Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
riki888 - специалист
Добре, така или иначе през процепите на дъските преминава въздух който идва от пълнежа отдолу.
След като имам някаква въздушна възглавница не може ли въздухът вместо да минава през процепите и да влиза в стаята да го изтеглям през някакъв отдушник.
В единия ъгъл на стаята правя отвор 5х10 например, на отвора поставям въздухопровод който води от стаята навън.
Имам предвид пластмасови въздухопроводи които съм виждал по магазините. И на изхода на въздухопровода един вентилатор който изсмуква въздуха от пространството под дъските.
Може в другия диагонал да направя отвор в който влиза въздух от стаята. Естествено на двата отвора - филтри за да не влизат разни насекоми и други такива. Във втория - входящия отвор може от време на време да пускам дезинфекциращ спрей, профилактично. По желание входящият отвор може да се затваря и така въздухът ще се засмуква само през процепите на дъските. Самите процепи не са големи - 1-2 мм.
Така вместо замърсения въздух да прониква през процепите между дъските в стаята, ще се изтегля през въздухопровода навън. И в процепите от стаята ще преминава в пространството под дъските въздух който идва от стаята.
Какво печеля:
- усилието за такова решение е две дупки по диагонал на стаята в дъските + въздухопровод 2-3 метра който излиза от стаята извън къщата + вентилатор на изхода на въздухопровода
- през дъските не прониква в стаята мръсен въздух ами обратното - засмуква се въздуха от стаята, преминава под дюшемето и по въздухопровода излиза навън
- пространството отдолу се проветрява и с течение на времето ще се изсмуче влагата през въздухопровода
- има възможност периодично да се дезинфекцира пространството отдолу като се пръска спрей.
- дъските се проветряват и отгоре и отдолу и се намалява рискът от изгниване.
- през зимата получавам един вид подово отопление - пространството под дъските ще се затопля от въздуха който е в стаята вместо да е с температурата на земята под стаята.
Опитах се малко да илюстрирам идеята.
С червено са означени двата вентилационни отвора - 1 за входящия въздух и 2 за изходящия.
Със светло зелени стрелки е въздухът който е в стаята и влиза през направиния втори вентилационен отвор номер 1 в пространството под дъските.
Със тъмно зелено е замърсеният въздух който се изтегля през вентилацията.
Синьото е въздухопровод от пластмасови тръби който извежда въздуха от пространството под дъските навън, някъде по него може да има вентилатор.

Малко не ми е ясно може ли да имам проблеми с влагата понеже в стаята има някакво налягане а под дъските като се изтегля въздуха налягането ще е по-малко. Възможно ли е отдолу или отгоре по дъските да се образува някакъв конденз.

Целият ми проблем произтича от това че стаята е северна, с един прозорец, не я напича слънцето и по-рядко се проветрява. Има още две южни стаи които нямат такъв проблем или поне не забелязвам.

Прикачен файл

zz.png
zz.png (18.08 KиБ) Видяна 6762 пъти
Chefo77 - майстор
1 дума: ТЕЧЕНИЕ.
Ако знаеш само как се настива от такова течение. Освен това винаги когато отвориш врата ще се образува подналягане, което ще вкарва мръсен въздух в помещението. Да, основното течение ще е под пода, но ще се образуват завихряния и постоянно "ще духа" от процепите. Освен това няма да можеш да обхванеш цялата площ, въздуха ще се движи по най-краткия път.
Второ - шумен вентилатор - ако искаш да ти върши работа.
Трето ... разход на енергия. Колкото и малък да е, 24 часа, 7 дни в седмицата ...
Убеден ли си, че ще успееш да изсушиш пълнежа, който в долната си част е в контакт със земята?
EDI - майстор
По-лесно и по-добро решение е раздигането на всичко.Кой знае какво има отдолу събрано през годините.Пък и дюшемето от долната страна не ми вдъхва доверие, щом е имало влага и излизат миризми.Много е вероятно да се е завъдил мухъл и гъбички, които трябва да ги изчистиш.Решението според мен - раздигаш дюшемето, проверяваш как е отдолу насипката, ако трябва изриваш горния слой и отгоре си правиш една стабилна замазка или бетонна подложка с хидроизолация под нея /найлон да речем/.Слагаш с дървена скара през 40-50 см.Ако вградиш скарата в замазката или бетона и ги изкараш на едно ниво, може и през 1 метър да я оставиш.Вземаш си ново дюшеме, редиш си го и си готов за дълги години.Може да попълниш с вата между скарата, ако е върху замазката или бетона.Няма да ти отнеме чак толкова време и пари.
riki888 - специалист
Вярно е че може да се настива от течението. Вентилаторът който изтегля въздуха може да го включвам и изключвам когато пожелая. Също вентилаторът може да е на бърза и бавна скорост и да го включвам да тегли слабо ако усещам течение.
Също може да се сложи тихоходен проходен вентилатор който е изнесен извън стаята, на изхода на отдушника за да се намали шума.
От процепите предвиждам да не духа. То в момента духа защото въздухът излиза от процепите и влиза в стаята. Целта е да влиза въздух от вратата (всекидневната която ще се отоплява през зимата а през лятото постоянно се проветрява) и въздухът да преминава под дюшемето. Вратата съзнателно няма да бъде уплътнена за да прониква въздух през нея в стаята.
За разхода на енергия - ще трябва да пресметна колко ток ще ми трябва и дали ми върши работа някакъв малък слънчев панел с един акумулатор. Ако вентилаторът е на 12 волта. Освен това вентилаторът ще работи предимно като няма никой в стаята. Това още не съм го мислил.
Дали ще изсуша пълнежа - това е неизвестния елемент в уравнението. Защото отдолу ще прониква влага от земята все пак. Поне горната част на пълнежа се надявам да се изсуши до приемлива степен.
Дали има гъбички отдолу - вероятно има. Надявам се с някакъв спрей да пръскам през входящия отвор от време на време докато гъбичките загинат.

Честно казано съм съгласен че най-доброто решение е да се разкара пълнежа и да се направи бетон. Обаче в момента не мога да си позволя такъв ремонт. Отделно нямам познания и опит как да вадя дъските без да ги повредя и как да ги наредя. Това може да стане в някакво бъдеще - например след година. Трябва ми повече подготовка като познания и финанси.
Освен това ако трябва да се излее плоча разбирам че трябва да е "плаваща" - да не стига до стените ами да е на някакво разстояние от тях поради температурното разширение на плочата. За да не разцепи стената като се разширява. Това не ми е много ясно като параметри - разстояние до стената, тегло на плочата, дали е достатъчно здрава основата и дали плочата няма да се слегне надолу.
За сега мисля да пробвам 4 дупки в ъглите на стаята. Дупките се затварят с някакви пластмасови вложки като тия на компютърните маси които са за кабелите. За да мога да ги затварям и отварям когато си искам. На единия ъгъл - въздухопровод и проходен вентилатор. Ще видя дали ще има някакъв ефект.
Виждал съм подобно решение в модерен офис в нова сграда. На тавана има вентилационни отвори които изсмукват въздуха. А пък на пода има други вентилационни отвори които подава свеж въздух. Истината е че там вентилацията е предварително пресметната. А пък при мен имам дадености - размери на помещението, обем въздух, с които трябва да се съобразявам.
EDI - майстор
Щом си зле с финансите в момента, пробвай както си решил.Но за догодина да речем трябва да се погрижиш сериозно за пода.
kam34 - специалист
Няколко флакона монтажна пяна за прозорци и ефекта ще е същия. Пяната съшо е полиуретан.
здр колеги ковал съм дюшеме и облицовка или така наречената ламперия.Не мисля,че има разлика къде ще се набият пироните в нута или в перото всичко е до майсторлък.По важен е проблема след това със скърцането и тн.Мисля,че скарата трябва да се укрепи здраво с дюбели след нивелацията.Не е ли по добре да се постави на греди 8/6 да се импрегнира добре и да е свободно отдолу все пак дървото трябва да диша защо го запечатвате с вата или тем подобни след като ще има 8см въздух празно пространство.
Здр колеги в момента аз монтирам дюшеме в моята къща на целият първи етаж.Минах го с две ръце импрегнационен грунд за дърво.Бавно става монтажа.Скарата от греди направих 8/6см.и направо я монтирах с пирон дюбели върху замазката.Монтирам го на принципа на клиновете или така наречените ками в дърводелството.Наистина бавно става но прибира много хубаво.Няма никакви процепи.остава дилемата с какъв лак да лакирам след цикленето.
Chefo77 - майстор
Въпросът за избор на лак не е много сложен. Просто трябва да си отговориш на някои въпроси :)
На първо място - каква сума можеш да отделиш. Има скъпи лакове, има златна среда, има и евтини.
На второ място е преценката за начина на бъдеща употреба. Ако стаята е силно натоварена откъм употреба И е тормозена с обувки, суркане на тежести (е, не прекалявай, разбира се) и т.н., то оптималния избор е най-високия клас лакове (респективно най-скъпи). Ако е натоварена, но без суркане и обувки, среден клас е добре. Ако е много слабо натоварена (спалня), можеш да се спреш и на по-евтини варианти.
На трето място е наличието на блясък. Лаковете в общия случай са мат, сатен и гланц. Има и ултра мат - изглежда сякаш не е лакирано. Най-лесен за поддръжка и най-малко показващ дефектите в последствие, е мат-а.
На четвърто място е основата на лака, която ще предпочетеш. Може да е нитроцелулозен, на водна основа и на полиуретанова.

Водните не променят цвета, "изваждат" повече структурата на дървесината и не миришат. С тях се работи най-лесно. Но пък като здравина не са най-устойчивите, ако силно натоварваме и едновременно с това не искаме да плащаме скъпо. Един лак на водна основа с втвърдител или висок клас еднокомпонентен е на по-висока цена отколкото полиуретан със същата или по-добра здравина.
Нитроцелулозните променят цвета на дървесината, смърдят и не са особено здрави спрямо полиуретановите. Но пък са с най-ниска цена.
Полиуретановите са средно и повече скъпи и осигуряват най-здраво покритие.
От тези, с които аз съм работил и работя, мога да ти дам някои предложения.
Та - ако имаш спалня и се спреш на воден лак, перфектен за избора ти е еднокомпонентен лак на Milesi, например или Bona Novia. С тях се работи лесно, дават добра покривност и няма да те съблекат с цена в диапазона 20-25 лева на литър. Но не очаквай че ще можеш да местиш секцията и столовете както си седнал върху тях :) Лакът на Milesi сякаш е една идея по-добър. В същата ситуация можеш да нанесеш нитроцелулозен лак или пък полиуретан на Леко (който е малко по-здрав), например, както и доста доста евтиния Sellack.
В средния диапазон от водните са Bona Mega и двукомпонентния на Milesi. С цена около 35-38 лева на литър са най-удачния избор за всекидневни помещения. Имай предвид, че с двукомпонентните лакове се работи една идея по-трудно с оглед на точни пропорции, по-бързо твърдяване и т.н. От нитроцелулозните можеш да се спреш на лак с добавка против надраскване. От полиуретановите можеш да видиш Deva Quick, да речем.
За много силно натоварени помещения вече отиваме в друг ценови клас и там от водните не можеш да намериш много варианти. Bona Traffic, Thortex, Dulux - всичките с цена 45-50 лева на литър, задължително двукомпонентни. Полиуретановите са малко по-надолу, но и те не са "цвете". Cap Arreghini са страхотни полиуретанови лакове.

Какъвто и лак да вземеш, съблюдавай точните пропорции и разнасяй бързо. Двукомпонентните полиуретани започват да се изпаряват след като се смесят и колкото по-бързо нанесеш, толкова по-качествено ще бъде покритието. Опитай се да избегнеш лакирането в топло време, особено пък върху нагрято дърво. Лакът попива много бързо и ще стане на черти. При първа и втора ръка не е особен проблем, защото прешлайфаш между ръцете, но на последна ръка е ужасно. Нанеси 3 или 4 ръце, в зависимост от предпочитанията. Не 2, не 6. Като предварителна разходна норма - 200-250 мл/м2 от воден лак, 250-300 от полиуретан и нитроцелулозен.
За първа ръка можеш да използваш грунд на същата фирма, на която е лака или да разредиш лака. Грундът няма свойствата на лак - няма УВ защита и се изтърква лесно, не се опитвай да минаваш тънко с 3 ръце грунд :)

Нека се включат и други колеги, за да похвалят или оплюят някой от тези или друг лак. В края на краищата затова са тези форуми - търговията си е търговия, но информацията си е информация.
Благодаря за изчерпателният отговор колега.И за съветът.Бавно става реденето на този принцип иначе става хубаво клиновете го прилепват много плътно. Днес ще привърщвам и ще смятам с какъв лак ще го мина все пак са 50 м2 за етажа.

Тема "дюшеме" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: