Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Brezoev - помощник
На 30-тата минута е 42гр вход 38гр изход. На 60-тата минута вече е 33гр вход 30гр изход. И това е остатъчната температура от радиаторите като постепенно намалява до стайна. При това положение дебелата тръба е гореща а топлообменника почти на температура от радиаторите което върти помпата. Нямам буфер. Мощността не се мени след 30-тата минута, различна е според това къде съм сложил тръбния датчик. За мен външното тяло затваря някой клапан и спира циркулацията на фреона и стига само до входа на топлообменника но не циркулира.
Провал съм на ниска и висока тепмература, след време пак си изстива водата и не се поддържа при никоя зададена стойност.
Странен е проблема. Ще пробвам да го вържа като климатик да видя какво ще прави. Чисто нов е така че ако има и тогава проблем ще има рекламация. Няма логика 18 годишен да работи перфектно а чисто нов не.
brum - майстор
Приемам, че вход казваш на изходящата тръба от топлообменника.

Мощността която отдава термопомпата зависи от разликата на температурата на входящата и изходящата вода в топлообменника и дебита. Ако приемем дебита за константа при dT от 3 градуса (33-30) имаш почти същата мощност като при dT от 4 градуса (42-38). Тука нещо не е наред в данните дето ни даваш. Още повече, че за да топлоотдават тия радиатори при 33 градуса трябва да са бая радиатори.

Почвам да се съмнявам в тоя тръбен датчик дето ползваш. Подозирам, че не е правилният и термопомпата ти си мисли, че е докарала търсената температура. Обаче тя е самоделка, няма дисплей и ти не знаеш колко градуса вижда управлението ѝ. Та пробай да вдигнеш градусите.

Какъв термистор (тръбният датчик) ползваш? Как го избра?
speka_rs - майстор
Колега даи по сериозно описание на датчиците : кои, къде е и и как си ги лъгал.
Вързани ли са ти флуидите в противоток при нормалната работа на топло ?
Brezoev - помощник
Тръбния датчик е 20kOhm колкото е и оригиналния и е залепен на дебелата тръба или в горната част на топлообменника в зависимост къде съм го сложил но ефекта е един и същ.
Въздушния оригиналния е 15kOhm, сложил съм в момента 30kOhm като съм пробвал и 20-25kOhm, сложен в легло за термометър на самия колектор на студената тръба с изолация, като си работи нормално за известно време с всеки един от тях в зависимост на колко градуса съм го задал. След това нешо се обърква и не се затопля топлообменника, не преминава фреон през него а дебелата тръба е много гореща до самия вход на топлообменника а не се загрява водата, започва да изства.
Датчиците са на отделен кабел от вътрешното тяло до кутията на топлообменника съединени с Wago клеми. Кабела е 4х2,5мм2 гумиран (такъв имах).
"Вързани ли са ти флуидите в противоток при нормалната работа на топло ?" - не разбирам какво искаш да кажеш.
brum - майстор
За да не преминава фреон през топлообменника значи има някаква драма с външното тяло, тръбите или самият топлообменник. Ако харчи 1.5 киловата тая енергия ще избие някъде, няма как да изчезне (за справка - Майер и закона му за запазване на енергията). Лесно ще се види къде "избива" като видиш кое е яко загряло във външното тяло.

Вземи погледни какво става с това външно тяло при консумация 1.5 киловата. Или нещо ще грее яко, или проблема ти е в цялата постановка.

Другият вариант за да видиш има ли топлинна енергия прехвърлена през топлообменника е да мериш входящата и изходящата вода от него. Това ти е алтернативата на това да разглобиш външното тяло за да видиш дали там нещо грее яко. Казваш, че има как да закрепиш външното тяло на постоянна консумация от 1.5 киловата. Закрепяш го за 1 час така и даваш следните данни на 10та, на 30та и на 60та минута:
1) Температура на водата влизаща в топлообменника
2) Температура на водата излизаща от топлообменника
3) Дебит (сума от показанията на дебитомерите на колектора).

Ако нямаш дебитомери пропускаш точка 3, но отваряш всички радиатори до край, за да има един и същи дебит през топлообменника на 10та, 30та и 60та минута. Споделяш тия данни и ще е видно има ли проблем или няма. Предишните дето ги сподели не изглеждат коректни. Няма как да имаш постъпваща 30 и излизаща 33 с радиатори. Евентуално след дефрост за кратко - да, ама дефроста се усеща като рязко (за 2-3 минути) изстудяване на радиаторите и после пак рязко загряване (за следващите 3-4-5 минути).

И сега ако ти се струва много туй дето искам от теб - няма как да ти помогнем с магическа топка. За да се помогне през форум трябва информация. До тук тя е прекалено оскъдна и съмнителна.
Brezoev - помощник
Довечера ще снимам с Термо камера температурите на тръбите в посочените времеви интервали
Brezoev - помощник
10мин: мощност 2200W
температура вода топла 38гр, студена 30гр
температура топлообменник 52гр
температура дебела тръба 80гр
температура тънка тръба 28гр

30мин: мощност 1400W
температура вода топла 37гр, студена 34гр
температура топлообменник 42гр
температура дебела тръба 80гр
температура тънка тръба 30гр

1 час: мощност 1300W
температура вода топла 30гр, студена 28гр
температура топлообменник 36гр
температура дебела тръба 77гр
температура тънка тръба 25гр

Не съм качил снимките защото щеше да е много дълъг поста
brum - майстор
Предавам се. Нещо не е наред, ама не мога да хвана кое.

Радиатор няма как да смъкне връщаната вода на 28 градуса. Трябва или да е брутално преоразмерен, или у вас да е 10 градуса). От друга страна имаш 28 градуса влизаща вода и 30 градуса излизаща, т.е. някаква топлинна енергия се отдава в тоя топлообменник. Още повече, че тая топлинна енергия изглежда почти правопропорционална на консумираната електрическа енергия. (2.2кВ - 8 градуса разлика, 1.4кВ - 3 градуса разлика, 1.3кВ - 2 градуса разлика). Та не мога да хвана къде е проблема. Нещата не се навързват логически.
speka_rs - майстор
Това много ми прилича на липса на фреон. Даи някоя снимка на външното тяло от към решетката. Да не би да почваш да виждаш тръбите побелели ?


п.с. топлообменника да е свързан в противоток: топлия фреон (дебела тръба) трябва да влиза отгоре и излиза отдолу студения фреон ( тънка тръба), а водата да влиза студената отдолу и да излиза топлата отгоре.
шоп - майстор
чет ное 23, 2023 11:55 pmspeka_rs написа:
Това много ми прилича на липса на фреон. Даи някоя снимка на външното тяло от към решетката. Да не би да почваш да виждаш тръбите побелели ?
/quote]

Много е възможно това.

Друга възможност е не недостатъчно вакуумиране. В системата има въздух. Компресора извършва работа, хаби ток, но едни паразитни газове безконечно се въртят в кръг и не пренастят топлина.


Погледни също някаде да нямаш прегъната или усукана тръба.

Тема "Проблем с пластинчат топлообменник на термопомпа самоделка gree fairy 24000 btu" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: