на набивката и викат лоена набивка. Представлява нещо като въже от памук с
квадратно сечение и е пропито с лой.Там където влиза вала в турбината има две
гайки. Развиваш ги и издърпваш с една отвертка металната част с двете уши. Режеш
от набивката две парчета с такава дължина, че всяко от парчетата да се навие около
оста един път без да се застъпва или да има голям процеп. После натикваш с отвертката
двете парчета така че срязаните части да са на 180 градуса. После стягаш силно и после
разхлабваш. Целта е да не товари помпата и в същото време да не смуче въздух. Аз когато бях
с Вида я сменях горе-долу всяка пролет. Набивката се износва и периодично се стягат двете гайки.
Когато не може повече да се стяга се слагат нови. Старите не се махат.
Ако лагерите са разбити може да задере ротора в статора и да хвърлиш помпата. Вярно, на Видите
рядко лагерите сдават багажа.
Не знам в твоя град къде има лоени набивки. Трябва ти половин метър и ще ти стигне за години.
Не взимай графитни или такива със стоманени нишки - изяждат оста.
ЛОЕНА НАБИВКА
квадратно сечение и е пропито с лой.Там където влиза вала в турбината има две
гайки. Развиваш ги и издърпваш с една отвертка металната част с двете уши. Режеш
от набивката две парчета с такава дължина, че всяко от парчетата да се навие около
оста един път без да се застъпва или да има голям процеп. После натикваш с отвертката
двете парчета така че срязаните части да са на 180 градуса. После стягаш силно и после
разхлабваш. Целта е да не товари помпата и в същото време да не смуче въздух. Аз когато бях
с Вида я сменях горе-долу всяка пролет. Набивката се износва и периодично се стягат двете гайки.
Когато не може повече да се стяга се слагат нови. Старите не се махат.
Ако лагерите са разбити може да задере ротора в статора и да хвърлиш помпата. Вярно, на Видите
рядко лагерите сдават багажа.
Не знам в твоя град къде има лоени набивки. Трябва ти половин метър и ще ти стигне за години.
Не взимай графитни или такива със стоманени нишки - изяждат оста.
ЛОЕНА НАБИВКА