• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hidrazin - майстор
на набивката и викат лоена набивка. Представлява нещо като въже от памук с
квадратно сечение и е пропито с лой.Там където влиза вала в турбината има две
гайки. Развиваш ги и издърпваш с една отвертка металната част с двете уши. Режеш
от набивката две парчета с такава дължина, че всяко от парчетата да се навие около
оста един път без да се застъпва или да има голям процеп. После натикваш с отвертката
двете парчета така че срязаните части да са на 180 градуса. После стягаш силно и после
разхлабваш. Целта е да не товари помпата и в същото време да не смуче въздух. Аз когато бях
с Вида я сменях горе-долу всяка пролет. Набивката се износва и периодично се стягат двете гайки.
Когато не може повече да се стяга се слагат нови. Старите не се махат.
Ако лагерите са разбити може да задере ротора в статора и да хвърлиш помпата. Вярно, на Видите
рядко лагерите сдават багажа.
Не знам в твоя град къде има лоени набивки. Трябва ти половин метър и ще ти стигне за години.
Не взимай графитни или такива със стоманени нишки - изяждат оста.
ЛОЕНА НАБИВКА
:partyman:
[quote="Милен"]Винаги пусковата намотка на двигателя е с по-голямо активно съпротивление от работната намотка. За съвременни еднофазни двигатели пусковата е с минимум два пъти по-голямо активно съпротивление от работната намотка. :)
Съвремените еднофазни двигатели работят основно с кондензатор като фазоизместващ елемент. Кондензатора може да бъде пусков, работен или да има и двата вида.
Като се имат впредвид годинките на този двигател въобще не е сигурно да ли изобщо има кондензатор. :) Възможно е като фазоизместващ елемент да се използва пускова намотка с повишено активно и понижено индуктивно съпротивление. :lol:

Моето предложение е да пробваш да го пуснеш по класическата схема - работна директно, пускова през центробежния изключвател първо без кондензатор. Ако антиката набере обороти нормално значи не му е необходим кондензатор. Ако не се развърти, а само бучи слагаш му пусков кондензатор последователно във веригата на пусковата намотка.

Преди да тръгнеш да пускаш антиката е хубаво да му измериш изолационното съпротивление между отделните намотки и между намотките и корпус с мегер 500V, съпротивление над 500к.ом. е задоволително. Отвори му страничните капаци почисти му намотките, ротора, гресирай му лагерите ако все още са използваеми.
Ме
stiv1961 - майстор
didtko1983 написа:
Преди да тръгнеш да пускаш антиката е хубаво да му измериш изолационното съпротивление между отделните намотки и между намотките и корпус с мегер 500V, съпротивление над 500к.ом. е задоволително. Отвори му страничните капаци почисти му намотките, ротора, гресирай му лагерите ако все още са използваеми.
Ме
Тя тая антика ако е тръгнала е станало преди две години още :-D , виж последното мнение от кога е.
Kiril8305 - специалист
Здравейте.
С молба за помощ към вас, днес се докопах до тази антика , но понеже съм много бос по темата ми е нужна помощ за да я подкарам.
http://prikachi.com/images.php?images/815/8712815C.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/817/8712817C.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/819/8712819x.jpg
От електродвигателчето излизат три кабела с еднакъв диаметър, не са обозначени кой какъв е , и кондензаторът е само с един кабел.
Прочетох из темите за пусковата и работната намотки измерих с мултицета и измерих по голямото съпротивление на двойкта кабели (на снимката по късият кабел и кабелът с който е свързан кондензтора) и съм до там , към кой трябва да подам фаза към кой нула и на този кондензатор не трябва ли да има още един проводник и ако има, той към коя намотка трябва да се свърже?
И ако може още един въпрос от мен има ли значение кое краче на кондензатора към коя намотка се вързва , и ако да как ги определяме понеже като гледах този кондензатор не видях никакви маркировки до крачетата или на самите тях.
Благодаря ви за помощта предварително.
moimoimoi - майстор
ами тоя късия го вържи на свободния извод на кондензатора
а двата дълги са захранване 220волта
Kiril8305 - специалист
moimoimoi написа:
ами тоя късия го вържи на свободния извод на кондензатора
а двата дълги са захранване 220волта
Да разбирам да подам 220 и на двата или?
iliya_i - майстор
Kiril8305 написа:
moimoimoi написа:
ами тоя късия го вържи на свободния извод на кондензатора
а двата дълги са захранване 220волта
Да разбирам да подам 220 и на двата или?
Не разбирам какво значи да подадеш 220 V и на двата. Подават се МЕЖДУ двата т.е. на единият нула, на другият фаза (или двата щифта на щепсела, който ще мушнеш в контакта).
shotik - майстор
Този електромотор е от българска пералня ЕП-64Т
По написано за нея и по схемата ,която е приложена , няма кондензатор , а е с центробежен прекъсвач във веригата на пусковата намотка. Има и реле -топлинно.

Сканирах, но нещо не мога да кача сканираното, щом успея ще видите схемата и описанието

Направих снимка , не е добро качество , но дано разберете схемата

Прикачен файл

CIMG6803.JPG
Последна промяна от shotik на съб мар 26, 2016 11:10 pm, променено общо 1 път.
Kiril8305 - специалист
Благодаря за отговорите , утре ще пробвам.
iliya_i - майстор
На тази схема са пропуснали кондензатора. Между пусковата и работната намотка трябва дефазиране. Точно това прави кондензатора. Центробежният регулатор не заменя кондензатора, а е свързан последователно във веригата кондензатор пуснова намотка и я изключва, когато двигателя се развърти.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "моля дайте малко акъл за един ел.двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: