• 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
От къде мога да намеря двуполюсна ДТЗ тип B ?
Пратих мейл на АББ и от там ми отговориха:

Благодаря Ви за интереса към продуктите на АББ. Колегите ми провериха поръчките на нашите дистрибутори за цялата година и за съжаление при нито един от тях няма двуполюсни ДТЗ тип В. Това е разбираемо, доколкото дистрибуторите ни се стремят да поддържат на склад продуктите с най-интензивно търсене, но всеки един от дистрибуторите ни може да включи необходимата Ви ДТЗ в следващата си регулярна или извънредна поръчка и да Ви я достави.

Ако ни изпратите повече информация за Вашата инсталация, с колегите ми можем да проверим дали не е възможно и друго решение освен използването на тип В.

На Ваше разположение сме ако имате нужда от допълнителна информация.
Има ли смисъл да използвам катоден отводител за да разделя галванично нула от защитният проводник преди ДТЗ?
Ще постигна ли по-голяма сигурност на инсталацията? :?
bgman написа:Има ли смисъл да използвам катоден отводител за да разделя галванично нула от защитният проводник преди ДТЗ?
Ще постигна ли по-голяма сигурност на инсталацията? :?


Обясни малко по-подробно какво искаш да направиш ?
Каква е постановката ? Къде е вързан ПЕ проводника ? За нулата в главното табло или ?
muhala написа:
bgman написа:Има ли смисъл да използвам катоден отводител за да разделя галванично нула от защитният проводник преди ДТЗ?
Ще постигна ли по-голяма сигурност на инсталацията? :?


Обясни малко по-подробно какво искаш да направиш ?
Каква е постановката ? Къде е вързан ПЕ проводника ? За нулата в главното табло или ?


ПЕ е вързан за нулата в разпределителното табло.
Чудя се дали има смисъл да направя това:
Прикачен файл:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (8.48 KиБ) Видяна 311 пъти
Пак нищо не ти се разбира. По дадената схема тоя PE къде е свързан освен за катодния отводител?
:partyman:
Ей така мисля да я правя аз..

Прикачен файл

ris_16.gif
ris_16.gif (9.5 KиБ) Видяна 305 пъти
ПЕ не е вързан другаде към нула или земя. Отива към консуматорите.
Схемата я видях за:
http://predpazitel.com/product_info.php/products_id/187

Идеята мисля, че е да предпази офазяването на корпус, ако отпадне нулата преди разпределителното табло.
bgman написа:
muhala написа:
bgman написа:Има ли смисъл да използвам катоден отводител за да разделя галванично нула от защитният проводник преди ДТЗ?
Ще постигна ли по-голяма сигурност на инсталацията? :?


Обясни малко по-подробно какво искаш да направиш ?
Каква е постановката ? Къде е вързан ПЕ проводника ? За нулата в главното табло или ?


ПЕ е вързан за нулата в разпределителното табло.
Чудя се дали има смисъл да направя това:
Прикачен файл:
Clipboard01.jpg


Ако направиш тази глупост ПЕ проводника ще остане както каза галванично развързан от каквото и да е.
В случай на късо или утечка към ПЕ, къде ще иде тока според теб ? Мисли за катодния отводител като за отворена верига. Все едно на един контакт да не му вържеш защитните пластини никъде.

Според мен въпроса ти е дали има смисъл от катоден отводител между нулата и ПЕ, ако те са свързани в главното табло. За мен отговора е "не, няма", защото са еквипотенциални.

ЕДИТ: За мен най - правилно е КО да се върже след ДЗТ между фаза и ПЕ с цел на падне ДЗТ-то при високо напрежение.
Може би би станало и след главния предпазител към ПЕ, но там необходимия ток ще е мнооого по-голям.
bgman написа:ПЕ не е вързан другаде към нула или земя. Отива към консуматорите.

Ай стига простотии. Ти що не се занимаваш с неща от които разбираш вместо да правиш опити за убийство?
:partyman:
Е затова питам разбиращите повече от мен.

Ако ПЕ е вързан само към земя, тогава не визждам смисъл да се развръзват галванично.

Тогава, какъв е смисъла на тази схема?

Не е ли дефиницията за галванично разделяне - предаване на енергия между електрически вериги без наличие на електрически контакт между тях.

Или както казва muhala единственото приложение е да се върже след ДТЗ.
Предполагам, че схемата ти е приложима единствено за кабелна телевизия. Идеята там е ширмовката на кабела да не е вързана галванично с нулата или земята. Вързали са ширмовката през един катоден отводител към земя ПЕ (която е редовно вързана към нулата и заземена многократно).
Целта е, да не тече изравнителен ток по ширмовката, защото нулите на различните апартаменти, може да е с различен потенциал.
Отводителя се използва, за да разреди към земя в случай, че падне светкавица или се натрупа статично електричество.

Зарежи тази схема. Гледай ПЕ-то да е вързано с нулата галванично и здраво! :partyman:

bgman написа:Е затова питам разбиращите повече от мен.

Ако ПЕ е вързан само към земя, тогава не визждам смисъл да се развръзват галванично.

Тогава, какъв е смисъла на тази схема?

Не е ли дефиницията за галванично разделяне - предаване на енергия между електрически вериги без наличие на електрически контакт между тях.

Или както казва muhala единственото приложение е да се върже след ДТЗ.
За втори път наблюдавам нещо много странно. Ето постановката.
- Единствен токов кръг на една ДТЗ.
- Нищо включено в този токов кръг.
- ПЕ е вързан с неутралата преди ДТЗ.

Опирам нулата и земята и ДТЗ-то пада.
Нямам обяснение защо, след като потенциала на двата проводника е еднакъв. Какъв ток е протекъл, че да падне палеца ?
Дали това не става по индукция ?
Гадна гатанка - разкачаш, закачаш, стягаш болтове, зачистваш кабели, докато намериш повредата.
Малко вероятно, но е възможно като се съберат РE и N след ДТЗ-то да протича ток от РЕ към N в обратна посока през ДТЗ-то и от там към някой друг токов кръг със слаба връзка по N. Или пък кофти връзка между РЕ и N преди ДТЗ.

А bgman, преди да се е пребил(убил някого) докато измисля нова електротехника да вземе да прочете нещо от теорията, например тук http://www.schneider-electric.bg/documents/downloads/RCD_Catalogue.pdf
На същия сайт има писано и за аресторите.
mironcho написа:...
Малко вероятно, но е възможно като се съберат РE и N след ДТЗ-то да протича ток от РЕ към N в обратна посока през ДТЗ-то и от там към някой друг токов кръг със слаба връзка по N.......


Благодаря. Това ме подсети какво се случва.
Например схемата по-долу. Тока от фазата минава през крушката, по нулевия проводник част от тока се връща към таблото.
Обаче, друга част от тока протича по нулевия проводник до ДТЗ-то от там през ПЕ проводника отново към нулата в таблото.
Дължините на проводниците са съизмерими, за това и тока е съизмерим.

Ще направя експеримента като изключа абсолютно всички консуматори.
Мисля, че всичко е наред.

Изображение
Според мен е напълно нормално да изключва ДТЗ-то при контакт между нула и земно, затова е забранено те да се обединяват след нея! У нас изолирахме фаза и нула с изолирбант, докато боядисвахме, понеже не бяха монтирани още контактите..
333, не е нормално да изключва при описаните условия. И свързването на Ре и N след ДТЗ не е забравено, а не се допуска просто защото няма да работи, както е предвидено.
mironcho написа:333, не е нормално да изключва при описаните условия. И свързването на Ре и N след ДТЗ не е забравено, а не се допуска просто защото няма да работи, както е предвидено.


Защо да не е нормално ? Описах ти как се разбалансира в схемата по-горе.
Мухала, имах предвид, че ако след ДТЗ-то няма товар (както е постановката) и ако всички връзки са както трябва не би трябвало да изключва. Обяснението е свързано с пресмятане на преходни съпротивления и други скучни теории.
А и схемата ти точно изобразява това, което написах два поста по-напред, но само при наличие на слаба връзка в N/РЕ преди ДТЗ-то. Досещаш се предполагам, че тока като всичко, което тече си избира пътя с най-малкото съпротивление, т.е. където съединенията са изпълвнени добре и жилата са по-дебели.
mironcho написа:Гадна гатанка - разкачаш, закачаш, стягаш болтове, зачистваш кабели, докато намериш повредата.
Малко вероятно, но е възможно като се съберат РE и N след ДТЗ-то да протича ток от РЕ към N в обратна посока през ДТЗ-то и от там към някой друг токов кръг със слаба връзка по N. Или пък кофти връзка между РЕ и N преди ДТЗ.
Ами направи си опитна установка с едно ново-работещо ДТЗ и еднакви парчета кабел, стегнати както и колкото искаш и ако успееш да им свържеш земното и нулата след ДТЗ-то без да изключи, направи един клип да видим и ние, как правилно да се свързват и колко точно трябва да се стягат тия кабели.. :drinkers:
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Електротехника”