Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
gogo7777 - майстор
Ето ти една идея. Така беше направена една машина за резби. Само с изместването на един от двата вала се сменя посоката на въртене на венеца. Целта е пиньона да се зацепи в една от короните. Пиньона и короните трябва да са с прави зъби. Смяната на посоката само при спрял двигател за съжаление.

Прикачен файл:
REVERSE VAL.JPG
REVERSE VAL.JPG (13.19 KиБ) Видяна 2835 пъти
colyo - специалист
Ако се постави бензинов двигател на този самоходен стол ще се постигне по-висока скорост, а машинката е доста нестабилна. Ако електрониката и е здрава, според мен е по-добре да си остане на ток.
shotik - майстор
colyo написа:
Ако се постави бензинов двигател на този самоходен стол ще се постигне по-висока скорост, а машинката е доста нестабилна. Ако електрониката и е здрава, според мен е по-добре да си остане на ток.

При изчисляване ще се има в предвид оборотите да са намалени чрез предавката до такива ,че да не може да вдига повече от 20 км/час,може да се ограничи и чрез жилото за газта,за сега само идеята за предавката е на дневен ред.
kuger - майстор
gogo7777 написа:
Ето ти една идея. Така беше направена една машина за резби. Само с изместването на един от двата вала се сменя посоката на въртене на венеца. Целта е пиньона да се зацепи в една от короните. Пиньона и короните трябва да са с прави зъби. Смяната на посоката само при спрял двигател за съжаление.

Прикачен файл:
REVERSE VAL.JPG
Точно на този принцип е реверса при извънбордовите.
bobii - специалист
Дали няма да стане както е на фрезите задната скорост? Обаче в момента не се сещам как беше техния принцип. Ще се опитам да си спомня задната скорост на фрезата на дядо как беше. Ако не се лъжа, представлява една малка шайба с гумено покритие, която се допира до голямата шайба, която се върти от мотора и така се обръща хода на малката. Не го обясних добре, опитвам се да намеря в нета някаква схема нещо или снимка. Фрезата е от карловските с двигател briggs&straton 6,5 к.с.
shotik - майстор
Очаква се до края на месеца да я закарам на удобно място ,където да работя по триколката,тогава ще направя снимки,ще запиша разни данни и тогава ще говорим и пишем повече.
STO-YAN - специалист
Здравей shotik, помисли за хидравлично задвижване. Двигателчето да върти хидравлична помпа и през разпределител /от мотокар/ да се захрани хидромотор с венец за верига. Помпа и хидромотор от най-малките ще свърши работа.Успех!
Pgv64 - специалист
Реверс се постига и когато на двойка зъбни колела, зацепиш м/у тях паразитно зъбно колело. Веднага се обръща движението на крайният вал.Просто и елементарно. :-D Има много варианти за изпълнение на това което казах!
Колегата "Стаменов 1" по-горе е посочил един от вариантите.
Само че за да тръгваш плавно , задължително ти трябва някакъв фрикционен или подобен съединител!
Последна промяна от Pgv64 на съб фев 01, 2014 5:34 pm, променено общо 1 път.
stamenov1 - специалист
На тази триколка задължително да остане диференциала. Иначе няма да прави завои на място.

Тема "Обръщане обороти-как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: