравейте,

Имам нужда от съвет и помощ с ел. схема и необходими части за монтиране на следната система описна по-долу:

1. Имам Врата1, която се отваря и затваря (да кажем автоматично).
2. Имам и Врата2, която искам да направя да се отваря когато Врата1 се отвори и да се затваря когато Врата1 се затвори.
3. За целта смятам, че ще е необоходим 1 или два контакта, които да реагират съответно при отваряне и при затваряне на Врата1.
4. Идеята е при отваряне на Врата1, да се задейства моторче, което да отвори Врата2.
5. Моторчето спира когато Врата2, стигне Краен Изключвател1.
6. При затваряне на Врата1, моторчето се задейства в обратна посока и затваря Врата2.
7. Моторчето спира, когато Врата2 достигне Краен Изключвател2.

Системата ще работи със ток 220V, който ще минава през трансформатор за задвижване на моторчето и захранването на другите компоненти.

Основните проблеми, които срещам са три:
1. Какви части ще ми трябват? Ако можете да ми предложите списък и линкове от интернет ще бъда много благодарен
2. Вратите не упражняват много голям натиск при отворено или затворено положение, затова предпочитам да монтирам риид контакти. Обаче, те функционират като нормално затворени а за Врата2 например ми трябва нормално отворени контакти. Предложиха ми вариянт да се обърнат с реле, но не знам как може да стане.
3. Каква трябва да бъде схемата на монтаж?

Тук съм нарисувал как бу трябвало да функционира системата:

Прикачен файл

Shema.png
Shema.png (20.53 KиБ) Видяна 2789 пъти
Andri01 - майстор
Трябва ти система за отваряне/затваряне на вратите! Няма начин моторите вършат това без редуктор и някаква система-винтова или лостова. А иначе ел. управлението и на двете не е проблем! Има готови системи с винтова рейка,на 24В. но са към 1000лв!?
emilst - помощник
Andri01 написа:
Трябва ти система за отваряне/затваряне на вратите! Няма начин моторите вършат това без редуктор и някаква система-винтова или лостова. А иначе ел. управлението и на двете не е проблем! Има готови системи с винтова рейка,на 24В. но са към 1000лв!?
Здрасти, системета за отваряне и затваряне е готова работи на 12V, трябва ми само схема на ел. управлението и какви части ще се необходми - контакти, релета, изключватели и т.н.
Andri01 - майстор
Относно схемата на управление-ще префасонирам моята схема но гаражната врата, според твоя алгоритъм. Няма да е трудно. Имаш ли възможност да направиш някоя снимка -интересуваме начина на задвижване. Просто от любопитство :)Моето задвижване е подобно - двигател от чистачки , велосипедна верига и две рамена.
П.С.: Интересува ме моторчетата ,които ползваш с магнитен или навит статор са. Защото има разлика при управлението на посоката.
Задействието на врата 2 кога ще става: едновременно с врата 1 или след спирането и-съответно отворена /затворена ? Точка 2 или 4 и 6??
Ако искаш пиши на лични,да не разводняваме форума.
alsted - майстор
Не виждам необходимост да си пишете на лични. Тук някой може да даде по-практична идея ...
Наистина смятам, че е важно да се уточни какви са двигателчетата. Как се обръща посоката? Ако съм схванал правилно идеята, все пак задействането ще е на 12V и тока ще е по-голям ... или не?
Andri01 - майстор
Няма проблем. За мене е интересно от техническа гледна точка,начина на предаване на движението от ЕД / въртеливо/ към вратите. А управлението им е лесно.
lz1wvm - специалист
Освен крайни изключватели,е добре да има и защита по ток.Защото обикновено в краищата на вратата се натрупват боклуци(хартийки,листа и други неща),и се получава така,че крайния изключвател,няма как да изключи,защото вратата не стига до там....моята за това изгоря,щото нямаше токова защита,и не се почистваше редовно.И сега функцията на дистанционното се изпълнява от наличния персонал.
shadow__01 - майстор
emilst написа:
Здрасти, системета за отваряне и затваряне е готова работи на 12V, трябва ми само схема на ел. управлението и какви части ще се необходми - контакти, релета, изключватели и т.н.
Здравей, направих си труда да ти измисля едно максимално опростено управление с наличните изключватели на рисунката ти. Възможно е да има грешки по схемата, но е късно и се уморих малко. Дано колегите, ако ги забележат да ги поправят.
Схемата е тази:
Прикачен файл:
IMAG2751.jpg
Прикачен файл:
IMAG2756.jpg
Забравил съм да напиша, че "R1" и "R2" са релета с нормално отворени контакти.
По просто от това няма на къде.
ivanovbg - майстор
Май не можахме да се срещнем днес. Моята схема става, като на мястото на терморелето се сложи ключе шаубау да го притиска прозореца като се затвори, свързано по следната схема:
Прикачен файл:
028 KOD2920.jpg
028 KOD2920.jpg (50.13 KиБ) Видяна 2698 пъти
Прикачен файл:
Shema na montaj.JPG
Shema na montaj.JPG (18.03 KиБ) Видяна 2698 пъти
lz1wvm - специалист
ivanovbg написа:
Май не можахме да се срещнем днес. Моята схема става, като на мястото на терморелето се сложи ключе шаубау да го притиска прозореца като се затвори, свързано по следната схема:
Прикачен файл:
028 KOD2920.jpg
Прикачен файл:
Shema na montaj.JPG
Твоята схема може и да става,ама как си го представяш това ключе на снимката,в дъжд,сняг,пек и други недоброжелателни намерения.
ПС. а схемата,която си начертал,се разбира че мотора е перпетуум мобиле.
  • 1
  • 2

Тема "Помощ за схема с отв/затв контакт и крайни изключватели" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: