пон апр 22, 2024 9:51 amAleks.Zh написа: Да де, допускам че схемата е далече от това, което трябва да е и че няма да е точна, вероятно както и въпросите ми, но все пак с това започнах .Може да се увеличи изходното напрежение по тази схема с ИС7812, но то поне ценера трябва да е наобратно и за към 4V, а не за 15V И захранването да е с достатъчна мощност и напрежение >16V.
Започвам от първото мнение - мотора е двутактов и въпреки годината си на производство - оригиналната инсталация захранва с ток с постоянен напрежение единствено акумулатора. Всички останали консуматори се захранват с ток, с променливо напрежение. Не искам да преправям оригиналната инсталация, заради това се мъча по този начин, знам и че още по-лесно ще е да пусна два проводника от акумулатора...
kozl написа: Как разбра, че ток не минава през транзисторите?Когато всичко беше свързано - платката към инсталацията на мотора и фара - замерих, че след стабилизатора 7812 получавам 12.5 волта. Всъщност долният ми кръг, който приключва само със 7812 захранва габарита и той свети. Без товар въобще не се сетих да пробвам.
Без товара на фара има ли напрежение на изхода след R1 и след греца в-у кондензатора С1?
Относно напрежението - отговорих малко по-нагоре. Трансформатора - това си е грешно отбелязване на захранването явно. Може би не трябва да го има на схемата, а просто да укажа че в платката влизат три проводника (От страната на мотора)
До колкото разбирам на ценеровия диод ролята му е единствено да ограничава посоката на тока, НО от тук
....
видях, че поради някаква причина може да увеличи изходното напрежение до 15V, но явно и това не е така.
ОБАЧЕ подозирам, че променливото захранване няма достатъчна мощност и напрежението се срива, при което фара не свети, но ток протича през него.
А да да допълня, схемата, по която дерзаеш нищо не увеличава от входа към изхода, а само намалява