• 1
  • 2
Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
nikolovvd - майстор
Нали затова термодатчика/терморегулатора е долу. Като му стане студено включва нагревателя. топлата вода около нагревателя се вдига нагоре, а студената слиза долу. За какво му е циркулационна помпа?
radius - майстор
Виж тази тема, може да намериш нещо полезно viewtopic.php?f=11&t=52958&hilit=%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82
kozl - майстор
nikolovvd написа:
Нали затова термодатчика/терморегулатора е долу. Като му стане студено включва нагревателя. топлата вода около нагревателя се вдига нагоре, а студената слиза долу. За какво му е циркулационна помпа?
1. За да получи по-голям обем загрята вода.
2. За да може Т при датчика да е = на Т на изхода. В противен случай това са две различни Т и според ред други зависимости може да се съди за връзката м-у тях.
Иначе има нагревател, има термостат и обем за заграване. Къде да бъде термостата, къде нагревателя и как ще се разпредеделя Т в различните точки на бойлера :?
А иначе конвекцията ще издигне горещата вода отгоре, а сондата на термостата ще е ниско долу в хладката вода и колко да е настроен термостата, за да има на изхода примерно 60 гр :?
Конвекцията е компромис в регулирането на Т. Дори и в жилището, където няма принудителна вентилация термомера показва различна Т по височина. А друг е въпроса ако термомера е близо до нагревателя какво ще показва.
nikolovvd - майстор
Чакай малко, че албанския реотан току що загря!
Той колегата писа, че бил тънък па дълъг и взех да стоплям. :-D
Като се има пред вид, че терморегулаторите са общо взето стандартни за вертикалните бойлери и в повечето случаи терморегулатора се монтира така, че да мери температурата на 30-тина сантиметра над фланеца. Да обаче когато се стопли водата до 70 градуса при терморегулатора (на 30 см над фланеца) горе при изхода на топлата вода може да е вече на 80, а когато е с по-малък диаметър на водосъдържателя може и да отиде към 90, защото около нагревателя има по-малко количество вода, което се стопля много по-бързо в сравнение с нормалните бойлери. От друга страна при нормалните бойлери над терморегулатора има още към 60-70 см, а при тънките и дългите може и над метър да е.
Извод:
Бойлера да се включва на по-малка мощност.
iliya_i - майстор
Като гледам в нета, габаритите на слим моделите 80 литра на ТЕДАН са ф354 х 1135 мм.
На ЕЛДОМ нормалният размер 80 литров е ф385 x 1115 мм.
Tesy - ф353 x 1150 мм.
Мисля, че истината не е във височината на бойлера. Тя си е като на нашенските. По-скоро е от студеното помещение. Но нека термометъра да каже, дали водата е прегрята или създава такова впечатление, понеже вижда по-силна пара в студеното помещение.
zdravcho - специалист
Същото наблюдение имам и аз, но не с такова фрапиращо прегряване - отчитането го правя по термометъра на бойлера. Веднъж забелязах, а след това на няколко пъти проверявах следния факт: при нормално загрят и изключил бойлер стрелката е една идея преди 60°. Ако обаче се случи така, че в интервал да кажем от около 10 мин. има доста на брой кратковременни пускания на топлата вода - изплакване на ръце, прибор, посуда примерно забелязвам, че след това като изключи бойлера, стрелката е една идея след 60°. Обяснявам си го по същия начин - в някакъв момент термостата включва нагревателя. А-ха да изключи и се пуска топла вода, съвсем малко, но достатъчно, че термостата да се охлади и да не изключи. И това като се повтори няколко пъти в рамките на 10 мин. се получава така, че когато термостата най-накрая изключи, водата в горната част на бойлера се е затоплила малко повече от нормалното. Но без прегряване и пара. При новия бойлер с намаляне на термостата би трябвало да изчезне проблема. Ако причината е била дефектирал нагревател и утечка, с новия бойлер би трябвало да го няма. Ако имаш възможност и ти се занимава направи няколко експеримента - отопляй долната част на бойлера с духалка, за да не изстива и виж как се държи. Или ако имаш възможност направи циркулация на топлата вода(трябва да се сдобиеш временно с циркулационна помпа, което е проблем), както и да измериш t° на изходящата вода
fox_vt - майстор
Оказа се че тези теория е вярна и бойлера лека полека си увеличава Т. Няма признаци на прегряване но терморегулатора е сложен на 2,5 от 3. Т на изключване на бойлера е около 60 гр по термометъра на самия бойлер, който сверен със инфрачервен и още един термометър се оказа доста точен. Скала през два градуса от 0 до 80 градуса.
Та наблюдавам доста дни вече и днес особенно изпъкна факта описан от колегата над мен. При изключил бойлер на 60 гр и много чести и кратки ползвания на топла вода, се покачва лека полека Т ив момента е 75 градуса. Ако бойлера е на максимум и изключи на 80 гр то тези 15 градуса горница вече са кофти. Излиза така че все повече топла вода се качва горе докато се стопли долу до зададеното.
preslav - майстор
fox_vt написа:
При изключил бойлер на 60 гр и много чести и кратки ползвания на топла вода, се покачва лека полека Т ив момента е 75 градуса. Ако бойлера е на максимум и изключи на 80 гр то тези 15 градуса горница вече са кофти. Излиза така че все повече топла вода се качва горе докато се стопли долу до зададеното.
Кофти, но не и фатално, ако само това е причината - аз обаче си мисля, че не само това е причината.
Аз съм забелязал, че при едно и също положение на терморегулатора бойлерът ми се загрява до различни температури ако е под налягане и без налягане, но това не ме притеснява защото никога не съм ползвал бойлер с терморегулатор на макс. Битова Гореща Вода не означава завряла или кипяща вода - 60-70 градуса са ми ОК, а ако някой е решил да се щави си има парогенератори за целта.
  • 1
  • 2

Тема "Няква теория за бойлер..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: