• 1
  • 2
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
ben84 - специалист
Откакто кризата почука и на моята врата и останах без работа, започнах да се замислям, как се отваря сервизче. Рових се из разни форуми и т.н. обаче ми е много трудно с тия правни термини и се омотавам и нищо не разбирам...
Та се надявам тук да има хора минали по тоя път, които да могат да обяснят на прост език поне от къде е правилно да се тръгне, кое как и колко :?
Благодаря предварително.
valat111 - специалист
Тръгни от регистрация на фирма за съответните дейности. Набави си касов апарат от оторизиран търговец. Необходими са също фактури, печат на фирмата, помещение за дейността. В основни линии, това е, допълнителните подробности ги решаваш в движение. Успех!
шоп - майстор
Регистрацията на фирмата можеш да си я направиш сам. В сайта на търговският регистър има бланки, указания... Запазваш си име.
Спестяваш доста комисионна . Не е като едно време да ти трябва адвокат защото се рег. в съда.

Печата се прави след запазване на името. Става за 5 мин и струва да кажем 10 лв.

Помисли дали ще си по ДДС, ако да има срок в който да декларираш активите.Трябва ти и счетоводител. Помещение..зависи. Не казваш за какво ще е сервиза. Има и сервиз по домовете:-)
Касовият апарат трябва да е с протокол за паметта и дог. за сервизен абонамент.Регистрира се в данъчното.

Трябва да си плащаш осигуровки на минимум 420 лв... има още доста неща. Ако се сетиш за нещо конкретно питай.
ben84 - специалист
Ами мисля да е помещение. Сервиз за бяла и черна техника, ел. инструменти, като електрониката ще е на по-заден план. Има ли съществено значение това?
шоп написа:
Помисли дали ще си по ДДС, ако да има срок в който да декларираш активите.
Шопе, лаик съм в тая област и не знам как да отговоря. Целта ми е да започна с възможно най-малко разходи /знам, че с пръ**я боя не става и все пак/
Оф... Като тръгна по мъките сигурно ще имам конкретни въпроси :)
Благодаря за бързите отговори и отделеното време!
шоп - майстор
Ами ако нямаш собствено помещение, а искаш ще се наложи да наемеш такова. Кофти е откъм разходи но няма как.
В предишният ми пост забравих да уточня, че имаш избор при рег. във вида на фирмата. Ако си сам вариантите са ЕТ или ЕООД. Аз бих заложил на второто. Вече уставният капитал не е 5000 лв

Дали ще си по ДДС или не, пак сам си решаваш.Има си и + и -
Например аз никога не бих ползвал услугите ти ако не можеш да ми издадеш фактура с ДДС. Демек ще изгубиш клиенти, фирми на които им е нужен такъв документ. Плюс е ако наема ти е с такава фактура и си приспадаш ДДС то. Същото важи и за ток, вода, телефон, автомобили, горива, масла и консумативи с които ще работиш.
Минус е воденето на двустранно счетоводство, съответно подаване на декларация до 14 число и поне 200 лв за счетоводно обслужване.

Изобщо има много тънкости.
LZ - специалист
Регистрация на търговският обект в районната администрация.
ben84 - специалист
Значи:
Регистрирам ЕООД. На този етап не виждам фирми, с които да работя, затова не съм по ДДС. Цел ми е обикновения потребител докато “проходя”. Предполагам, че няма сериозни пречки след време, ако реша, да се регистрирам и по ДДС? …Печати, касови апарати, счетоводители – те вече са ясни.
Тънкостите - дори и всичките да ми ги кажете, едва ли ще ги запомня :)
LZ написа:
Регистрация на търговският обект в районната администрация.

Помещението на какви изисквания трябва да отговаря, за да направя сервиз от него? Под наем ще е, няма как.
Последна промяна от ben84 на пет юли 30, 2010 1:41 am, променено общо 1 път.
valat111 - специалист
Ако регистрираш ЕООД, фактурите задължително с ДДС. ДДС го плаща крайния потребител, не фирмите с регистрация по ДДС. За помещението няма специални изисквания, не работиш с хранителни продукти. Един пожарогасител...задължително ценоразпис на услугите.
pavkatay - майстор
ДДС-то е данък. И това,че го плаща крайния потребител не е съвсем вярно. Фирмата получава от държавата ДДС на закупените стоки и материали и плаща на държавата ДДС върху продажбите, т.е. плаща 20% данък върху печалбата.
Моето мнение е ,че по-добре в този случай е ЕТ. Не е задължитлна регистрация по ДДС(но може да се направи такава винаги), не се дължи данък върху печалбата (10%) , а се работи с патентен данък. Не го знам колко е за сервиз (зависи и от района в ,който се намира),но за този вид дейност е по-добрия вариант според мен.
Успех. :)
ben84 - специалист
На каква база и доколко подробен се прави един ценоразпис? Не вярвам, да могат да бъдат описани всички възможни операции.
  • 1
  • 2

Тема "Сервиз за битова техника. Как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: