Има различни LiPo батерии според химията в тях. LiFePo4 дето са дълъг ги водят с 3.2 волта напрежение на клетка. 18650 масово са 3.7 волта на клетка и са с химия която е с близо 4-5 пъти по-малък живот. Има такива и на 3.6 волта, и на 3.85 волта. Спрямо останалите LiPo батерии LiFePo4-то има и предимства, и недостатъци.
Имат и предимства.
LiFePo4 имат клетки по 100-200-300 и повече амперчаса. Т.е. за моите цели ще събера 8 последователни клетки. А събирането е елементарно - клемите са с болтове и има оразмерени планки за връзка между съседните клетки. Пускат се още 9 жици за BMS-а, прави се корпус и батерията е готова. Това на снимката е пример как се събират тези клетки. Конкретно това трябва да е 12V/320Ah.
- Първо - по-малко енергия за килограм. Горе-долу на половина спрямо клетките на 3.7 волта.
- Второ - по-високо вътрешно съпротивление. 3.7 клетките масово могат да работят с ток няколко пъти по-висок от номиналният им капацитет. Има клетки дето отдават 100 пъти спрямо капацитета им. LiFePo4 обикновено отдава толкова ток, колкото е капацитета им.
- Трето - при по-ниски температури вътрешното съпротивление скача в пъти повече от 3.7 волтовите клетки. При температури под -10 -20 градуса трябва да се товарят по-леко.
Имат и предимства.
- Цената. По-ниска е спрямо 3.7 волтовите батерии. Значително по-евтини за производство и с по-малък карбонов отпечатък.
- Живота - 3-4-5 пъти по-дълъг. При пълен разряд разликата скача. Това са цифрите с които ги рекламират. Не само Китайците.
- По-безопасни са. Твърди се, че аварии и пожари при тях по-рядко се случват.
LiFePo4 имат клетки по 100-200-300 и повече амперчаса. Т.е. за моите цели ще събера 8 последователни клетки. А събирането е елементарно - клемите са с болтове и има оразмерени планки за връзка между съседните клетки. Пускат се още 9 жици за BMS-а, прави се корпус и батерията е готова. Това на снимката е пример как се събират тези клетки. Конкретно това трябва да е 12V/320Ah.
Прикачен файл
1.jpg (16.68 KиБ) Видяна 1064 пъти