Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
arxd129 - специалист
Трябва ми някакво лампЕ за колата, дето да ми показва, че някаква (няма значение каква) 'главна' ел-верига е включена.

В кварталния електронен магазин не ме разбраха много-много какво искам, но ми дадоха един мигащ светодиод и някакво съпротивление. Ставали били за целта - заключи продавачката.

Ето какво купих:
Прикачен файл:
rezistor.jpg
И мисля да ги свържа в една /допълнителна/ елверига така, както съм ги снимал. Допълнителната верига ще е успоредна на интересуващата ме 'главна' елверига. Като резистора от допълнителната верига ще го свържа към плюса на главната верига, а късото краче на светодиода - към минусовата клема на главната верига.

Въпроси:
1. Това, дето съм го намислил, противоречи ли на електротехническите науки;
2. Ако разглеждаме веригата резистор-светодиод самостоятелно, тя - сама по себе си - когато е включена - дали и колко интензивно ще изтощава акумулатора ми;
2.1. Чувал съм за някакво "греене" на резистор (Без да знам какво точно означава 'греене' и на какво се дължи). Та, така вложеният в допълнителната верига резистор ще грее ли. Колко? Ще се наложи ли да го охлаждам. Или се налага да купя друг по-подходящ резистор;
2.2. Ако допълнителната верига е включена в продължение на една седмица - какво влияние би имал този факт върху акумулатора на колата ми. Колко вредна е допълнителната верига за акумулатора ми.

Благодаря за компетентните ви мнения и за евентуалните ви съвети.
FM STEREO - специалист
Защо ти е изобщо тази дивотия,можеш ли да обясниш? Иначе преди години го правеха този номер да залъгват автокрадците че има аларма в колата. :-D
arxd129 - специалист
FM STEREO написа:
Защо ти е изобщо тази дивотия,можеш ли да обясниш? Иначе преди години го правеха този номер да залъгват автокрадците че има аларма в колата. :-D
Не играем на "топло и студено". :yawinkle:

Ама... да речем - топло. Да.

Очаквам мнения. И съвети най-вече.
Благодаря!
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
1. Добре е, не противоречи!
2. Слаба работа, към под 12mA ще черпи!
2.1. Едва забележимо ще стопля, не е нужно охлаждане!
2.2. За една седмица ще изхарчи 2Ah от акумулатора.

Ако не е нужно да свети толкова силно, може да увеличиш стойността на съпротивлението примерно двойно, като така ще черпи двойно по-малко и ще изхарчи двойно по-малко!
В момента съпротивлението ти е 920 Ома, ако не съм далтонист.
Ако искаш си вземи 1200, 1500, 1800 Ома и виж кое ще ти хареса.
Мисля че и честотата на мигане леко се влияеше от избраният ток.
Твоя воля е колко силно да свети!
arxd129 - специалист
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
В момента съпротивлението ти е 920 Ома, ако не съм далтонист.
Ако искаш си вземи 1200, 1500, 1800 Ома и виж кое ще ти хареса.
Мисля че и честотата на мигане леко се влияеше от избраният ток.
Твоя воля е колко силно да свети!
Сууупер отговор. Много Ви благодаря за изчерпателността. Още повече за съветите Ви.

Бих Ви помолил, ако са елементарни, да ми кажете по какви формули изчислихте дванадесетте милиампера в отговор 2. И двата ампер часа в отговор в 2.2.
PS.
За отговор 2.2 изчислихте, че 0.012х7х24=2.016 амперчаса? Така ли? Надявам се да съм се досетил. Бихте ли споделил формулата за 0.012А?
Благодаря!
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Най-високото напрежение на акумулатора е когато колата работи и зарежда и е към 14V +- десети.
Десетите от волта няма да ги броим.
Обикновено пада върху бял светодиод е към 3-3,2 волта. Е, този е мигащ може и да са малко повече, ама пак за десети става въпрос.
Вземаме най-лошите случаи: 14V и 3V. Върху съпротивлението остава най-много разликата от 11V.

Тока е 11V / 920 ома = 0,01195A ~ 12mA
Игра в центъра, десетите не са фатални. И волт разлика да има в пада на светодиода, ще направи 1mA разлика - няма проблем!

По 2.2. е точно така! Най-лошият случай пак, приемам че между миганията няма пауза в която никой светодиод не свети. Ако има малка пауза ще изхарчи по-малко даже.
tzetz009 - специалист
Ако имаш електрически бутон за отключване на багажника се връзвай паралелно към него и си готов за нула време ! :-D
tzetz009 - специалист
Ако пък имаш датчик на скоростната кутия всеки ще ти обясни как да си спретнеш първобитен имобилайзер ! :-D
arxd129 - специалист
tzetz009 написа:
Ако имаш електрически бутон за отключване на багажника се връзвай паралелно към него и си готов за нула време ! :-D
Я пак, моля.
Не стоплям каква е идеята Ви.
tzetz009 написа:
Ако пък имаш датчик на скоростната кутия всеки ще ти обясни как да си спретнеш първобитен имобилайзер !
Дааа.... Явно имате добри идеи.
Проблемът е, че реотанът при мен загрява бавно. Всъщност - изобщо не загрява. Никак не загрява.
Бихте ли се пояснили. Моля.
Благодаря предварително.
shotik - майстор
И аз не съм загрял за такива работи, така ,че пояснете

Тема "Мигащ светодиод за 12V" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: