• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 34
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Zoro5 - специалист
a_stoev написа:
Не ти трябва датчик за вода. Трябва ти пресостат ниско и ...
Да, прав си за пресостата. Само трябва да се помисли при система въздух-вода по време на дефрост, ако се спука пластинчатия ТО и се свържат фреона с вътрешната вода(затворена система), какво ще е налягането? На този ТО трябва да се сложи отделен пресостат за Тс<+5оЦ. А може би и някаква защита откъм водната инсталация, да не изгърми парното от налягането на фреона, евентуално.

За пробИтите ТО по-скоро питах какъв тип са, материал, дебелина и може ли да се прецени дали са корозирали химично или са се "изтъркали" от абразивното действие на песъчлива вода?
a_stoev - майстор
Обикновени пластинчати. Изработени са от неръжаеми пласти галванизирани с бронз, на английски е brass plated, и после заварени една за друга посредством натиск и нагряване.
dP на водата е закачен с една медна тръбичка която беше буквално на язви от контакта с водата. Не е от абразивно износване.
При въздух вода се следи дебита на водата. Ако спре се спира агрегата. Ако водата винаги циркулира няма проблеми в дефроста. Ако спре водата замръзва и се пука. Пробвано при самоделни системи с климатици.
Zoro5 - специалист
Някъде четох ,че пластинчатите ТО се правят от неръждаеми пластини запоени с чиста мед при над 1000оЦ. По принцип и неръждавейката и медта са доста устойчиви химически, но ако се случи електрохимична корозия от някакви блуждаещи токове или утечки, няма спасение и разяждането протича ускорено.
За случаи на спукани при дефрост пластинчати ТО съм чувал ,но не съм ги виждал наживо. Къде точно се пропукват - вътре между фреона и водата или се пука външно корпуса и се разхерметизират кръговете?
a_stoev - майстор
Пука се вътрешно и меси вода с фреон. После иди суши ако си нямаш работа. Не е проблема с електрокорозия.
idunno - специалист
:-D :-D :-D пукат се от глупост. Все съм чел глупости, ама тоя форум взе да става много забавен...откъм простотия.
a_stoev - майстор
Продъни се и втория агрегат на клиента. Топлооменника тече като лейка. По анализ водата от сондажа е е с повече сулфати, активен кислород, мътилки и не помня дали нямаше и други.
radius - майстор
Не е ли неръждавейка или независимо...
a_stoev - майстор
По напред е писано. Неръждавейката е brass plated. не съм сигурен в точния превод, мисля че е галванизирана с мед. Точно тази мед прави спойката и тя заминава.

Към момента всякакви икономии спрямо въздушна машина отекоха в канала. След ремонта ще трябва още сериозна сума за междинни топлообменници.

Интересното е, че два дена по-напред работеше без авария, а като го надух все да свисти и хвърля вода буквално като лейка.
lubaka2 - напреднал
torbalan написа:
Zoro5 написа:
---Торбалане, дай малко повече подробности за твоята система, че е много рядка. С каква температура излиза фреона от почвата, променя ли се много в края на сезона? Ползваш ли я в реверс, за охлаждане, и въобще допустимо ли е? Колко са дебели тръбите и колко кръга са? Спомена ,че са ти предлагали и вариант с вертикални тръби - това пак ли с директно изпарение? Дали няма проблеми при вертикалните , както при голяма денивелация , маслени трапове и т.н.?
С каква температура излиза фреона от почвата - не знам. Но съм виждал обледенени тръби, което ще рече, че не е кой знае колко висока...

Дали се променя в края на сезона - също не знам. Това е хубав въпрос... Една пролет ми беше направило впечатление, че тревата върху каналите е много различна... Но това беше в началото. Ако някой ме подсети тази пролет ще снимам. По-скоро ми се струва, че разликата е била, защото е копано.
Тук мога да дам косвен отговор. Сметките в края на отоплителния сезон са малки, което ще рече, че не съм успял да преохладя почвата. Но аз изкопах значително по-широк и по-дълбок канал, в който положих тръбите, отколкото беше препоръката на изпълнителя...

Ползвам ли я за охлаждане - не. Отказах. На работа на климатик, в колата на климатик... Реших, че няма нужда... Е, имам едно огромно дърво от южната страна, дето ми хвърля сянка, та смекчава мъките в най-горещите дни ;)

Тръбите - три кръга са. Тръгват 25 метра Ф9 (нямам шублер да ги премеря) и след това още 25 метра Ф12 (фитата ги пиша на око, ама ако бъркам ще е с някоя десета от милиметъра). Три такива са в паралел. То по принцип колкото по-дебела тръбата, по-добре... Ама и по-скъпо :)

За вертикалното сондиране - да, предложиха ми. Сондаж с дълбочина 20 метра. В него се пуска същата тръба сгъната като буквата U. Сондажа в Козлодуй излиза около сто пъти по-скъп от багера и хоризонталната развивка, така че това беше нещото, което ме мотивира да прекопая двора :)

А и сега имам сериозен аргумент срещу мераците на съпругата да садим плодни дръвчета ;) Ще прецакат тръбите... ;)

Виж за проблеми и маслени трапове - идея нямам...
Здравейте!
Интересува ме подземният колектор,който сте посочили.Той реално е 50 на 50 широка и тясна тръба.Прочетох в инструкция че се препоръчва около 25% да е по широката тръба?В инструкцията на моята машина пише:
Кондензаторът се състои от медни тръби, увити корони, които
присъединят дистрибутор и колектор.
Броят на пръстени ще варира в зависимост от калоричност
предоставен от генератора.
Брой на вътрешните пръстени 3
Короните се от мед с дебелина 0,4 мм до 0,6 мм
външен диаметър 9.52 мм дължина е максимално 80 m.
Тук въобще не е описана широката тръба???
Модела на компресора е Copeland ZR18.
Ще го правя с 36 метра вертикален сондаж?Трябва ли да има някакви маслени трапове и т.н.
Трябва ли да взема тръба 1мм. защото препоръчаните май са много тънкостенни?
Благодаря!
torbalan - Дървен философ
lubaka2 написа:
...
Здравейте!
Интересува ме подземният колектор,който сте посочили.Той реално е 50 на 50 широка и тясна тръба.Прочетох в инструкция че се препоръчва около 25% да е по широката тръба?В инструкцията на моята машина пише:
Кондензаторът се състои от медни тръби, увити корони, които
присъединят дистрибутор и колектор.
Броят на пръстени ще варира в зависимост от калоричност
предоставен от генератора.
Брой на вътрешните пръстени 3
Короните се от мед с дебелина 0,4 мм до 0,6 мм
външен диаметър 9.52 мм дължина е максимално 80 m.
Тук въобще не е описана широката тръба???
Модела на компресора е Copeland ZR18.
Ще го правя с 36 метра вертикален сондаж?Трябва ли да има някакви маслени трапове и т.н.
Трябва ли да взема тръба 1мм. защото препоръчаните май са много тънкостенни?
Благодаря!
При мен са три кръга по 50 метра. 25 м. са по-тънката тръба, а другите 25 са с по-дебела тръба.
Точните диаметри вече не ги помня.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 34

Тема "Термопомпа Земя-Вода(самоделна)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: