• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
gogo7777 - майстор
.....или поне да каже за тия "3 фази" след ключ ли са или са постоянни

Пп.....схемата от линка на Хидрата я има.....стр.14 и 15
След ключа за фаровете са две от тия "три фази"....ключ къси/дълги, а габарита е постоянно захранен.
Заболя ме главата да я гледам, но май всичко си е захранено с DC

:drinkers:
Последна промяна от gogo7777 на ср апр 24, 2024 12:24 pm, променено общо 1 път.
batkoce - специалист
ср апр 24, 2024 11:36 amLutchezar написа:
Според мен масите са си на корпус, корпусът за автора е "обща фаза", така и не каза коя му е схемата от линка на Хидрата...
Ако е така, се получава една нежелана връзка. Означена е с червено:

Прикачен файл

Screenshot 2024-04-22 122336.png
Screenshot 2024-04-22 122336.png (54.9 KиБ) Видяна 298 пъти
hidrazin - майстор
Аз пък отивам за пуканки.
Докато чакам някой да подкара два грец-а по тоя начин.
Демек много пуканки...
:partyman:
Aleks.Zh - напреднал
Оха, ще пробвам да го карам подред.
Като краен вариант ще направя това от схемата на гого, с ключа.
ср апр 24, 2024 10:43 amkozl написа:
Може би във LED фара има връзка към маса и така след греца има късо от променливото напрежение към изправеното.
А в оригиналната схема нямаш проводник общ минус към фара и габарита. Вероятно там ти е грешката като го замасяваш :roll:
LED фара няма връзка към маса (корпус на мотора), четох за това, че двете маси на променливо и постоянно не трябва да се обединяват, което изключва варианта за късо между двете. Общия минус ми идва след грецовете (не знам дали това е проблем и/или дали трябва да го замасявам към акумулатора примерно).
batkoce написа:
Грец + кондензатор + LED образува двуполюсен елемент, който заменя халогенната или обикновена лампа.
Не мога да се сетя, защо се получава проблем. Би трябвало да има проблем и с обикновени крушки, ако нещо е объркано по инсталацията.
Ако няма проблем по инсталацията, трябва тази постановка да работи нормално. Провери дали няма пробил диод в някой от грецовете.
Изводи 1 и 2 са взаимозаменяеми.

Сетих се за нещо: След грецовете масите на фасунгите не трябва да са обединени...
Явно точно общите маси след грецовете се върти целия ми проблем. НО от мотора идват три проводника, а и във LED фара влизат три проводника - обща маса и два плюса. Ще проверя грецовете дали няма проблем в тях.

Да, схемата се вижда в пуснатия линк, заради това и аз не съм я публикувал отново.
2-те фази са постоянно захранени - общата и тази за габарита - той свети винаги. А 3-тата за фара е след ключ (Не ползвам дълги светлини, това и причината да не ги споменавам и илюстрирам). Определено тези консуматори се захранват с AC напрежение.

И след всичките ви отговори, явно това с двата греца няма да ми се получи и минавам на варианта с един грец и леко преправяне - за да ползвам текущия ключ за светлините и да не добавям нов.
gogo7777 - майстор
ср апр 24, 2024 1:39 pmAleks.Zh написа:

2-те фази са постоянно захранени - общата и тази за габарита - той свети винаги. А 3-тата за фара е след ключ (Не ползвам дълги светлини, това и причината да не ги споменавам и илюстрирам). Определено тези консуматори се захранват с AC напрежение
Не е така. Захранена е само общата. Другите две се захранват от ключа къси/дълги на моторетката т.е. или едната или другата. Габарита е захранен постоянно от общата.
kozl - майстор
ср апр 24, 2024 1:39 pmAleks.Zh написа:
LED фара няма връзка към маса (корпус на мотора), четох за това, че двете маси на променливо и постоянно не трябва да се обединяват, което изключва варианта за късо между двете. Общия минус ми идва след грецовете (не знам дали това е проблем и/или дали трябва да го замасявам към акумулатора примерно).
Този общ минус към грецовете как го постигна?
Нямаш такъв проводник в инсталацията, добави ли го?
Aleks.Zh - напреднал
gogo7777 написа:
Не е така. Захранена е само общата. Другите две се захранват от ключа къси/дълги на моторетката т.е. или едната или другата. Габарита е захранен постоянно от общата.
Всъщност да, съгласен.
kozl написа:
Този общ минус към грецовете как го постигна?
Нямаш такъв проводник в инсталацията, добави ли го?
Може би грешно съм го разписал/разчертал - средния проводник е именно това. В електрическата ми диаграма е зелен кабел, който се замасява на рама.
petromaniq66 - специалист
Акумулатора през грец ли се зарежда?
Aleks.Zh - напреднал
За акумулатора има реле-регулатор, който изправя тока. Но нямам идея как е осъществен.

Притесненията ми, да не го свържа директно за акумулатора са следните:
- фара да работи, само когато двигателя работи, защото състоянието на акумулатора е критично важно
- от четени статии в интернет попадам на следното инфо - статора + релето доставят до 20W DC за зареждането на акумулатора и отделно до 60W AC захранване за останалите консуматори. Та ако натоваря повече акумулатора рискувам неговото зареждане
- пускане на допълнителни проводници
gogo7777 - майстор
ср апр 24, 2024 5:14 pmpetromaniq66 написа:
Акумулатора през грец ли се зарежда?
Зарежда се от еднопътен изправител състоящ се от три паралелно свързани диода. Той наистина е само за стартера, а също е свързан с буксата за диагностика.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Тема "Реле регулатор за фар на мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: