Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
valerko - специалист
Колеги лошо. Днеска поливах от помпата на комшията не много. Спрях и след 2 часа искам пак да напълня една туба и не ще. Щепсела като се включи и доста нагрява, на едно място има снадка там също е много топло. Извадихме помпата и за секунди пак я пуснахме на сухо. Има съвсем слабо бъждене, жужене но не знам дали е нормално, комшията казва че се чува когато работи долу помпата /на 25 м дълбочина/, а това жужене е много слабо и със сигурност няма да се чува на такава дълбочина. Моля за съвет как да разбера дали помпата е изгоряла, според мене е пътник, оттук идват още въпроси...нова ли да бъде, тая поддава ли се на ремонт. Новата каква да е моля за линк, цена, в София съм. Старата е италианска на нея пише KER SDF IRCEM (нещо от тоя род) tipo TM10M, anno 2001,rpm2800, h max 7 (предполагам е над 70 м ама се вижда само седмица) kw 0.75 a 6.5. Дълбочината от която дърпа вода е 25 м. Всякакви съвети ще са ми от полза. Благодаря.
MrMurdjo - майстор
Щом пише обороти на табелката, значи е с електромотор, не вибрационна. Твърде вероятно да е засмукала нещо и да е блокирала и тогава моторът само ще жужи, а при по-дълго време може и да изгори.
Вероятно може да се разглоби и види какво има вътре.
Нямам идея каква е конструкцията на мотора и дали има пусков кондензатор.
Krass - майстор
Такава ли е https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q= ... Gg&cad=rja

Кондензатор има (ако е монофазна). Въпросът е дали е в самата помпа или горе в таблото. Провери намотките дали не са прекъснали. Или дали не дават към корпус. Би трябвало да влизат 4 кабела в помпата единият е жълтозелен-корпус. Другите 3 кабела са работната и пусковата намотка, като единият кабел е обща връзка между двете намотки. Дано кондензатора не е в помпата .
valerko - специалист
Krass написа:
Такава ли е https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q= ... Gg&cad=rja

Кондензатор има (ако е монофазна). Въпросът е дали е в самата помпа или горе в таблото. Провери намотките дали не са прекъснали. Или дали не дават към корпус. Би трябвало да влизат 4 кабела в помпата единият е жълтозелен-корпус. Другите 3 кабела са работната и пусковата намотка, като единият кабел е обща връзка между двете намотки. Дано кондензатора не е в помпата .
Като първата е. Табло няма. Влизат 3 кабела, единия е жълт/зелен. Днеска я отворих, кондензатора е отдолу и плуваше в масло, което естествено вече ми е и по ушите. Вижда се лагер по-навътре. Изтече поне 300-400 гр масло. В горната част има перка и повече не можах да разглобя и да видя какво става под перката. Дотолкова ми бяха уменията, просто не знам как се избива ли, върти ли се? Ще ходи утре на майстор. Включих я и перката се опитваше да завърти, примързваше и пак това жужене. Кабела в контакта се нагря страшно, а съм го включил за частица от секундата. Моля за съвети за читав майстор или съвет за нова помпа. Тегли вода от 25 м, водния стълб не знам колко е, кофа с вода 10 л. пълни за 10-13 сек. горе-долу. 1 цол да бъде.
Krass - майстор
Тези двигатели са маслонапълнени. От там е маслото. Виж какво ще каже майстора, и ако не става :arrow: Драгозов. http://www.argo-market.com/Products/Category/88

P.S. Питай Драгозов за ремонт. Той продава подобни.

Тема "потопяема помпа. Как се разбира дали е изгоряла." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: