• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
blondster - специалист
Здравейте , подариха ми един такъв инвертор - развален :-D . Разглобих го , измерих на изхода - нямаше напрежение и разпоих четирите транзистора на изхода IRF840 - 3 от тях бяха думнали . Купих си 4 броя чисто нови - запоих ги и всичко заработи . Ползвам го в колата за лаптопа /90W захранване / - почти 2 седмици . И вчера бях го изключил от запалката за 4-5 часа . И след това го включих към запалката като копчето на инвертора си беше оставено на включено положение . В началото попринцип като го включа инвертора си прави проверка и дърпа голям ток , и като го включих в запалката и точно като направи тази проверка и всичко спря . Предпазителя 15А беше изгорял на колата . Смених го - пак пробвах и пак изгоря . Днес го отворих пак , разглобих го и на изхода нямаше никакво напрежение и защитата се включва . Разпоих 4-те транзистора и двата отново бяха думнали . Какъв би бил проблема , за да думват толкова често ? Може и да няма проблем , защото някой път захранването на лаптопа като го включвам в мрежата и пука яко - разрежда ли се какво става - не знам . Днес си купих 2 транзистора нови - утре ще ги запоя и най-вероятно всичко ще тръгне , но толкова често защо изгарят ?

Прикачен файл

2.jpg

Прикачен файл

4.jpg

Прикачен файл

3.jpg

Прикачен файл

1.jpg
hidrazin - майстор
blondster написа:
.... Разпоих 4-те транзистора и двата отново бяха думнали . Какъв би бил проблема , за да думват толкова често ? ...
Ми не купувай транзистори от Елимекс.
:partyman:
blondster - специалист
От Викиват са - трябваше да ги взема този път от някъде другаде . Проверих и маломощните транз. , но са си здрави :)
DMN - майстор
blondster написа:
В началото попринцип като го включа инвертора си прави проверка и дърпа голям ток
:? Не ми звучи никак логично това. Каква е тая проверка дето ще дърпа толкова голям ток без товар? По-скоро има първоначален пик от зареждането на кондензаторите, но той е много кратък и трудно би се уловил от доста обикновени уреди, колко е тоя голям ток и с какво го измери? Според мен трябва да започнеш да проверяваш и отделните елементи - диоди, кондензатори, резистори и т.н.(не казваш колко си в час с електрониката).
П.П. Сега мернах на моя инвертор(друга марка 150Вт., тока в първичната верига(12V) при пускането беше 220мА(това по-скоро е от вентилатора, който тръгва веднага) и след секунда се вдигна и остана на около 440, това без никакъв товар.
geniya - специалист
blondster написа:
Здравейте , подариха ми един такъв инвертор - развален :-D . Разглобих го , измерих на изхода - нямаше напрежение и разпоих четирите транзистора на изхода IRF840 - 3 от тях бяха думнали . Купих си 4 броя чисто нови - запоих ги и всичко заработи . Ползвам го в колата за лаптопа /90W захранване / - почти 2 седмици . И вчера бях го изключил от запалката за 4-5 часа . И след това го включих към запалката като копчето на инвертора си беше оставено на включено положение . В началото попринцип като го включа инвертора си прави проверка и дърпа голям ток , и като го включих в запалката и точно като направи тази проверка и всичко спря . Предпазителя 15А беше изгорял на колата . Смених го - пак пробвах и пак изгоря . Днес го отворих пак , разглобих го и на изхода нямаше никакво напрежение и защитата се включва . Разпоих 4-те транзистора и двата отново бяха думнали . Какъв би бил проблема , за да думват толкова често ? Може и да няма проблем , защото някой път захранването на лаптопа като го включвам в мрежата и пука яко - разрежда ли се какво става - не знам . Днес си купих 2 транзистора нови - утре ще ги запоя и най-вероятно всичко ще тръгне , но толкова често защо изгарят ?
Много вероятно MOSFET-те да са ментаци, но може първичната намотка в трафа да закъсява и тогава да горят..
blondster - специалист
DMN написа:
blondster написа:
В началото попринцип като го включа инвертора си прави проверка и дърпа голям ток
:? Не ми звучи никак логично това. Каква е тая проверка дето ще дърпа толкова голям ток без товар? По-скоро има първоначален пик от зареждането на кондензаторите, но той е много кратък и трудно би се уловил от доста обикновени уреди, колко е тоя голям ток и с какво го измери? Според мен трябва да започнеш да проверяваш и отделните елементи - диоди, кондензатори, резистори и т.н.(не казваш колко си в час с електрониката).
П.П. Сега мернах на моя инвертор(друга марка 150Вт., тока в първичната верига(12V) при пускането беше 220мА(това по-скоро е от вентилатора, който тръгва веднага) и след секунда се вдигна и остана на около 440, това без никакъв товар.
Не съм много в час с електроника , но имам няколко колеги , които са по по-в час и ме напътстват . Да по-скоро има първонач. пик от зарежд. на кондензаторите , но зелената лампа , която индикира , че е включен инвертора примиргва 2 секунди след като го пусна / много за кратко загасва / и леко изпищава звук. сигнал / много за кратно с примигването на лампата / и след това всичко си е 6 . Не знам колко точно го обясних . Имам един ТЕС - не помня колко ампера е , но като закача на изхода на инвертора една крушка 220V / 100W и не му достига захранването . Захранвам го от акумулатор и си я захранва крушката без проблем .От вчера си работи - ползвам го 3-4 часа и няма проблем все още , но не знам до кога пак ще изкара . Проверих маломощните транзистори , диодите , оптроните и всичко е добре . Ще видим до кога ще изкара .
blondster - специалист
geniya написа:
blondster написа:
Здравейте , подариха ми един такъв инвертор - развален :-D . Разглобих го , измерих на изхода - нямаше напрежение и разпоих четирите транзистора на изхода IRF840 - 3 от тях бяха думнали . Купих си 4 броя чисто нови - запоих ги и всичко заработи . Ползвам го в колата за лаптопа /90W захранване / - почти 2 седмици . И вчера бях го изключил от запалката за 4-5 часа . И след това го включих към запалката като копчето на инвертора си беше оставено на включено положение . В началото попринцип като го включа инвертора си прави проверка и дърпа голям ток , и като го включих в запалката и точно като направи тази проверка и всичко спря . Предпазителя 15А беше изгорял на колата . Смених го - пак пробвах и пак изгоря . Днес го отворих пак , разглобих го и на изхода нямаше никакво напрежение и защитата се включва . Разпоих 4-те транзистора и двата отново бяха думнали . Какъв би бил проблема , за да думват толкова често ? Може и да няма проблем , защото някой път захранването на лаптопа като го включвам в мрежата и пука яко - разрежда ли се какво става - не знам . Днес си купих 2 транзистора нови - утре ще ги запоя и най-вероятно всичко ще тръгне , но толкова често защо изгарят ?
Много вероятно MOSFET-те да са ментаци, но може първичната намотка в трафа да закъсява и тогава да горят..
Да сменя трафа ли ?
blondster - специалист
Отново след 2-3 пускания / 2-3 часа работа / изгоряха 2 транзистора . Някой колега от Пловдив да го погледне ?
fbr - майстор
Трябва да те предупредя, че тези инвертори са много чувствителни към рязката промяна на товара, работа без товар, или за товар големи капацитети или индуктивности.. Ако ще включваш или изключваш нещо към него, това трябва да става в изключено от ключето, или от 12 волта състояние. Обяснението на това е в начина на инвертиране в променливо на полученото 260 волта постоянно напрежение.
blondster - специалист
Не мога ли да сложа транзистори за по-голяма мощност примерно 10А - тези са irf840 ? Ако може бихте ли казали какъв модел точно ?
  • 1
  • 2

Тема "Проблем инвертор 12В/220В - MicroControl" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: