• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
шоп - майстор
ktamen написа:
Направи главната 200мм, а тънките по 160мм. И да са максимално къси. Ясно, че е най-добре да стигат до прозореца, но това им убива дебита. Да влизат 20см в стаята и толкова. Към хола тръба, не ти трябва.
Колега, направил си грешна и с незадоволителни резултати система и сега се мъчиш как с погрешни идеи да преправиш нещата за да получиш пак неработеща система.

Ако имаш например 4 крайни въздуховода с по 100см2 сечение всеки е желателно главният въздуховод да е със сечение 400см2. Това е в идеалният случай. Всеки въздуховод има общо и локални съпротивление. Затова се стреми да използваш максимално големи сечения, къси участъци, минимален брой, колена, клапи тетки, У образни и т.н. Въздуховодите да бъдат с минимално пневматично съпротивление, демек да са макс. гладки от вътре.

И най-важното: ВЕНТИЛАТОРЪТ ДА Е НА ПОДАВАЩИЯТ, СТУДЕН СТАЕН ВЪЗДУХ.

Дори да дадеш 400-500 лв за честотен регулатор няма да си решиш цялостно проблемите. Тези регулатори, които цитираш за по 25-100 лв са за степенно и безстепенно регулиране на оборотите и няма да ти свършат работа.
Успехи!
ktamen - специалист
Шопе, постът ти към мен ли е адресиран :?:
Питам щото не загрявам, що си ме цитирал :?
шоп - майстор
Донякаде...
200 мм вуздуховод и от него да излизат 5 бр ф 160мм аз не бих направил
за другото си прав. Колкото може по-къси въздуховоди.
ktamen - специалист
Това не е аспиратор за талаш, в който еднаквата скорост е задължителна.
Разбира се, че ще е най-добре дебелата тръба да е 300 и да намаля диаметъра си след всеки излаз, ама много по-сложно за правене и ще е по-трудно да се скрие в тавана.
шоп - майстор
Въздуховодите не е задължително да са с кръгло сечение. Могат да се направят с правоъгълно сечение от гипс картон и да се впишат в интериора на стените и таваните като кутии, трегери, различни нива и т.н.
Не трябва да се забравят и филтрите (желателно и УВ лампа) за да не стане разъдник на бактерии.
ktamen - специалист
Ако са кръгли и от ламарина, силно се съмнявам, че при 160 градуса ще оцелеят много бактерии.
Тръби за отопление от гипскартон, аз не бих правил и не бих ползвал.
rosenmvr - специалист
Колеги забавлявам се искрено с последните постове. Тук няма много за пипане , не мога да намаля разстоянието на тръбите защото всичко е направено и надупчено , както и са сложени клапите. При Ф-160 и 700куб/м ще имам 6 паскал на метър или 5*6=30 паскала , ф-125 и 150 куб/м имаме 1 паскал/м , 15м *1 =15 паскала или общо налягане около 30+15+56( 4 колена и 4 отклонения по 5-7 паскала)= 101 паскала очаквано налягане на въздуховодите. Аз искам просто да постигна тези 700 куб при 100 паскала налягане.
Към момента нещата изглеждат така 540 куб/м вентилатор при 50 паскала, аз имам поне 150-170 паскала в момента или около 300куб/м при това намягане , което е малко за да сваля температурата на въздуха и да затопля бързо и равномерно къщата.
Идеята е как с възможно най-малко преправяне да подобря топло обмена ( които го има и сега но не така както очаквам и искам да е). Един нов вентилатор с параметри които искам е около 700 лв., неоправдано много , за това искам да повиша дебита на вентилатора които имам по някакъв евтин и ефективен начин.
ktamen - специалист
rosenmvr написа:
Колеги забавлявам се искрено с последните постове.
И ние се забавляваме, ама за твоя сметка.
По тръбите трябва да минава няколко пъти повече топлина за да се оправят нещата.
Явно ще го разбереш по трудния начин.
шоп - майстор
ktamen написа:
rosenmvr написа:
Колеги забавлявам се искрено с последните постове.
И ние се забавляваме, ама за твоя сметка.
По тръбите трябва да минава няколко пъти повече топлина за да се оправят нещата.
Явно ще го разбереш по трудния начин.
+1 към мнението на ktamen
Направена е грешна система. Това сте го установили практически. РосенМВР, според мен наистина без преместване на вентилатора ( даже и замяната с по-мощен вентилатор) на входящият поток няма да се разминете. Всички тези сметки и изчисления, които пишете са верни, но на книга. Пишете за дебити и наляганя, но проверете за въздух с каква температура се отнасят и какво е заложено в таблиците. Дали говорим за 20 или 150 градуса. От тук може да имаме разминаване между 50 и 100% от изчислено и реално.
Дали говорим за морско равнище или за обект с надморска височина 1500м? Хммм?

Съжалявам, че са ВИ взели пари за проект!!! На практика концепцията Ви е погрешна и дано не направите грешката да дадете още 300-400 лв за честотен регулатор. Проблем не се решава със замазване. Решава се кардинално. Вдигането на оборотите на вентилатора увеличава шума и намалява ДРАСТИЧНО живота на мотора и лагерите му.

Аз бях дотук , поздрваи и успехи желая.
rosenmvr - специалист
Колега най сетне стигнахме до някакъв смислен разговор на мен ми е ясно е няма да мина без да преправя нищо а и не желая да правя кръпки а да оправя проблема кардинално. Да определено това са параметри за въздух при 20 гр, за което си много прав. Температурата която ще имаме е 60-90 ( цел)гр. , но това касае само дебита и налягането на вентилатора. Тръбния път по никакъв начин няма да си промени съпротивлението при цитирания дебит. Чисто практично мога да кажа, че ако удвоя дебита от сегашния нещата ще си дойдат на мястото.Както написах в предишния пост предполагам че сага имам дебит около 300 куб/м . Относно износването на лагери и двигателя предвиден да работи на 2800 об. и пуснат на 1500-1600 мисля че не си прав но това е друга тема. Идеята е тук в форума , да се опитаме да помислим как може да се реши проблема по подходящ и разумен начин а не просто да разбием камината за да сложим вентилатор на входа и освен всичко да правим отново да не може и една бира да изпием пред пламъците без да ни бучи на главата въпросния ..... за студен въздух. В България не намерих никъде да мога да си къпя или да ми направят турбина с по голям размер , моята е 160мм/58мм с извити на пред ламели. В охлюва мога да събера до 180мм/88мм , което би решило проблема с вентилатора . Другия вариант които мога да измисля аз в този момент е замяна на двигателя с такъв на 2800об и да ги намаля на 1600 , което ще ми даде дебит от 720куб/м. А въпросът с шумът ще остане половинчат ( нямам представа колко ще се вдигне , нямам представа колко ще се чува от тавана), което не ми допада но нямам и представа какво друго може адекватно да се направи, за това пиша и тук. И благодаря на всички опитали по един или друг начин да помогнат в решаването на възникналия казус по-един или друг начин.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Повишаване дебит и налягане на вентилатор за топъл въздух." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: