Напишете въпрос свързан със санирането.
velsi - Почетен майстор
Тъй като нямам финансова възможност да изолирам цялата къща (над 150 кв.м.) реших да подходя "на парче". Започнах вътрешна изолация от 3 см стиропор. Нямам проблеми с влага, ама никакви! Даже в коридора съм си направил прозорец от студен профил алуминий и нямам грам конденз! Като чета кой какви води имал и как му течало чак по стените.... Та предпочетох този вариант и поради друга причина: нямам парно, нямам и климатик даже засега, не се отоплявам непрекъснато, даже не отоплявам цялата жилищна площ, защото не я ползвам цялата. Интересува ме като си пусна вечер духалката в спалнята помещението да се затопли максимално бързо и енергията която изразходвам да си остане вътре. С други думи - загубите да за минимални. Не желая да топля стените, а чрез тях и "тоя дето духа" и мисля, че по този начин ще го постигна. Естествено ще изолирам и тавана, дори по-дебело. Дограмата е сменена отдавна. Защо 3 см, а ме 5 примерно? Ами стените са доста дебели... два реда тухла... мисля, че стига.
leonardo_vd - модератор
ARTU написа:
8180, в този вид, в който си окастрил моя постинг, действително е БОЗА.
А това горното, което съм го написал, съм го написал като дипломиран инженер, който си има достатъчно понятие от строителни материали. Писнало ми е от разни пишман-майстори, които чули-недочули съветват "купувай най-скъпото, защото е най-добро". Наскоро един такъв майстор, бивш стругар между другото, седна да ми обяснява как фибрана изолирал много по-добре от вата :? И знаете ли защо? Защото бил ТВЪРД! И пича си прави вътрешната изолация на жилищни помещения с фибран...

Държа да отбележиш къде съм се изразил неправилно или съм подвел някой в постинга си! Извинявам се, че не съм го структурирал правилно, но когато го писах имах и друга работа, пък ми "текна" мисълта :cool:
Ами аз бих те посъветвал да не се раздаваш, защото тук май никой не оценява професионалните изказвания. Има хора в този форум които искат да са майстори, но не знаят, че да си майстор не е само да можеш да монтираш и обработиш даден материал, а трябва да познаваш неговите предимства, недостатъци и начини на приложение.
Всичките си обекти които съм направил нямам нито една рекламация и това е, защото винаги се вслушвам в думите на хора по-знаещи от мен та да достигна до ниво да решавам сам и да давам гаранции за работата си.
greenhrast - специалист
Според всички вие си купувате "неутрализатор на мухъл" или как там се води и обяснявате как да се избегне конденза...
Аз съм на гол панел с тапети - ако залепя джамовете с тиксо - яко мухъл. Затова повече не опитвам - по-добре малко снежинки в стаята, отколкото мухъл.
Не моа разбера нищо за тез изолации. Явно някой ден ще се прежаля и от спестените пари за печка зиме (климатик - лятото) ще си купувам "неутрализатор на мухъл" след като съм се "топлоизолирал" :?
8180 - майстор
Арту,
Моите уважения.
Както виждаш, не съм добавял свои твърдения и мисли.
Направих редакцията за да извадя ВАЖНИТЕ твърдения, с цел по-лесното стигане да същността. Ето ги отново с малък коментар.
Синьото са цитати.
Ако приемам за верни твоите твърдения (аз ги приемам), че:

1. Ако все пак искате вътрешна - най-доброто решение (без значение дали е панел или тухла) - е минерална вата каширана с алуминиево фолио и гипсокартон.

2. Екструдиран пенополистирол - XPS. Това е материал със затворена клетъчна структура и на практика не позволява на преминаването на пари и вода през него. ........
Така че, поставен от вътре фибрана може да доведе до появата на конденз дори по стените.

3. Екструдиран пенополистирол (XPS)
........ Така се постига абсолютна водо- и пароНЕпропускливост, ....

4. Експандиран пенополистирол (EPS)
........ ограничена паропропускливост(но я има!)

5. Та, ако стиропора е сложен от вътрешната страна на стената, тогава в контактната зона между него и студената стена има предпоставки за поява на конденз и в следствие на това на мухъл.

6. Не случайно казах, че ако все пак решите да сложите вътрешна изолация - наличието на пароизолационен слой е от съществено значение

Щом горните са верни, следващите са неверни или в противоречие:

Та, цялата плеяда дойде от това - да не се слага фибран (XPS) от вътрешната страна на помещението. Важно е материала да диша и да пропуска парите. (противоречи на 6)

Т.е. в заключение - вариантите са два:
..............................
2. Вътрешна - добро решение при спасяване поединично. Желателно е да се изолират и таваните, може и пода (зависи дали се живее под вас). При това решение е задължително да се избира "дишащ" материал - минерална вата или стиропор.
(противоречи на 6)

И вече едно твърдение от мен: В съответствие с 3 и 6, XPS може да се сложи като вътрешна изолация, защото има по-добра топлоизолация и e пароНЕпропускливост. А, иначе може да се сложи всичко + пароизолация, ако е необходима. Това последното може да се сметне от специалист, а има и програмки.
ARTU - специалист
Пропускаш нещо важно, но щом си толкова запознат, аз няма да те открехвам... та се сети сам защо е този паронепропусклив слой в единият случай, и какво ще спре фибрана в другия случай.
Айде бай, че имам по-важна работа!

И понеже съм на кеф мога да дам жокер - нарича се "влага" и помага за образуване на мухъл... Между другото някъде да съм твърдял, че най-доброто е различно от ВЪНШНА изолация!? Другото е само КОМПРОМИС!
8180 - майстор
Не те разбрах и не се заяждам. Съм за работоспособна на практика теория.
ARTU - специалист
Паропропускливостта определя способността на материала да пренася водни пари през обема си. Във всяко жилище има отделяне на водни пари. Причините за това са много и разннобразни - мокри помещения, готвене, пране, цветя, домашни животни, а също отделяните от човешкото тяло водни пари ( около 40гр./час при температура 20С). Количеството водни пари което може да се намира във въздуха зависи от температурата - при по-висока температура то е по-голямо. Установено е, че почти целогодишно концентрацията на водните пари в жилищните помещения е по-висока спрямо тази на околната среда, поради което съществува дифузия и конвекция на водни пари през стените на жилището с посока отвътре-навън. Нормално използваните материали в строителството провеждат водните пари относително добре. Когато обаче се монтират изолационни материали върху стената, тя се запечатва в значителна степен, доколото тяхната паропропускливост е по-ниска. Какви са ефектите не може да се каже обобщено - за всеки конкретен случай те са различни. Като цяло опасността е от повишената вероятност за образуване на конденз в пространството между изолационния материал и стената. Нека разгледаме един такъв случай - имаме жилище чиито стени са изградени от лесно пропускащ водните пари материал - например тухлена зидария с хоросанова мазилка. Нормално водните пари преминават свободно през стената като кондензират слабо. Ако сега поставим на външните стени изолация от XPS например, ще се получи следното - водните пари преминават през стената, достигат до повърхността изолацията, която е слабо пропусклива и студена и кондензират. Образувалата се вода преминава през стената и влагата в края на краищата се връща обратно вътре. Освен това мократа стена има значително по-лоши топлоизолационни свойства. Какво може да се направи за да се избегне този проблем - решенията са най общо две:
- да се избере материал с добра паропропускливост какъвто е EPS или минералната вата;
- да се осигури по-ниска влажност в помещението чрез подходяща вентилация;


На практика решенията са винаги някакво съчетание от двата подхода. Европейските концепции за изграждане на термоефективни жилища са базирани както на добра изолация, така и на добра вентилация.
Най-общо могат да се дадат следните препоръки:

- паропропускливостта на стената и изолационния материал трябва са близки - не е допустимо да се изолира тухлена стена с XPS.
- важно е да се подържа нормална влажност в помещенията
- стените трябва са се уплътнени така, че да не е възможна конвекция на въздуха - въздуха се явава преносител както на топлина, така и на водни пари;
- за вътрешна изолация тряба да се ползват материали с по-ниска паропропускливост от тази на стената в противен случай водните пари ще преминават през изолационния материал и достигайки до студената паронепропусклива стена ще кондензират.

За изграждане на панелните жилища са използвани панели, отляти от специални марки бетони. Характерно за тези бетони е, че са с висока плътност, но същевремено запазват своята добра паропропускливост и имат подобрена (но недостатъчна) топлоизолационна способност. Стандартния стоманобетон има коефициент на пародифузия m=60-90, докато при почти всички марки изолационни бетони като карамзитобетон, сгуробетон, перлитобетон и др., този коефициент е от 5-10. Предвид добрата способност на панела да провежда водни пари е нежелателно облицоването му с изолационни материали, които не позволяват на водните пари да преминават през обема им. За сравнение - EPS с плътност 15-18 кг/м3 има коефициент на паропропускливост m=20-25, докато за XPS той е над 200. При поставяне на запечатващи материали се увеличава опасността от образуване на воден конденз между изолационния материал и фасадата, което води до овлажняване на стената, което наред с другите негативни последици влошава и влажностния режим на стоманобетона и води до по-бърза корозия на арматурата.
8180 - майстор
Аз лично съм благодарен на АРТУ за желанието да ни поясни нещата.
Само бих обърнал внимание (откъдето и почнахме), че при ВЪТРеШНА или ВЪНШНА топлоизолация теорията е същата, но практическите изводи могат да се различават и трябва да се внимава.
Във връзка с последния пост, който ми е ясен на ниво кое добре/зле, бих попитал:
Там това m=60-90 (за бетон). Това нали е въпросното "мю".
Та не ми е ясно как се ползва количествено. Примерно, ако имаме 20см специален бетон с m=20 и 5cm изолация със същото m=20, тези два слоя еднакво паропропускливи ли са. С прости думи дебелината на даден слой влияе ли на паропропускливостта му и евентуално колко?

Още един въпрос за количествата. Би могло да се сметне приблизително колко вода (влага) се генерира в дадено жилище. Реално ли е да се мисли, че в някакъв усреднен случай всичката влага (или каква част) може да излезе през стената чрез пародифузия?
ARTU - специалист
В зависимост от използвания материал и желания ефект. Точното определяне на дебелината е предмет на топлотехнически изчисления и зависи от вида на стената която ще се изолира и климатичните особености на района. В общия случай за панелните блокове използването на EPS с дебелина под 5 см е неоправдано. Препоръчва се използването на материал с дебелина
5-6 см. Тази дебелина осигурява приблизително коефицинет на топлопреминаване
U=0,5 W/m2k, който е максималния допустим според съвременната нормативна уредба. При монтажа на изолации на парче на панелните блокове тази дебелина се явява и максималната възможна, поради чисто технически проблеми при отделни детайли като прозорците, горния ръб на изолацията и поради естетически съображения. Доколото е възможно желателно е да постигнете съгласие със съседите си, за да изработите обща изолация или ако това не е възможно, то да правите такива с еднаква дебелина на материала. При всички положения ние ви препоръчваме при така създалата се специфика на ситуациата с панелните блокове, да монтирате външна изолация с дебелина 5-6 см, а също така да направите и някакъв тип вътрешна.
мерси за инфото,от доста време размишлявах върху тази тема.страшно много ми помогна :?

Тема "изолация" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: