Трябва ми някакво лампЕ за колата, дето да ми показва, че някаква (няма значение каква) 'главна' ел-верига е включена.
В кварталния електронен магазин не ме разбраха много-много какво искам, но ми дадоха един мигащ светодиод и някакво съпротивление. Ставали били за целта - заключи продавачката.
Ето какво купих: И мисля да ги свържа в една /допълнителна/ елверига така, както съм ги снимал. Допълнителната верига ще е успоредна на интересуващата ме 'главна' елверига. Като резистора от допълнителната верига ще го свържа към плюса на главната верига, а късото краче на светодиода - към минусовата клема на главната верига.
Въпроси:
1. Това, дето съм го намислил, противоречи ли на електротехническите науки;
2. Ако разглеждаме веригата резистор-светодиод самостоятелно, тя - сама по себе си - когато е включена - дали и колко интензивно ще изтощава акумулатора ми;
2.1. Чувал съм за някакво "греене" на резистор (Без да знам какво точно означава 'греене' и на какво се дължи). Та, така вложеният в допълнителната верига резистор ще грее ли. Колко? Ще се наложи ли да го охлаждам. Или се налага да купя друг по-подходящ резистор;
2.2. Ако допълнителната верига е включена в продължение на една седмица - какво влияние би имал този факт върху акумулатора на колата ми. Колко вредна е допълнителната верига за акумулатора ми.
Благодаря за компетентните ви мнения и за евентуалните ви съвети.
В кварталния електронен магазин не ме разбраха много-много какво искам, но ми дадоха един мигащ светодиод и някакво съпротивление. Ставали били за целта - заключи продавачката.
Ето какво купих: И мисля да ги свържа в една /допълнителна/ елверига така, както съм ги снимал. Допълнителната верига ще е успоредна на интересуващата ме 'главна' елверига. Като резистора от допълнителната верига ще го свържа към плюса на главната верига, а късото краче на светодиода - към минусовата клема на главната верига.
Въпроси:
1. Това, дето съм го намислил, противоречи ли на електротехническите науки;
2. Ако разглеждаме веригата резистор-светодиод самостоятелно, тя - сама по себе си - когато е включена - дали и колко интензивно ще изтощава акумулатора ми;
2.1. Чувал съм за някакво "греене" на резистор (Без да знам какво точно означава 'греене' и на какво се дължи). Та, така вложеният в допълнителната верига резистор ще грее ли. Колко? Ще се наложи ли да го охлаждам. Или се налага да купя друг по-подходящ резистор;
2.2. Ако допълнителната верига е включена в продължение на една седмица - какво влияние би имал този факт върху акумулатора на колата ми. Колко вредна е допълнителната верига за акумулатора ми.
Благодаря за компетентните ви мнения и за евентуалните ви съвети.