• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Здравейте, предстои ми да си правя локално парно на пролет. Става въпрос за двуетажна къща. от гредоред. Имам няколко въпроса: 1) Не знам как да си изчисля цолажа на тръбите за да тръгне циркулацията на самотек. Спрял съм се на печка готварска с водна риза "Прити" 12 kw. Радиатори ще имам само на втория етаж, където ще бъде и бойлера. 2) За бойлера ще питам дали може да е на самотек, а ако не, дали ще може да се монтира помпа само за него. 3) Може ли естествената циркулация да работи на два кръга без помпа например: от разширителния съд излизат
1.кръг - три радиатора , и 2 кръг три радиатора, като дължината и завоите в двете трасета са равни(дължината малко мърда). следва слизане на първия етаж, като двете тръби се сливат в една и отиват в печката. Може ли да стане това и как да се подходи със изчисленията? Как да определя с какъв цолаж трябва да започна от печката и как се променя цолажа? Благодаря за акъла.
шоп - майстор
Имаше една много хубава тема тук във форума кое как се изчислява. Основното е да се спазват наклоните. На всички радиатори и бойлера - кранове за да балансираш лесно системата. Верикалните щрангове или колкото изходите на Притито или дори по-големи с цел по-добра циркулация.

Бойлер и с мантел и със серпентина може да се топли на ест. циркулация стига да е правилно подвързан. Не му слагай само на него помпа, защото ще обърка цялата циркулация.
Може да го направиш както ти се изрази два кръга. Вкъщи след РС тръгват 3 спускащи се вертикални щранга, който преди котела се обединяват в една 2.5'' тръба.

Все пак намери и прочети темата и ще ти се изясни всичко.
maleeeestrax - специалист
Когато не слагаш помпа задължително се работи с вертикални щрангове и тръба горе и долу на радиатора и разширителен съд най-високо и допълнително всички тръби трябва да имат определен наклон докато при помпата тръбите могат да въвят както в пода така и долу зад някакъв перваз и разширителния съд може да е при печката .Една помпа е не е чак такава инвестиция а ще ти спести много нерви. :rock:
solar_entusiast - специалист
В справочника "Отоплание Вентилация и Климатизация" - II част ги има отговорите на всичките тези въпроси.
Hoвoceлckи - майстор
maleeeestrax написа:
...Една помпа е не е чак такава инвестиция а ще ти спести много нерви. :rock:
... при едни обстоятелства, но може да ти образува други ... при спиране на тока и евентуално отказване на "юпиеса" ... например :wink: На самотек не е проблем да се преодолеят малки обратни деривации. За това със щранговете и тръгването надолу от една точка ... мога да го покажа на всекиго, че няма значение! Голяма грешка се оказа, че бях качил първо на тавана подгрятата вода и от там след разпределение я връщах по стаите надолу по добре изолирани тръби! Все пак помпата не е за пренебрегване ... плюс гравитачно изпълнение на системата. Лично становище, от лична практика. Нямам претенции за познания в областта на топлотехниката!
За изчисленията. Колкото повече, толкова по-... малко съпротивление на и без това слабичкото движение на флуида - въпрос на компромис инвестиция, възможности, успех, естетика ...
solar_entusiast - специалист
Гравитачната отоплителна система си е много добра даже от експлоатационна гледна точка, но зависи и от използваемостта на инсталацията. Единствения недостатък са по-високите инвестиции и правилното и оразмеряване.
novgradski - специалист
solar_entusiast написа:
Гравитачната отоплителна система си е много добра даже от експлоатационна гледна точка, но зависи и от използваемостта на инсталацията. Единствения недостатък са по-високите инвестиции и правилното и оразмеряване.
Аз пък винаги съм си мислил ,че гравитачното е по-евтино и с по-малко КПД ... а се изисква и по-голяма денивелация между котела и радиаторите , а "Кое е по-добре" - може би "истината е някъде по средата".
Hoвoceлckи - майстор
novgradski написа:
а се изисква и по-голяма денивелация между котела и радиаторите
Може би е по-добре, но при мен всичко е на един етаж и няма проблем. По-малко КПД ... Малко е относително. Какво ще кажеш ако се добави още някой глидер например? Ще се уделичи ΔТизх/вх със своите плюсове и минуси :wink: А оставането на повече топлина при готварската печка може и да е за предпочитане при някои обстоятелства. Повтарям - имам и помпа, която включвам избирателно (не отричам наличието й по презумпция, но не съм фен на система, която трябва да се забрави при спирането на помпата по каквито и да е причини :!: )
solar_entusiast - специалист
И други смятат, че гравитачната система е по-евтина.
Но ако направите изчисления на една инсталация с принудителна циркулация и с естествена такава по отношение на вложените материали ще видите разликата. Основно цената расте заради по големия диаметър на тръбната система.
А отностно денивелацията котел-потребители си е въпрос на изчисления.
Благодаря на всички за съветите. Все пак, ако мякой има формулите и принципния път, по който да тръгна за да си направя проекта, ще мога да си реализирам парното догодина със собствен труд.
Нужно ми е при тези изчисления стъпките които се следват(първо се прави това изчисление, след това другото и т.н),
както и въпроса със изходния цолаж на водната риза от печката дали е проблем, че е по-малък от цолажа на тръбите, които влизат в нея, Цолажа на серпентината на бойлера как се отразява на потока и дали факта, че е по-малък от тръбите, които ще стигат до бойлера позволява по гравитачен път да се случат нещата,
Какви промени ттрябва да се правят в цолажите при вертикалните или хоризонталните трасета. Предварително ви благодаря за помощта.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Гравитачен тип парно без помпа. Принципи и изчисления." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: