• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
MamaMy - майстор
Клипа не се вижда
batkoce - специалист
пон апр 22, 2024 2:48 pmAleks.Zh написа:
Да, има разлика в светенето на фара при различни обороти, но реално не ми е проблем ...грец + кондензатор би ли било достатъчно или е нужно да изправя напълно кривата, както показвам в клипа по-горе.
Грец+кондензатор ще е достатъчно. Пулсациите ще са незначителни за работата на фара. Може да се добавят кондензатори в паралел или да се ползват кондензатори с по-голям капацитет за още по голямо подтискане на пулсациите, но едва ли ще е нужно. Вътрешната електроника на лед лампата вероятно е несъвършена и елементарна, но ако върши работа не е нужно да правим нищо. То и при обикновените крушки светлината се изменя в някакви граници. Само напрежението не трябва да надвишава максимално допустимото...
Aleks.Zh - напреднал
пон апр 22, 2024 3:32 pmbatkoce написа:
Грец+кондензатор ще е достатъчно. Пулсациите ще са незначителни за работата на фара. Може да се добавят кондензатори в паралел или да се ползват кондензатори с по-голям капацитет за още по голямо подтискане на пулсациите, но едва ли ще е нужно. Вътрешната електроника на лед лампата вероятно е несъвършена и елементарна, но ако върши работа не е нужно да правим нищо. То и при обикновените крушки светлината се изменя в някакви граници. Само напрежението не трябва да надвишава максимално допустимото...
Супер, благодаря ти за насоките, ще пробвам да добавя по още един кондензатор, мисля че на основния фар му е нужно, защото леко примигва. В такъв случай ми остават два въпроса:
1. Какви резистори да ползвам след кондензаторите за тяхното разтоварване? Примерно ако след грец-а имам 1 кондензатор 25V 2200uF и един 25V 1000uf? Всъщност нужни ли са ми?
2. Ако можеш да погледнеш последната схема, която пуснах. При нея при захранване на общата фаза и тази на габарита - светваха фар + габарит, а са си отделни линии. Вероятно ми трябва някакъв вид диод/диоди за да предотвратя този ефект. Може ли насоки какъв и къде му е мястото, вероятно между кондензаторите и минуса?
DundyTheCroc - майстор
Аз не мога да разбера нещо друго, моторетката с генератор ли е, ако да то той трябва да е трифазен и да си има изправител и регулатор, или с динамо-магнет?
MamaMy - майстор
И аз се зачудих, но явно е генератор. Ако е динамо там напрежението е право. Ако е магнет, то тогава нямаше да има нужда от акумулатор при положение, че той не захранва фара явно е само за запалването. Не съм много запознат с моторите, но предполагам, че последните варианти с инжекцион едва ли ще бъдат с магнет или с динамо.
Aleks.Zh - напреднал
Мотора е Beta RR300 двутактов, карбуратор, 2018 година, със статор и магнет.
Та както съм писал по-рано, да има си реле-регулатор, което изправя напрежението, НО то е единствено за зареждане на акумулатора. Всички останали консуматори се захранват директно с променливо напрежение (фар, габарити, стопове, перки).
Доста ендуро/крос мотори до около 2018-2020 година са на този принцип. Дори е често срещана модификация - да се преправя статора и да се смени релето, за да заработи целия мотор на постоянен ток.

Не мога да прикача PDF, но електрическата схема се намира в интернет.
hidrazin - майстор
пон апр 22, 2024 7:23 pmAleks.Zh написа:
Мотора е Beta RR300 ...
Я виж ТУК - може и да си намериш схемата на твоята моторетка.
:partyman:
valentino76bs - майстор
пон апр 22, 2024 10:14 amAleks.Zh написа:
пон апр 22, 2024 10:07 amkozl написа:
Може да се увеличи изходното напрежение по тази схема с ИС7812, но то поне ценера трябва да е наобратно и за към 4V, а не за 15V И захранването да е с достатъчна мощност и напрежение >16V.
ОБАЧЕ подозирам, че променливото захранване няма достатъчна мощност и напрежението се срива, при което фара не свети, но ток протича през него.
След грец-а и кондензатора получавам 16.8V. Мислех, че това би му било достатъчно. Мога да пробвам също с друг ценеров диод. А дали би ми се получило по-успешно, ако се опитвам да не вдигам волтажа?
petromaniq66 написа:
Прочети малко книжки преди да почнеш да "измисляш" схеми. Аз съм чел, правил, но още не съм почнал да измислям. Да видим, каква насока ще ти дадат последователите :) .
Радвам се, че ти си го направил. Както казах - опитах да намеря схема, а не да я измислям. Честито за поредното ти безстойностно мнение!
Ако си съгласен да ми го изработиш, бих си и платил, просто не знам към кого да се обърна за подобен вид услуги.
Потърси Ачката (Ангел) от Бургас.....електрончик.Не му знам телефона разрови се в нета. В мотосредите добре го познават и има защо ....не случайно ти давам там насоки.Има сервиз на улица Иван Вазов ремонтира платки телевизори и електроника.
MamaMy - майстор
Не ми стана ясно този акумулатор за какво е? Стартер ли има? Някъде бяха коментирали в Офроуд форума схема на релерегулатор за съвремените мотори, но за генератор. За магнет идея нямам как се управлява въобще.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Реле регулатор за фар на мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: