• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Junak - майстор
iliya_i написа:
Търговеца е длъжен да впише оплакването в регистъра. Прати им КЗП на проверка. Или спомени, че ако не го впишат, ще пуснеш жалба. Даже може да звъннеш по телефона, докато си в магазина. Понякога споменаването на тази комисия прави чудеса :-D
Тц, не е длъжен, ако е елемент, който не се покрива от гаранцията. По принцип дъската не е елемент, покриващ се от гаранцията. А счупванията също не се покриват. Гаранцията се отнася за производствени дефекти, каквото счупването не е.
А за КЗК - поне по 5 пъти на ден ме плашат с нея. И с "Господари на ефира"...
Arhangel - напреднал
Това ми отговориха и от Видима, но какво по-точно трябва да представлява този така наречен "производствен дефект" ? При положение, че уж повечето подобни дефекти, ги отстраняват още преди изделията да достигнат до крайния потребител. И защо да не могат тези дефекти на материала да доведат до счупване на седалката, както стана в моя случай? В моята гаранционна карта, не пише дефект на покритието, а само дефект на материала... Тест, това понятие може да се разбира всякак. Излиза, че понеже не може да се докаже дали съм го счупил вследствие от праскане, или се е счупило при нормално ползване, се приема на общо основание, че е счупено по моя вина. Това не накърнява ли интересите на обикновения потребител? Поне трябва в такива случаи да има възможност за поделяне на отговорността между потребителя и търговеца/производителя, на принципа 50/50. Никак не е справедливо, крайният потребител да заплаща цялата сума за подмяна на счупеното изделие с ново, при положение, че може и да не е по негова вина!
Chefo77 - майстор
"Може и да не е" граничи с "най-вероятно е". Не защитавам по никакъв начин Видима или който и да е производител, но се замисли, че е много по-вероятно да има счупване при транспортиране или при преместване, отколкото от производствен дефект. Съгласи се, че ако всичко, което може безпроблемно и недоказуемо да бъде счупено, бъде счупено, няма да им излязат сметките само от заменки. В никакъв случай не обвинявам теб или някой покрай теб за счупването - просто на един като теб (лош късмет) има поне 10, на който немарливи майстори са му прехвърляли чаркаляците из целия апартамент по време на ремонта, или пък хлапетата са играли с тях - не биха могли да сменят на всички повредените детайли.
А по отношение на липсите - последното, което бих търсил от производителя, е липса. Щом нещо може да бъде демонтирано в магазина, значи контрата е в тях. Същото е положението с допълнителните аксесоари, които са в торбички - производителят няма вина за това, че нещо липсва.
Arhangel - напреднал
Съгласен съм с това, че вината не може да бъде прехвърляна само върху производителя, но при такива недоказуеми случаи, поне според мен, трябва да има някаква равностойна отговорност на всички страни - производител, търговец, краен потребител. Особено в случаите, когато крайният потребител е физическо лице. Не си ли съгласен, че една хотелска верига, би имала по-малки финансови затруднения, при случай на подмяна на счупено седало? Не така стоят нещата, ако същото нещо се случи на една 80 годишна бабичка в провинцията...
Chefo77 - майстор
Точно това, че е недоказуемо, не прехвърля по никакъв начин вината върху тях. Ти си го купил здраво, нали? В последствие се е счупило.
Аз ще попитам - защо мислиш, че след като ти си имал лошия късмет да ти се случи нещо такова, то трябва да одобрят точно твоята рекламация и да я приравнят към десетките случаи на немарливост от страна на други клиенти? Защото ако има споделена отговорност между теб и производителя за възникнал проблем, то трябва да има такава и между производителя и немарливите клиенти. Постави се на неговата страна - ти като страна, която произвежда нещо и го пласира здраво (преминало ОТК и т.н.), би ли бил съгласен да се откажеш от част от печалбата си и да поемеш дори и частична вина, защото някой чападжия е настъпал капака или не знае как се стягат винтове? Не става дума за теб, но това, че при теб е недоказуемо, не дава възможност да се различи твоя случай от този на чападжията. Ти имаш твоята истина, но те си имат тяхната логика и в случая тяхната е по-правилната. Далеч не всички потребители са коректни!
maleeeestrax - специалист
Абе тая тема доста се разви но не намерих връзка със -НАПРАВИ САМ!!!!!!! :rock:
Junak - майстор
maleeeestrax написа:
Абе тая тема доста се разви но не намерих връзка със -НАПРАВИ САМ!!!!!!! :rock:
Как бе - направил си го е сам /сам си го е счупил / :-D
dobrinski - специалист
Защото никои не обясни на човека как да намаже седалото с лепило и да го залепи. :lol:
ESPACE - майстор
Само с лепило няма да стане, трябва и армировка :)
Толкова нерви за една дъска, но иначе се възхищавам на борбеността на автора на темата. Аз дори нямаше да се върна до магазина.
Arhangel - напреднал
Това че седалките са минали технически изпитания, не означава, че всяка новопроизведена седалка от завода е перфектна! На технически изпитания, обикновено се пращат няколко, произволно избрани седалки, които се тестват, и то при незнайно какви обстоятелства и незнайно къде… Може само да си плащат на съответния институт за технически изпитания, който просто им издава сертификат за качество. Това е голяма компания и може да си позволи всякакви подобни номера. Както се казва, те са си вързали гащите. И не съм съгласен, че подобни обезщетения, могат да доведат до сериозни финансови загуби за производителя. Тук става дума за огромна компания, която изнася продукция за цял свят, и това е само един от нейните разнообразни продукти. Всъщност, повредите по керамичните изделия, са сред най-често срещаните, но те затова произвеждат и смесители, и разни там аксесоари и прочие други неща, които много често безпроблемно издържат гаранционния срок. Тоест, те са си направили буфер, който да ги предпазва от подобни неприятности.
Освен това, ако произвеждат седалките по-качествено, като подобрят химическата им формула и технологията на прозводство, просто няма да имат толкова счупени, в рамките на гаранционнния срок. Така няма да се налага да правят много заменки…..и да губят от това.
Тези отправили саракстични коментари по мой адрес, нека поне за момент да се поставят на мое място! Дали щяхте толкова леко да приемете ситуацията, ако се случи на вас? Или ще се затичате към магазина с усмивка на лице, с готовност да си купите ново изделие?
А относно липсата на оригинална част от пълначката, не мога да търся никаква отговорност от търговеца, защото те ми излизат с номера, че аз съм загубил уплътнението по пътя…или, че при доставчика нещо е станало. В България всеки си измива ръцете с някой друг.
Понеже бързах, не видях къде точно публикувам темата, за което се извинявам!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Счупено седало на моноблок Корона на "Видима" !" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: