Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
digitalpr - специалист
Благодаря за инфото. Ще купя друг фрезер, калкулатора го пуснах също.

Имам следващ въпрос :)
Машината изглежда да се позиционира точно. Нулирам я на произволно място с индикаторен часовник, например по Х, и я разхождам няколко пъти напред-назад. След което при GoТoZero се връща на точно същото място, отчетено с часовника до стотна.

В същото време обаче, пуснах да пробие множество дупки 9.5мм с фрезер 8мм в 18мм МДФ и ги прави конуси. Колкото по дълбоко слиза, толкова по тесни стават дупките. Освен това, дори в горната си част не са 9.5мм, а по тесни. Трябва да отбележа, че фрезера е абсолютно незнайна марка, HSS, с един режещ ръб и обща дължина 100мм, за 10лв. Възможно ли е фрезера да се огъва при натоварването и затова да се получават конуси, а неточността в размера да се дължи на това, че фрезера не е точни 8мм (трудно с шублера мога да установя това на режещата част)? Демпферите, които рязах за осите на моторите също станаха с конусивидни ръбове. Feed Rate 1000мм/мин, pass 3mm, 12000rpm.
Последна промяна от digitalpr на вт окт 20, 2015 10:10 am, променено общо 2 пъти.
dobrev - специалист
Сигурно ти поддава фрезера с тази дължина от 100мм. За приблизително същата цена можеш да си купиш фрезер с два режеши ръба и няма да имаш този проблем. http://www.onsrud.com/product/Item/m/it ... Id=40-107M
tsenkov - специалист
Фрезера е дълъг. Опитай с по къс. Ако пак излиза на конус -намали скоростта и стъпката за дълбочина.Опитай и с отделно финиширане на отвора. Ако и това не помогне-отвесирай шпиндела.За диаметъра увеличавай зададения диаметър по малко докато се получи.
MrMurdjo - майстор
Най-често става от огъване на фрезера. За дълбоки отвори според мен е най-подходящ фрезер с хлабина след режещата част.
Ако с друг фрезер не се получи (аз даже препоръчвам тест с фрезер примерно 6 мм и не много дълъг, колкото да пробива материала и с минимално странично натоварване), то вероятно шпинделът не е съвсем перпендикулярен на равнината. И там има три варианта - Z шейната да е с отклонение, шпинделът да е само с отклонение и последно и двете да са с отклонения. Първо трябва да се елиминира съмнението за шейната.
angelfilev - специалист
MrMurdjo написа:
Най-често става от огъване на фрезера. За дълбоки отвори според мен е най-подходящ фрезер с хлабина след режещата част.
Ако с друг фрезер не се получи (аз даже препоръчвам тест с фрезер примерно 6 мм и не много дълъг, колкото да пробива материала и с минимално странично натоварване), то вероятно шпинделът не е съвсем перпендикулярен на равнината. И там има три варианта - Z шейната да е с отклонение, шпинделът да е само с отклонение и последно и двете да са с отклонения. Първо трябва да се елиминира съмнението за шейната.
Върхът на режещият инструмент се върти по една постоянна окръжност, независимо под какъв ъгъл е шейната спрямо заготовката. Поради това грешките в размерите на отвора не зависят от това дали шейната е перпендикулярна на заготовката.
Останалото, което пишеш според мен е вярно.

Конус на отвора се получава вследствие на странични натоварвания и податливост на инструмента най-вероятно или на конструкцията.
digitalpr - специалист
Неперпендикуларност на шпиндела спрямо материала би предизвикала крив ръб на среза, но в една и съща посока (наляво да кажем). В случая говорим за конус (навън).

Кривене на конструкцията е другото нещо, над което се замислих. В такъв случай обаче си мисля, че по краищата на работния ход дупките би трябвало да стават все по-правилни, защото шпиндела отива към все по-здрава част от конструкцията, а такова нещо не се наблюдава.

Кривене на инструмента в следствие на страничното натоварване ми се струва наистина най-логичното обяснение и се надявам това да е причината. Ще сложа друг фрезер и ще напавя тест, след което ще пиша как е.
angelfilev - специалист
digitalpr написа:
Неперпендикуларност на шпиндела спрямо материала би предизвикала крив ръб на среза, но в една и съща посока (наляво да кажем). В случая говорим за конус (навън).

Кривене на конструкцията е другото нещо, над което се замислих. В такъв случай обаче си мисля, че по краищата на работния ход дупките би трябвало да стават все по-правилни, защото шпиндела отива към все по-здрава част от конструкцията, а такова нещо не се наблюдава.

Кривене на инструмента в следствие на страничното натоварване ми се струва наистина най-логичното обяснение и се надявам това да е причината. Ще сложа друг фрезер и ще напавя тест, след което ще пиша как е.
Калкулатора дава резултати при определени условия, материал, инструмент, машина. При теб условията са други. Използвай го само като ориентир и намалявай многократно параметрите, докато не установиш опитно подходящите при теб.
Предпочитай фрезери с повече от един режещ ръб при разширяване на отвори само с вертикално подаване. Теоретично страничните сили се уравновесяват.
За пробиване се използват свредла, не фрезери. С фрезер можеш да правиш отвори в режим Helix Bore, ако радиусът на отвора е близък или по-голям от диаметъра на фрезера.
Успех!
digitalpr - специалист
Точно така са правени отворите и те са малко по големи от фрезера.
Фрезера е по-скоро тестов, защото за пръв път работя с CNC рутер. Следващия ще бъде с два режещи ръба.
MrMurdjo - майстор
Нещо, което съм научил от хора с опит в други форуми: Когато се гони презицност на отвор, направен по метода на спирално пробиване (диаметър по-голям от този на инструмента), първо се прави груб пас, като се оставя малко излишък - примерно 0.1 мм. След това има фин пас с намалена скорост и подаване, който да обере излишъка до зададения диаметър. В този случай страничното натоварване е много малко и се избягва еластичната деформация на инструмента.
angelfilev - специалист
MrMurdjo написа:
Нещо, което съм научил от хора с опит в други форуми: Когато се гони презицност на отвор, направен по метода на спирално пробиване (диаметър по-голям от този на инструмента), първо се прави груб пас, като се оставя малко излишък - примерно 0.1 мм. След това има фин пас с намалена скорост и подаване, който да обере излишъка до зададения диаметър. В този случай страничното натоварване е много малко и се избягва еластичната деформация на инструмента.
Това е правилното решение. В конкретният случай понеже digitalpr вероятно е зависим от наличните цанги е добре да пробие отворите със свредло 8 мм и след това с наличният фрезер да разстърже. За по-голяма точност ако е нужна в режим грубо и после фино.

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: