Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
mladkal - майстор
Най-напред да се извиня на VELSI, Модератори, както и на вас колеги, ако съм си пуснал темата на погрешното място. При нужда правоимащите могат да я преместят ...

Става въпрос за една бензинова резачка, която на стикер и оранжев цвят го докарва на едноимените Хускварна, ала..
Убеден съм, че хайванчето е менте или пък е някакъв изключително тъп, евтин модел. Аналогични продаваха преди година или две в "Метро"
Две години по ред си работеше. Не мога да я хваля, но като не й давах зор и с известни фас паузи 5-7 кубика ги нарязваше.
Ей сега реших да я изчистя, посмажа, където трябва и т.н. профилактика, но ...Оказа се че не пали. И това преди профилактиката.
Няма как да проверя свеща дали работи,т.е. дали е изправна. Имате ли идея в домашни условия как мога да се убедя в изправността й.

Въобще имате ли идея къде мога да търся евентуалната причина за незапалването на това чудо!? Всякакви насоки, съвети и т.н ще са ми от полза.

Благодаря ви в аванс!

Прикачен файл

1.jpg
Тези тук правоъгълните трябва ли да се допират с пластините на детайла от снимка 3?!
1.jpg (86.26 KиБ) Видяна 28077 пъти

Прикачен файл

3.jpg
Този детайл не зная как се казва и на какъв физичен принцип спомага за искрата и запалването, но ...Възможно ли е да се скапе?!
3.jpg (78.56 KиБ) Видяна 28077 пъти

Прикачен файл

04.jpg
04.jpg (88.08 KиБ) Видяна 28077 пъти

Прикачен файл

05.jpg
05.jpg (87.35 KиБ) Видяна 28077 пъти

Прикачен файл

2.jpg
Тези заградените трябва ли дасе допират или трябва да се разминават на определено разстояние!?
2.jpg (71.39 KиБ) Видяна 28077 пъти
vyrhara - специалист
Щом не пали- или няма ток, или няма бензин.

Значи трябва да изключиш едното- като начало- купи си нова свещ- сменяш си я сам- ако не пали пак- значи е бензина- теста е 5 левапри 70% шанс да заработи като нова машинката, ако не е свещ- все пак една свещ кара 2-3 години и не е лоша инвестицията и машинката отива при майстор да и оправи карбуратора- това са стъпките.
sian - специалист
--Свали свеща, постави и лулата дай контакт и завърти на стартера, има ли искра? Защо си свалил бобината? :evil: Вземаш парче картон от кутия шоколадови бонбони ако е много тънък го сложи от две мушни го м/у магнитното колело и магнитопровода на бобината(тя да е разхлабена) ,завърти на ръка колелото до положение магнитите да застанат към бобината (Тези заградените ), притегни , и махни картона . При завъртане на ръка да няма триене! Обърни внимание и на ключето , не трябва да замасява при положение старт.
crez - майстор
Това е т.н електронно запалване, черното нещо е "датчик на Хол"
работи съвместно с магнитите заляти заедно с вентилаторната перка, това са тези правоъгълните неща по корпуса и. Напълно възможно е той при теб да е повреден, или да е разцентрован. На корпуса му и този на машината трябва да има отметки които трябва да съвпаднат. Проверката му става със специализиран прибор. Елементарната му проверка става така, отвиваш свеща слагаш я в лулата, допираш и корпуса до корпуса на машината и дърпаш стартера, трябва да има видима синя искра м/у електродите. Ако е разпръсната и жълта, смени свеща.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0% ... 0%BE%D0%BB
evdoki - специалист
Капваш няколко капки бензин в цилиндъра. Завиваш свещта и палиш. Ако запали, има нещо запушено в карбуратора. Ако не припали е от свещта. При продължително неизползване маслото в бензина запушва тесните отвори в карбуратора
mladkal - майстор
evdoki написа:
... При продължително неизползване маслото в бензина запушва тесните отвори в карбуратора
- Точно, че машинката не мисе е налаголо да я паля близо година, дан е е и повече.
Благодаря!
mladkal - майстор
Колеги, благодаря ви за навременните отговори. Благодаря ви и за насоките, които ми давате.
Току-що се връщам от магазин, където продавати ремонтират техника на Хускварна. Там се натъкнах на един беловлас чичо, който бе изключително любезен, словоохтлив и т.н. Купих си свещ от него за 6 лв, но той изрази мнение, че освен свещта евентуален проблем може да бъде бобината (снимка 3). Господина ме посъветва, ако не тръгне с новата свещ, да занеса цялата машина и да я пробваме с негова "тест свещ" дали бобинката си върши действието и дали подава искра. Попитах го за цената на такъв детайл -за "чайнаварна" бензинова дърворезачка като моята цена 30-40 лв бобинката. За истинска Хускварна стотина лева. Ако не бил там проблема щял да се задълбочи и да го открие - "в края на краищата не са чактакава философия", както се изрази самия той.
Аз довечера продължавам с опитите, с новата свещ и така...
Когато има развитие ще пиша пак.
mladkal - майстор
Проблема е решен.
Част от него отдавам на факта, че ключето даваше "на маса". Също смених и свеща с нова. Разстоянието между магнитите и бобината "центрих" по предложението на колегата. За дистанцираща ползвах хартията от картонената кутийка на новата свещ.Капнах няколко капки бензин през отвора на свеща, както и няколко в отвора на карбораторчето, където е клапичката за регулиране на въздуха(смукача). Дръпнах кордата 3-4 пъти и машинката запали. Първоначално пушеш повечко, но след секунди работа и мъничко форсиране тръгна нормално.
Благодаря на всички отзовали се с идеи и насоки.

Тема "БЕНЗИНОВА РЕЗАЧКА-ПРОБЛЕМ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: