• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
sbirov - специалист
Може и да бъркам, но според мен зарядното на колегата си е наред. "...меря на клемите на акумулатора - около 15 волта с включено зарядно..." - то просто е изключило поради липса на заряден ток.
А схемата му е тази

Прикачен файл

APS12_3.5.jpg
APS12_3.5.jpg (75.78 KиБ) Видяна 2433 пъти
hidrazin - майстор
mmv написа:
Дали мога да ползвам два КТ704 ? Благодаря ! :)
С КТ704 може да замениш само BTY79
Другия например с такъв:
F-THYR 400V 0.8A BRX49 TO92
:partyman:
mmv - напреднал
@sbirov - Благодаря за схемата, но вече не ми трябва. Не е наред според мене, защото държи около 15 волта и до там - не зарежда, просто поддържа напрежението около 15 волта и "тъпче" само с 200мА. Акумулатора е изтощен. Закачам го на друго зарядно с близо 2А зарежда. Както и да е, вече е изкормено, само трафа и кутията ще ползвам.

@hidrazin - благодаря за насоката. Проблема е, че разболата само с тиристори като КТ701, KT704, BT151-500R и KT201. Дали мога някой от тях да използвам ? За КТ704 ясно, че немога, за другите ?
ben84 - специалист
lyubohar написа:
Имам фабрично зарядно 5А и сега си направих труда да премеря колко волта дава на празен ход.
Ами 12V.
Продължавам да си мисля,че над 14-14.5V ще е вредно за акумулатора.
Вероятно зарядното ти е умно и преминава в някакъв режим. Иначе как би заредило до 14.5V, колкото се смята за напълно зареден изправен акумулатор?
Ако пък подава 14.5V, то при доближаване до това напрежение на акумулатора, потенциалната разлика намалява, тока и той... До безкрай.
Нещо като историята за Ахил и костенурката :-D :partyman:
ben84 - специалист
mmv написа:
@sbirov - Благодаря за схемата, но вече не ми трябва. Не е наред според мене, защото държи около 15 волта и до там - не зарежда, просто поддържа напрежението около 15 волта и "тъпче" само с 200мА. Акумулатора е изтощен.
На колко волта според теб трябва да спре да зарежда???
mmv - напреднал
Ами смятам, че около 14.2-14.3 е границата, която не трябва да се преминава. Само, че немога да разбера защо при напълно изтощен акумулатор, зарядното като го закача и спира да зарежда, при положение, че преди това е ползвано години наред без да откаже ? С друго зарядно, пак с автоматика, зарежда ...
hidrazin - майстор
mmv написа:
КТ701, KT704, BT151-500R и KT201
Никой от тези.
:partyman:
kozl - майстор
sbirov написа:
Може и да бъркам, но според мен зарядното на колегата си е наред. "...меря на клемите на акумулатора - около 15 волта с включено зарядно..." - то просто е изключило поради липса на заряден ток.
А схемата му е тази
И според мен. Това е схема на автоматечно зарядно изпълнена с релета. С тримера R3 се нагласява напрежението на сработване на реле А. Реле А включва реле В, като нормално датворените контакти В1 се отварят и ток през акумелатора почва да преминава през ограничителния резистор R1 (режим поддръжка). Пада на напрежение в-у R1 запалва светодиода, за да индикира "зареден акумулатор".
preslav - майстор
На подобно зарядно му махаш всичката "малоумна" електроника, оставяш само трансформатор, селен и изводи към акумулатора. Това, което описваш е поведение на силно разреден акумулатор или сулфатизирал такъв. В единия случай трафът "кляка" и нямаш напрежение на изводите при закачен акумулатор, в другия напрежение бол, но ток няма - и в единия и в другия случай трябва да изчакаш поне 2-3 часа, за да си направиш изводите. На разреден акумулатор напрежението постепенно се покачва и може да достигне напрежението на празен ход на зарядното, на сулфатирал акумулатор напрежението е високо от самото начало, токът е никакъв, но след няколко часа акумулаторът започва да грее - нищо не може да се направи по въпроса, хвърля се и се слага нов. Зарядното ти вероятно е ОК, но автоматиката е бошлаф - 13.8-14.6 волта зарежда динамото (алтернатора) на колата ама това не е заряд, а поддържащ такъв. Ако караш по 12 часа на ден без да гасиш мотора си ОК, но ако си на спри-тръгни динамото не върши работа, трябва периодично да дозареждаш на зарядно. Последен бонус - ако някой ти каже че оловно-цинков акумулатор е изкарал повече от 7 години, пиши го в сферата на невероятните късметлии - няма нищо вечно след 5 години експлоатация всичко е на късмет!
gogo7777 - майстор
ако някой ти каже че оловно-цинков акумулатор е изкарал повече от 7 години, пиши го в сферата на невероятните
Има такива късметлии, ама са с оловно-антимонов акумулатор. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Въпрос за старо зарядно за акумулатори .." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: