• 1
  • 2
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
shotik - майстор
На Великден мой бивш колега локомотивен машинист и настоящ пенсионер като мен,ми се обади и ми каза ,че ще ми подари една дърворезачка "Дружба",която не е работила поне 10 г . и е на части,като основни възли и липсващи някои части.
Отидох до него и той ми подари рамата с резервоарчето,но без кран и бензинопровод,мотор без заглушител и възд.филтър и стартерното устройство/ще му се обадя да го питам дали някоя част не е останала/.
Почистих всички тези части и по време на работата ,едно комшийско момче /23 г/ ме видя и ми предложи от негова резачка да ми даде липсващите части ,за да я комплектовам и пусна в движение ,докато си намеря части.
Събрал съм я,принтирал съм инструкция на руски език и я разучавам.
Интересува ме какво е количеството масло в съотношение към бензин,защото не мога да разбера от написанот,а то е :

Смесь автомобильного бензина А-72 или
неэтилированного Нормаль 80 ГОСТ Р 51105
с моторным универсальным маслом М-8В
ГОСТ 10541-78 в соотношении согласно 4.3.1


Дават бензин А-72 ИЛИ неетилиран и масло и би трябвало съотношението да е с две цифри ,а не три както е тук.
Който има такава резачка ,моля да напише колко бензин 95 и колко масло с какво съотношение да ползвам.
За моторната коса съотношението е 1:50 ,но тук не ми е ясно.
Има ли някой от София с такава резачка и да разбира от настройките,та ако не се справя ,да ми помогне ?
Последна промяна от shotik на вт авг 03, 2010 2:52 pm, променено общо 1 път.
alsted - майстор
А ти с каква цел ще я възстановяваш? Най-малкото този бензинопил наистина пие бензина :lol: , доволно тежък е, крайно неудобен е за подборна сеч /затова пък наистина е много удобен за голосек/. Обаждай се ще помагам.
Съотношението предполагам схващаш е 50гр масло(двигателно - М10, М8 иликаквото ти падне :cool: ) / 1л бензин (не обръщай внимание на октана)

Прикачен файл

съотношение.JPG
съотношение.JPG (29.78 KиБ) Видяна 19345 пъти
shotik - майстор
Благодаря на alsted за отговора,ще я възстановя,защото ми се вижда ,че е запазена ,а и колегата казва ,че малко я е ползвал.Другото е ,че за родителите на жена ми ще купуваме от тази година повече дърва ,малко въглища и ще трябва да ги режа.Разбира се ,аз си разчитам на елтриона,но като подарено и само за лични нужди ,мисля ,че е добре.
Утре ще опитам да я запаля,ако не може ще пиша пак.
Весел празник !
shotik - майстор
Днес запали мотора на резачката,всичко било до чукче и наковалня и замърсен карбуратор,ще пусна и клип по- късно на първото палене.
crez - майстор
Работил съм с такава машинка,бива си я. Прав е колегата, много е удобна за сеч. За разкройка също, ако не ползваш "магаре" режеш директно на земята без да се навеждаш. Имаш ли вериги и водещи колела? За сеч със завъртяна шина на редуктора се ползват "Г"-образни, а за разкройка с прави зъби. Всеки отделен тип вериги върви с водещо колело и щина със звездочка със съответната стъпка. Провери и почисти съединителя, настрой си оборотите на празен ход, провери и притегни листовия аморетесьор. Това е хубаво че е с чукче и наковалня, електронните бързо здават багажа при високи температури. Този вид резачки имат към тях и водна помпа и генеротор за ток, куплирането става лесно и бързо.
shotik - майстор
crez написа:
Работил съм с такава машинка,бива си я. Прав е колегата, много е удобна за сеч. За разкройка също, ако не ползваш "магаре" режеш директно на земята без да се навеждаш. Имаш ли вериги и водещи колела? За сеч със завъртяна шина на редуктора се ползват "Г"-образни, а за разкройка с прави зъби. Всеки отделен тип вериги върви с водещо колело и щина със звездочка със съответната стъпка. Провери и почисти съединителя, настрой си оборотите на празен ход, провери и притегни листовия аморетесьор. Това е хубаво че е с чукче и наковалня, електронните бързо здават багажа при високи температури. Този вид резачки имат към тях и водна помпа и генеротор за ток, куплирането става лесно и бързо.
Ще ми помогнеш ли за регулиране на карбуратора ,ако знаеш как ?
Веригата е само една,какви са водещите колела-тези на шината ли или това на оста /задвижващото/?
Други приставки няма.
Почистил съм я цялата,тя не беше замърсена,не е работила много,като сваля свеща и затисна с пръст отвора и дърпам стартера има силен вакуум.
шоп - майстор
И 1към 20 е добре, но малко в повече идва маслото. Аз съм слагал на дружбата 1 към 30, както на всички моторетки от БГ, СССР и Чехословакя които съм имал. По пушека и по свеща ше определиш, но от 1 към 25 до 1 към 30 е Ок.
k r u m - специалист
Ако имаш нужда от части или верига казваи ,но за настроики и съвети не питаи това чудо нема палене ,баща ми имаше 3 две дадох на вторични едната я пазя защото е с помпа все пак имам да връщам :)
shotik - майстор
k r u m написа:
за настроики и съвети не питаи това чудо нема палене :)
Запали,но трябваше да се захвана с нея.
Първо я носих на един майстор и като я погледна ,веднага каза че е с чукче,което мен ме зарадва ,класически двутактов мотор !
Поговорихме ,обясни ми че е към 80 - 100 лв преработка с електронно запалване ,но се съгласи да ми каже как да разглобя и стигна до чукчето.Като се върнах дома веднага се заех с това и за пет мин. я бях отворил.Почистих челата на чукчето и наковалнята ,проверих кондензатора,свеща,карбуратора и др. и я сглобих.
Днес нямах други ангажименти и затова бях предвидил да се занимая с нея,прочетох по инструкця /отдавна я бях изтеглил за Дружба М4 Електрон,но почти е същото и на тази/налях бензин с масло,включих апарата за клип и започнах да я паля .След два -три пъти заработи ,но като не съм никога държал такава резачка ,след малко угасна .Още няколко пъти я палих ,но работи неустойчиво,трябва регулиране на винтовете за въздуха,горивото,ниски и високи обороти.
След някой ден,като съм свободен ще опитам пак.

Ето клипа :


http://vbox7.com/play:581a702a
PCL82 - майстор
Нямам представа какво представлява тази резачка но имам известен опит с двутактови двигатели на Трабант и Балкан 50. При двигатели с бронзова втулка на буталото съотношението масло бензин е 1:30, при такива с иглени лагери е 1:50. Използването на друго освен масло за двутактови двигатели е силно вредно и влошава смазването, образува нагар и скъсява живота на двигателя. Най добре е да се ползват бездимни масла на Щил или Хускварна, но са по-скъпи.
Етилизиран бензин значи оловен бензин (тетраетилолово). При по-високо октанов бензин е добре да се даде по-голямо предварение, защото се възпламенява по-бавно.
  • 1
  • 2

Тема "Дърворезачка "Дружба"" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: