• 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 96
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
STEPER - специалист
Посочената тук от batrado тип UV лампа широко се използва в ноктопластиката.
Няма салон където жените си прават маникюра да няма такава лампа и където да си пъхват пръстите за по бързо изсъхване на лака.
Не зная дали има такива UV лакове за нокти и дали се използват тъй като по пътя на логиката за да
си смениш цвета на поставения лак или да го махнеш сигурно ще трябва флекса да се използва. :)
Но разбира се всичко е възможно. Все пак 21 век сме.
Аз мога да предложа от своя опит и при желание да се използват UV лампи от устройствата за проверка на банкноти.
Преди няколко години когато преминах от ЛУТ техологията към фоторезиста при направата на печатни платки,
с 4 броя такива лампи си направих устройство за осветяване .Резултатите бяха отлични.
Лампите са 220 волтови,6-8 вата но се палят с дросел. Цената тогава беше някъде около 8 лева.
Поздрави

Прикачен файл

tub t8.jpg
tub t8.jpg (7 KиБ) Видяна 1684 пъти
batrado - специалист
Привет STEPER,
тези Т5 UV лампи ги дават с дължина на вълната от 365nm., което според мен ще е със същият ефект на лампите, които в момента ползвам.
А като каза правене на платки се сетих за времето, когато и аз си играех с печатане на платки но използвах медотите с тонер трансфер от лазерен принтер. Вече при тези цени за изработка на платки, които дават китайците съм позабравил домашните методите :) За нещо бързо или тестово си ползвам универсална платка.

Поръчах си от диодните лампи с дължина на вълната 365+405nm. Поразрових се малко за станции за пост обработка на детайли напечани с SLA принтер и намерих това https://wickedengineering.com/.
От снимките се вижда, че използват точно такива диодни лампи. На една от снимките и по-точно отражението във вратичката се вижда решетка на вентилатор, което според мен е комбинация на керамичен нагревател (PTC) с вентилатор. Не виждам как иначе може да се достигне бързо нагряване на камерата до 60-65 градуса.
MrMurdjo - майстор
Не се занимавам с 3D принтери (засега) но да кажа нещо като страничен наблюдател. Ако полимерът е истински фотополимер, то там основният проблем е, че при непрозрачните УВ светлината не може да проникне в дълбочина и да предизвика полимеризацията, ако слоят е твърде дебел. Затова се нанасят тънки слоеве, които позволяват това да се случи.
До мен има хора, които ползват УВ цветен принтер за печат върху пластмаси и други твърди основи. Мастилата са фотополимерни и се облъчват от вграден източник непосредствено след нанасянето от дюзите. Остават леко релефни, подобно на слой от 3D принтер, и са много устойчиви след това. Даже има изрично предупреждение да не се печата върху огледални или силно отразяващи повърхности, защото ще запечата дюзите на печатащата глава от отразената светлина.
При зъболекарските фотополимери, доколкото знам, в тях има микро частици от стъклоподобно вещество, което спомага проникването на УВ светлината. И пак се работи на не много дебели слоеве с последователно "изпичане".
batrado - специалист
Наистина дебелината на слоя има значение. Ето и пример левият бик е с дебелина на слоя 50 микрона а десният 35 микрона, като фигурките са високи към 3 см. Левият се напечата за под 3 часа а десният за окло 4 часа и половина. Най-вероятно с настройки на времето за експозиция спрямо дебелината на слоя ще се докара оптимален печат, но трябва повече време. Аз тепърва навлизам в сферата на печат със смола.
Тука може да има и друг един ефект, който при следващ печат открих и това е проблем с нивелирането на основата. Явно при махането на някой от предишните модели съм изкривил нивото на плочата и последващо печатане на детайли просто не се получаваше. Направи ми впечатление, че детайл беше залепнал само в едната си част за основата, другата беше залепнала за FEP фолиото.
Сега съм сложил гъвкава плоча с магнит и тече процес на тестване.
Прикачен файл:
Bull_4.jpg
Прикачен файл:
Bull_3.jpg
Прикачен файл:
Bull_2.jpg
Прикачен файл:
Bull_1.jpg
Здравейте на всички.
Имам нужда от услуга. Моят 3д принтер е 25х25 см,а имам нужда да се разпечата сенник за сонар,единият размер ми излиза от плота,284 мм е,ако има някой колега принтер със страна 30 см,да ми разпечата детайла от пва,ще си платя труда и транспорта. Благодаря предварително,детайла е просточък,и бързо ще се отпечата.

p.s.това е детайла
https://dox.abv.bg/download?id=b495694a0f# - Линк за сваляне
brum - майстор
Бихте ли препоръчали максимално добър PLA материал? За предпочитане от България. Ако ли не - от ЕС. За обикновено PLA става дума, не + или pro версиите му. Както и да няма добавки.

В началото само знаех, че ще почна с PLA. След няколко дни четене обаче разбирам, че PLA-то не било само един вид.

Машината е Ender 3 V2 ако има някакво значение. Чакам го да дойде в първите дни на следващата година :) .
brum - майстор
Порових се и си намерих. Според информацията която събра следното PLA се брои за читаво:
* Sunlu PLA plus от Aliexpress. С доставка от ЕС идва на около 38лв/кг.
* Polymaker PolyPlus/PolyMax от 3djake.com при минимални количества с доставката идва на 90 / 160 лв/кг.

Тези на Polymaker не са много стандартни. И двете са с подобрени характеристики, като PolyMax-а го дават с 20% по-здраво от ABS-а. Съответно и цената му е леко неприятна.

Като за начало ще пробвам с Sunlu PLA-то. Ако преценя, че ми трябва по-добро (здраво) ще мина на по-скъпите варианти. Нещата дето ще правя ще са дребни и цената на материала няма да е толкова критична.

В България се намира и PLA на FILLAMENTUM на цени от около 40лв/кг (OLX-а). Други маркови PLA-та не открих за сега.


пон дек 28, 2020 3:43 pmsteaven написа:
Моят 3д принтер е 25х25 см,а имам нужда да се разпечата сенник за сонар,единият размер ми излиза от плота,284 мм е
С нулев опит съм към момента, но по това което чета PLA-то се лепи. ABS-а също. Та защо не го разрежеш на 2 част и да ги залепиш после?
пон дек 28, 2020 3:43 pmsteaven написа:
Моят 3д принтер е 25х25 см,а имам нужда да се разпечата сенник за сонар,единият размер ми излиза от плота,284 мм е
С нулев опит съм към момента, но по това което чета PLA-то се лепи. ABS-а също. Та защо не го разрежеш на 2 част и да ги залепиш после?
[/quote]

Ще бъда много благодарен,ако можеш да ми го разделиш на два детайла,защото аз незнам как и да постнеш файлчетата,аз ще си го разпечатам.
brum - майстор
Ще се пробвам при първа възможност. Но пак да наблегна на това - с нулев опит съм :) .

Иначе ще хвана и ще прочета това - https://all3dp.com/2/how-to-split-3d-mo ... -printing/ .
brum - майстор
Предавам се със срязването на модела. Оказа се, че има две приложения които се ползват за тази работа - Netfabb и MeshMixer. За съжаление и двете не работят на Linux, а Windows не съм виждал от поне 5-6 години. Та няма да мога да помогна.

Ей тук е даден 5 минутен пример как се върши тази работа с Netfabb-а -
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 96

Тема "3D принтер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: