Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hristo3 - помощник
Здравейте,
Търся видео или картинки за ГДР-ейска пералня с горно пълнене VA 860, как става разглобяването и смяна лагерите/и семерингите/ на барабана.
Ако някой го е правил, моля да помогне със съвети и линкове.
Благодаря предварително.
hristo 3
Това дали ще ти свърши работа?
" Престраших се и я разглобих.Както се очакваше(а и усещаше)-блокирал лагер от страната на шайбата.Причината за блокиране е до болка позната-леко прокъсано гофрирано уплътнение от тази страна и съответен теч на вода.
Тази машинка се разглобява по следния начин:
1.Демонтаж на пластмасовите капаци отгоре.
2.Изваждане на "пръчките" на копче-програматор и указател на цикъла
3.Отбелязване и отпояване(срязване) на кабелния сноп към функционални бутони.
4.Демонтаж на ремъка(чрез повдигане на мотора)
5.демонтаж на дюзите за вода от казана(винтчетата се виждат отвътре на казана)
6.Изваждане на клемите от нагредателя и термо-датчика(няма как да се объркат)
7.Измъква се датчика за ниво на водата(една пластмасова ампула,набодена в гумен уплътнител,от нея тръгват маркучета,защипани с пружинки в горния край на казана-някъде около врътката-освобождават се)
8.Обръщам пералнята настрани и освобождавам гумения колектор(между казан-помпа-филтър),тогава установих особеност на сглобката към казана-това ми помогна да си раздвижа някои "чакри" и ....
9.Махат се капачките в центъра на барабана(отвътре)-там има болтове,развиват се и барабана си излиза навън(явно е предвидено как се стягат скобите на гофрираните уплътнения,встрани на казана,иначе е ..мисия невъзможна..)
10.Отвиват се два болта на конзола,стои от страната на рем.шайба и "връзва" казана към корпуса.
11.И една гайка на дъното на казана,с тампонче някакво-развива се и тя,нещата по т.10 и 11 са от страната на ел.кутията(ревизионния капак).
12.Първи опит да извадя казана-неуспешен(забравил съм да развия няколко "рапидки" по периферията,горе на стиковката с корпуса),след това понадигнах малко...ма кран ще трябва,егати "жИлезата" висят отстрани!
13.Обръщам всичко с "главата надолу" и измъквам външния корпус ,само ел.мотора придава тежест в случая.
14.Разчиствам малко пространство и се заемам с "разкостване " на самия казан-тежести,пружини,някакви шпилки отдолу (2бр.) ги обединяват.Предварително съм разхлабил скобите на гофрираните уплътнения(как се гърчиха горките..,докато търся подход..)
15.Тежките железа са свалени,от вътрешната страна на всяка има по 4 болта-така се държат лагерните конзоли,състоят се от външна част (неподвижна),лагер,вътрешна част-ос.Лагерите са закопчани със зегерки.От вътрешната страна се вижда и "семеринга"-гумен профил,тип челен уплътняващ елемент.Семеринга се демонтира лесно-просто леко се разтяга по диаметър и се изважда от гнездото си.
16.Самите лагери още не съм ги вадил(нямам под ръка здрави зегер-клещи,пък и искам да измия всичко,да се вижда какво правя и да не повредя "огледалото" на семеринга.
17.Измиване на всички уплътнения и оглед на състоянието(то заради теч е станала белята,пък и пода се подмокряше малко),и..лъсна ОСНОВНИЯ проблем-"цепка" в едното гофрирано уплътнение(точно тоя лагер е заминал,блокирал,ръждясал) и колектора(помпа-филтър-казан,гумен профил)-също е "пътник".
18.Изводи:ако намеря уплътнения и сменя лагерите-още 20г.ще изкара!!!!
19.Съмнения:едва ли ще намеря части (гумите са проблема)
20.Молба:свестен магазин в София ,където ако не намеря оригинали(съвсем вероятно)-поне да си търся заместители,даста машини с хоризонтален барабан са устроени подобно,да не кажа...съвсем същи..
21.Крайни мерки:лепило за каучук и....яко силикон,колкото-толкова! "
hristo3 - помощник
Благодаря за подробното описание. Аз засега съм свалил само ЕДв-ля и не остана време след транспорта й на село (където вероятно ще работи някога) да огледам нещата по-подробно. За подобни резервни части - "семеринга"-гумен профил,тип челен уплътняващ елемент – при перални Wirepool е на такъв принцип; един магазин в София, където доставят по поръчка (за Wirepool) ул. Пиротска /мисля, че беше No8 / - тръгва се откъм Халите и първия „безистен” вдясно и в дъното пак в дясно /ще проверя при възможност и пак ще пиша ако съм сбъркал/. Колкото до лагерите, там са скъпи, но има маса лагерни магазини където стандартните съчмени лагери са от порядъка на 3 – 4 лв/бр. Съгласен съм, че проблема ще са гумените части…но „21.Крайни мерки:лепило за каучук и....яко силикон,колкото-толкова! "
Успях да прикача снимка на уплътнителният комплект за пералня AWG2200, но дали е същия не мога да твърдя.

Прикачен файл

DSC05471.jpg уплътнител к-т за AWG2200

Тема "смяна лагерите на барабана на перална VA 860 от ГДР" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: