Всички въпроси за вилата.
themask - специалист
brum,

Какви филтри ползваш против пясъка? Модел, микрометри? :partyman:
brum - майстор
Стандарният от Гардена (от тях ми е и хидрофора). Не съм сигурен за размера на цедката.
П. Петков - специалист
Скромен опит със саморегулиращи се кабели на "Райхем":
Последните обекти, на които съм ги слагал (проектирал), бяха в Червен Бряг - тръбна разводка за "пропан-бутан" в цех на "Палфингер", (завод "Бета"), и на подземен резервоар (пак за "пропан-бутан") в промишлената зона на Видин.
Офертата от "Райхем" беше следната (офисът им ще да беше съвсем до "Патриарха"):
Тип на кабела - 5BTV2; 16W/m, при 10 оС. Цена 29 лв./м (офертата е от 2009г.)
Кутия за свързване - C-150E. Цена -137лв.
Кутия за свързване - JBU-100E. Цена- 152лв.
Закрепваща лента - GT-66. Цена - 15лв.
Крайна заглушка (тапа) - E-06. Цена 14лв.
Термостат - AT-TS-14. Цена - 250лв.
От цялата безумна оферта, единственото, което купих, беше кабела (350м. за 12250лв. без ДДС, но отстъпката беше 20% и го компенсираше). "Хот глю гънът" замени заглушката, а останалите елементи се импровизираха.
Терморегулаторът беше на Петьо Тодоров от "Интиел" (преработен ТR-6), като той служеше само да изключва захранването над 5 градуса. Задължително сложих и ДТЗ.
Кабелът се монтира не спираловидно, а аксиално в долния край на тръбата, като препоръчителната позиция е на 45 градуса между двете оси на симетрия на напречното сечение на тръбата (вертикалната и хоризонтална оси). Отвън имаше изолация с минерална вата (едностранно фолирана), плюс ламаринена обшивка с поцинкована ламарина. По норматив (чл.18 от "Наредба за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на газови съоръжения и инсталации за втечнени газове".) тръбата хем се заземяваше в двата и края (само надземната част заради мълниезащита), хем опорите и трябваше да са изолирани от нея (електрически).
Друга глупотевица беше, че надземната част се изолира от подземната с изолационни фланци или диелектрични връзки (подземната е на отрицателен потенциал за катодна защита с наложен ток).
По темата: Ако има възможност за прокарване на допълнителна тръба за рециркулация, една малка помпа (на Вило или Грюндфос), която да се управлява от ТР-6 при спадане на температурата под 2 градуса, може да свърши работа без допълнителен нагревател. Мощността, която се отделя в помпата, подгрява по малко водата, а рециркулацията и пречи да замръзне (навремето външните чешми ги оставяха да "църцорят"). :)
P.S.
Самоподгряващи се кабели на "Райхем" има много:
9W/m; 16W/m; 25W/m; 29W/m; 38W/m; 51W/m; 64W/m и т.н.
Това са снимки на парче от кабела, останало от тогава.
Прикачен файл:
Picture 175.jpg
Picture 175.jpg (38.2 KиБ) Видяна 2571 пъти
Прикачен файл:
Picture 176.jpg
Picture 176.jpg (43.27 KиБ) Видяна 2571 пъти
Вижда се надписът - 5W/FT или 16W/м при 10оС
Прикачен файл:
Picture 177.jpg
Picture 177.jpg (36.31 KиБ) Видяна 2571 пъти
brum - майстор
Моите кабели са по 4лв/м :) . От Китай. Не изглеждат толкова добре колкото тези, но след тестовете изглежда да работят. 30W/m са, пак с оплетките и всичко останало. Между другото в описанието им е споменато следното нещо:
http://www.aliexpress.com/item/Electric-Tracing-Band-Heating-Cable-Width-8MM-30W-M-65-Temperature-220V-or-230V/1614997976.html написа:
Parallel circuitry - Unlike conventional heating cables, Raychem heating cables feature parallel circuitry. This means you can cut it at any point along its length without interrupti the heating-cable circuit.
Та може да се окажат китайският аналог на тези от 29лв/м :) .

24V кабел е пак 30W/m. А ако е вътре в тръбите и по-малко ще са достатъчни. Ако го пусна на 14V ще докара 10W/m и ще върши идеална работа за вътре в тръбите. Водата не се пие (само за миене и къпане е) и при т'ва положение тия 14V ми изглеждат съвсем безопастни.
ArturDent - Почти Безобиден
Те и 24 не са опасни, но...
К'во става като спре тока?
Нали се сещаш че вероятността за това е когато са най-големите студове и вятър...
Май опцията е източване, иначе минаваш през UPS-си, и то едни такива мощни с големи акумулатори.
brum - майстор
Ако спре тока за дълго време ще даде фира ходрофора :) . PPR тръбите уж нямали драма със замръзването. Единствното притеснение е - той е в бетонена шахта до кладенеца на която ще изградя топлоизолация от 5см фибран. Вътре ще има и подгрев който ще се контролира според температурата на въздуха в шахтата.

Цялата тая галимация с подгрева е по-скоро за моментите когато съм там. В другите най-вероятно ще източвам системата до хидрофора (но него и всмукателят му ще оставям пълни). Риск е, ама не съм сигурен, че ми се занимава в големите студове да обезвъздушавам хидрофора...
ArturDent - Почти Безобиден
Ако шахтата/хидрофора е на -80 см няма да имаш проблем.
Изолирай само капака! Целта е топлината на почвата да влиза в шахтата.
При изолация на дъното и стените ще си вкараш автогол. Дори и да "отопляваш" шахтата, околната почва ще действа като акумулатор.

И при първия сняг, направи една хубава купчинка отгоре.
hidrazin - майстор
Едва ли няма да има проблем ако първия му пост в верен.
brum написа:
...бетонено корито около метъри и 20 на 80 сантиметра с метален капак, дълбочината е около 60-70 сантиметра и май има бетонено дъно. Вътре е била старата помпа. Коритото е закопано на 2/3 в земята...
:partyman:
brum - майстор
Верен е. Стените са с дебелина от 5-7 сантиметра. Шахтата се подава около 30 сантиметра над земята. Пода не е равен, а на две нива. Едното е на 40 сантиметра, другото на 70 сантиметра.

Пода няма да го изолирам само стените до към 20 сантиметра дълбочина под нивото на земята. Капак и него ще го изолирам. Мисля да натрупам сухи листа в дълбоката част на 2то ниво. Хич да не е като гният все нещо ще стоплят. В шахтата има вкарани разширителен съд за хидрофорната помпа, самата хидрофорна помпа и един колектор с изходи за различните кръгове на инсталацията (поливане, външна чешма, чешма вътре в къщата).

Плътно за шахтата е закачен кладенеца. На него ще му направя само капак за изолация (той си има метален) от 5 сантиметра дебел XPS. На всмукателя на помпата ще навия подгревен кабел и ще сложа топлоизолатор. Подгревният кабел ще стига 10тина сантиметра преди нивото на водата.
brum - майстор
Хммм, китайските кабели са без оплетка (екранировка). 220V няма как да бутна в тръбите при това положение и остава само 24V версия през трансформатор. Пак е малко шано заради липсата на тази оплетка и шанс от пробив в трансофрматора, ама дефектнотокова преди трансформатора трябва да спасява при пробив между първичната и вторичната. Утечката ще е през водата и металните тръби към земята и би трябвало да генерира разлика между тока минаващ между фазата и земята на ДТЗ-то.

Тема "Защита на хидрофор от замръзване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: