• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 96
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
edesign - специалист
Бреййй никой ли не иска да сподели?

След доста опити установих следното:
Напръсквам стъклото с лака за коса докато е студено и изчаквам да се изпари
На пипане все едно няма никакъв слой. Не лепне, не се усеща.
Настройвам на 100 градуса масата и започвам.
Залепва идеално, обаче тук друг проблем, особено забележим при бял ABS- повърхностния слой в допир с лака има жълти петна от него. Не е болка за умиране, защото ABS се шкури и заглажда много по-добре от PLA, но все пак...
saab - помощник
Edesign, може ли да се чуем по телефон, да обменим малко информация.
Аз съм по-наясно с фото-полимерната технология, защото имам такъв принтер.
Та, да обменим контакти - на лично съобщение?
STEPER - специалист
edesign написа:
Бреййй никой ли не иска да сподели?

След доста опити установих следното:
Напръсквам стъклото с лака за коса докато е студено и изчаквам да се изпари
На пипане все едно няма никакъв слой. Не лепне, не се усеща.
Настройвам на 100 градуса масата и започвам.
Залепва идеално, обаче тук друг проблем, особено забележим при бял ABS- повърхностния слой в допир с лака има жълти петна от него. Не е болка за умиране, защото ABS се шкури и заглажда много по-добре от PLA, но все пак...
Здравей колега,
Явно хората нямат интерес към тази тема и не се занимават с 3D принтери и затова никой не пише тук,
поради което и темата беше пропаднала много надолу.
По празниците за 3 март ми се провалиха някой мероприятия и така ми остана време което оползотворих за да си направя
втори принтер тъй като първият замина при внука и сина ми.
Аз използвам лента каптон за печат с ABS и синия скоч лепенка за PLA.
Руснаците освен лак за коса използват и някаква светла тяхна си бира / да бира и аз съм пробвал и става с нея/ но ми се струва малко
непрофесионално.Освен това съм използвал и разтвор на ABS в ацетон но си оставам на каптон който може да се използва няколко
пъти след което се сменява.
Но аз искам да попитам използваш ли опцията AUTO_BED_LEVELING преди печат и ако да - какви ти са настройките за това?
Аз съм го направил с помощта на едно серво и работи перфектно при проверка нивото на масата,
но не мога да го накарам преди печат да спусне остта X на нула /0.1 мм/ а остава винаги на около 5 мм. над нея и не мога да
разбера къде греша.
Поздрави
MrMurdjo - майстор
Стрелям абсолютно напосоки :) - къде си задал нулата на модела по височина?

Аз все се каня да питам - какви неща с практическо приложение могат да се изработят на такъв принтер? Виждал съм доста снимки, гледал съм клипове, но ми се струват някак крехки, а и повърхността не е гладка. Имам предвид технологията с наслагване през дюза.
STEPER - специалист
MrMurdjo написа:
Стрелям абсолютно напосоки :) - къде си задал нулата на модела по височина?
Аз все се каня да питам - какви неща с практическо приложение могат да се изработят на такъв принтер? Виждал съм доста снимки, гледал съм клипове, но ми се струват някак крехки, а и повърхността не е гладка. Имам предвид технологията с наслагване през дюза.
Еднозначно не може да се отговори.Няма нула.Модела може да се разположи на всяко място в областа на масата.Може да се печатат няколко модела наведнъж
стига да се събират на масата която е с размери 200 на 200.
Софтуера е написан на СИ.В началото машината проверява нивото на масата относително екструдера в 9 точки.Прави си някакви сметки,записва си данните и
при изграждане на модела коригира пътя по височина така,че винаги положения пласт да е строго хоризонтален относно екструдера.
Х остта е с два двигателя и това дава възможност за такава автоматика - Auto Bed-Leveling.
Много неща могат да се изработят на такъв принтер.Детайлите могат да се направят кухи или плътни /крехки или здрави/.
Обикновено работят с 30-40 процента запълване което е достатъчно здраво за повечето приложения но може да бъде и 100 % плътно.
А колкото до естети :) -външната повърхност да бъде гладка - има и такава " Do it yourself, / DIY/ технология - под въздействието на ацетонови пари.
А технологията през дюза е FDM - Fused Deposition Modeling :)
Поздрави
edesign - специалист
Здравейте,
Много отдавна не бях влизал във форума.
По въпроса - в момента имам моя разработка на 3д принтер. Платките, контролера и задвижването. Снимки не ми се качват тъй като не е 100% завършен. Контролерът също е направен от мен и няма нищо общо с ардуино и тези в нета. Работя с PIC контролери и софтуера си е изцяло мой.
При интерес може в София да се дойде на място да се гледа и пита.
Ауто левел не използвам. Направил съм го като Ulitmaker2 - главата отива последователно в 4те ъгъла на масата и с винтовете на пружините въртя докато тънка хартия започне да задира, а не да се движи хлабаво.
Това запомням като origin Z =0. Общо взето не греши и от време на време (седмици) е хубаво да се провери отново да не е "избягала".

За ABS моето решение е:
1. лак за коса - трябва да е супер здрав. Жената ги разбира повече тия работи и тя ми го купува.
2. Първият слой да е много тънък 0,1 или 0,05 мм - почти прозрачен като се гледа докато го нанася.
3. Правя този слой с по 5 мм по-широк около детайла (после лесно се изрязва с макетен нож)
4. Температура на леглото 100-110 градуса.

Принципно резултатът са много здрави обекти. Особено ако се обмажат с каноколит. Просто са бетон.
Обичам PLA защото се работи по-лесно. Парцалче напоено с тулол с което претърквам детайла може да изглади нервностите и да изглежда супер гладък.
Недостатък е че PLA хич не държи на температура. Забравени детайли в напечена от слънце кола се деформират.
Затова хич не вярвайте като постнат в нета, че са си направили стойка за телефона на 3д принтер. Дори ABS не знам как ще се държи като го напече слънце :)
STEPER - специалист
Въпроса с Auto Bed Levelling-а съм го вече решил и се учудвам как прецизно и
точно работи тази част от кода.Механичната част съм изпълнил с помоща на едно серво и
микропревключвател. Въпреки,че в 4-те ъгъла на леглото имам много
малка разлика от няколко стотни - 8.65;8,73;9.08 и 9.02 измерени с тази опция,
/разбира се при 105 градуса на леглото/ ,при печатене се вижда как двигателите на Z оста от
време на време извършват необходимите корекции.
Ето това е демонстрация на Auto Bed Levelling като интересно е да се види и края с напечатения
обект :)
https://www.youtube.com/watch?v=x8eqSQNAyro
Не съм много съгласен ,че "Първият слой да е много тънък 0,1 или 0,05 мм - почти прозрачен като се гледа докато го нанася."
тъй като при настройките на слайсерите авторите дават тъкмо обратното.
Аз печата със дюза 0.3мм. и всеки слой по 0.15мм. като първият слой е с дебелина 0.3 мм.
Останалите настройки като:Perimeters,infill,skirt,brim и т.н са друга бира :)
За леглото ползвам каптон но при детайли които се печатат по няколко часа се отлепват.Опитах и с лак за коса
но след час,два същата песен.В това отношение при сложни детайли засега нямам добро решение.
Поздрави
edesign - специалист
Това с наклонените маси и моторчетата за auto level и идея нямам каква практическа насоченост има и къде изобщо има приложение. Целта на тези които продават принтери е да се направи оператора нищо да не пипа, но повече части означават повече проблеми :). Аз си оставам засега на мех. винтове и въртене на ръка.
Относно първия слой направи го толкова тънък до прозрачност и ще видиш че детайл няма да ти се отлепи.
Преди лака е важно също да забършеш стъклото хубаво с кърпичка за очила :) - това последното никъде по форумите в нета не е споменато но върши чудеса дори и при PLA.
STEPER - специалист
edesign написа:
Това с наклонените маси и моторчетата за auto level и идея нямам каква практическа насоченост има и къде изобщо има приложение. Целта на тези които продават принтери е да се направи оператора нищо да не пипа, но повече части означават повече проблеми :). Аз си оставам засега на мех. винтове и въртене на ръка.
По-голямата точността на Level на леглото и неговата успоредност с остта Х /във всяка една точка от неговата площ/
води до по-високо качество на печат.Целта е да се намали субективния фактор при настройката на принтера преди печат.
И без това принтера разполагат с два двигателя за остта Z за нормална работа и командата G29 се слага в стартовия код.
Т.е. преди всеки печат се извършва тази настройка особено полезна при работа с височина на слоя 0.1.Пробвал съм и се
получава много финно,модела изглежда като коприна но времето на печат се увеличава адски много.
Аз не казвам,че ръчната технология не работи :) но има разлика в прецизността на настройките което за мен е от значение.
Поздрави
Здравейте,
попаднах на тази дискусия съвсем случайно, търсейки как да се прави 3D принтер. Има ли някой в този форум, който може и би се наел да направи 3D принтер като посочения на линка по-долу. Става дума за принтер, който работи с глина като материал. Много бих се радвала ако някой от описващите тук своите принтери се съгласи да изработи такъв. Материалите ще си набавя по точните описания в статията, която съм посочила.
http://keep-art.co.uk/Self_build.html

За проявилите интерес, моля пишете на лични.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 96

Тема "3D принтер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: