Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте,

Имам в таблото 3 контактора, които се управляват с бутон пуск-стоп. Предназначението им е да управляват два вентилатора и калорифер.

Възможно ли е да се направи блокировка между тях против едновременно пускане. Ако е възможно ще бъда благодарен за схема. Търсих из нета, но не успях да намеря такава.

Благодаря!
DMN - майстор
Може би трябва да уточниш за хората, които могат да ти помогнат
Oktagon написа:
Имам в таблото 3 контактора, които се управляват с бутон пуск-стоп
Трите контактора се управляват от един бутон или всеки се управлява по отделно?
Oktagon написа:
Възможно ли е да се направи блокировка между тях против едновременно пускане.
Едновременно пускане т.е. пускането в един и същ момент или блокировка - да не могат да работят и трите заедно, а само един от тях т.е. когато единия работи другите да не могат да се включват?
Andri01 - майстор
DMN е прав,но по принцип чрез Н.З. контакти би могло да се направи.
shadow__01 - майстор
А дали контакторите ще имат достатъчно свободни НЗ контакти? Всеки контактор трябва да има по два свободни за да се изпълни блокировката.
fikata - майстор
Възможно ли е да се направи блокировка между тях против едновременно пускане. Ако е възможно ще бъда благодарен за схема. Търсих из нета, но не успях да намеря такава.
А в каква последователност трябва да се пускат чрез един бутон?
Може би избора да става чрез броя на натисканията на този единствен бутон?
Да, не съм уточнил управлението. В момента всеки контактор се управлява отделно с бутон пуск-стоп.

Идеята е да не могат да работят и трите заедно т.е когато работи вентилатора да не може да се пусне калорифера.
Andri01 - майстор
Най-лесно: ползваш по 2бр.Н.З контакти от всеки контактор.С тях блокираш двата неработещи контактора! Ако няма-слагаш по едно реле в паралел на всеки контактор/ заради Н.З. му контакти/.
fikata - майстор
Идеята е да не могат да работят и трите заедно т.е когато работи вентилатора да не може да се пусне калорифера.
Това лесно се реализира,когато във веригата за управление на всеки двигател на бобината на контактора му последователно е свързан по един НЗК /NC/нормално затворен контакт/ от контакторите на другите два двигателя.
Нормално е всеки контактор да има по два помощни контакта 2NC + 2NO.
darken_nz - специалист
То е нормално, но зависи от вида на контактора. Едно време имаха, но новите са с 4 контакта в повечето случаи (3 силови и един за оперативната верига - поддържащ) Който има нужда от повече - купуват се допълнителни контактни блокове. Кофти тръпка, но го направиха така. Иначе, ако е от старите няма да има грижи.
krasi92 - майстор
darken_nz написа:
То е нормално, но зависи от вида на контактора. Едно време имаха, но новите са с 4 контакта в повечето случаи (3 силови и един за оперативната верига - поддържащ) Който има нужда от повече - купуват се допълнителни контактни блокове. Кофти тръпка, но го направиха така. Иначе, ако е от старите няма да има грижи.
+1 .Сега контактори да искаш

Тема "Блокировка между 3 контактора" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: