• 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
hidrazin - майстор
Мдааа... Голяма част от електрокарите нямат отопление.
Просто работят на топло/завет - в халета.... :-D
:partyman:
zach_82 - специалист
[quote="geordgeo"]
Преди 20-тина годинки караха Трабант, ползвах го предимно за в града и си бях навил специален реотан за 12В, с вентилатор - докарах го към 1 киловат на мощност и вършеше работа, ама с неговото си правотокова динамо (150 вата) акумулатора клякаше сравнително бързо и се налагаше често дозареждане с токоизправител. В днешно време предполагам има и по-интелигентни решения, важното е, че ще си имаш електромобил, който ще ти върши работа, неудобствата бледнеят в този случай. Дерзай, пожелавам ти успех и дано скоро се похвалиш със завършен докрай проект! :)[/quotе]

Благодаря за пожеланието! Изглежда че всичко съм подготвил, но съм сигурен че ще имам неочаквани проблеми когато започна с конверсията. Фиатчето е с газова уредба, преди седмица го заредих за 10 лв, още върви. Направо не ми се разваля, НО вече съм приготвил всички части и връщане назад няма. Само като се сетя че няма да имам смърдящ ауспух, който бълва отрови, както и течащ масло двигател, който да ми цапа пред гаража и ентусиазма ми се връща с пълна сила.
Последна промяна от zach_82 на нед дек 04, 2016 10:15 pm, променено общо 2 пъти.
zach_82 - специалист
stan73 написа:
Добре си го измислил. :)
А колко киловата е двигателят ?
Какви ак. бат. възнамеряваш да използваш ?
В спирачен режим контролерът ти ще може ли да връща енергия в акумулаторите ?
Двигателят е 21 киловата (такъв намерих). Всъщност за тази малка кола и 5 киловата биха свършили работа.
Ще го карам на 72 волта с шест 100Аh акумулатора тягови. По груби сметки би трябвало да вдигам 60 км/час със сигурност. Двигателят има възможност за напрежение до 144 волта, но ще слагам още акумулатори само ако не ми хареса скоростта или ускорението.
Засега при спиране или спускане, енергия ще се връща(ще се зарежда) само акумулатора захранващ 12 волтовата оригинална инсталация на колата (фарове, мигачи, клаксон и т.н)
velsi - Почетен майстор
А замисляли ли сте се как е решен проблемът с отоплението при фабричните електромобили? Не съм проверявал информацията, която имам, но доколкото знам климатикът работи на отопление по същият начин както домашните ви климатици. Не е лошо да се помисли в тази посока.
stan73 - майстор
Зак, мерси за инфото и успех ! :)
Велси, доколкото съм запознат - в обикновенните автомобили с климатик - той се използва само за охлаждане, а отоплението става чрез парното, позващо загретият антифриз, който охлажда двигателя.
velsi - Почетен майстор
Прочети пак каво съм писал. Говоря за фабричните електромобили. Някой ми каза, че е решено по този начин. Не съм търсил да го видя някъде написано, но има логика и най-вероятно е така. На практика се добавя само един четирипътен вентил. Останалото си го има.
DundyTheCroc - майстор
На колегата фиатчето си има всичко необходимо за отопление, трябва само една бензинова печка. Вярно, че идеята на електромобила е друга, обаче и зимата на студено не е работа, и стъклата се запотяват, а печката не харчи чак толкова много гориво.
2v6 - майстор
Топлината от електродвигателя и контролера също не е за подценяване :idea:
Защо се слагат тези радиатори на транзисторите :?:
stan73 - майстор
Велси, извинявай, не съм догледал. :partyman:
stivemaster - майстор
Всъщност е достатъчно, да канализираш топлина еквивалентна на 1000W от електромотора и контролера, за да имаш отопление,което никак не е невъзможно .Въздушното охлаждане на мотора може да духа "вътре", както и охлаждането на контролера, може да е водно и радиатора да е вътре,нищо сложно.А контролера грее сериозно ще знаете !
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: