• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
LazarGanev - "Велик майстор"
съб окт 28, 2023 11:19 pmivanovbg написа:
Ти смяташ в други единици бре. с=1,16 или приблизително единица. Щот смяташ в киловати? Смятай си ги във ватове и резултата е в тонове
:-D :-D :-D Ами нали през цялото време за киловати си говорим бе иванов, ти ма уби! Мощностите на конвекторите нали в киловати ги даваш? Нали те питах в какви единици е това с=1? Баси пръчката! :lol:
Лазаре, какво пак я премятате тая математика бре?! Чак с физика сте я набъркали, хахаа.
Подсказах му да реши "обратна" задача, както самият той по рано спомена.
Да, но пак му трябва дебит, а той още него не може да сметне. Изцепката с "с" мисля я метнах в бисерите. Сега има още за там.

Онези данни, на реален конвектор, ги метнах за да се види, че е много далеч. Дано е обърнал внимание на размера! За да се доближим най близо до характеристиките на подово отопление, ползваме възможно най големи отоплителни тела, вместо ....колкото е прозореца примерно, а после да набиваме повече литри за час- нормално. Вчера отваря вратата на котелното и да му дойде на акъла- трудно.
Човек с опит, дори на око може да прецени кое може, колко и къде.

А къде остана Дидко?!!
Това е по важното- да сподели докрай как е решил задачата, а не терзанията на Иванов.
ivanovbg - майстор
Сега след като уточнихме мерните единици- които за мен са без значение, защото са константни, да уточним, защо като намалим дебита през конвектора до минималния изчислен от Трифон и Лазар те ще спрат да топлят ефективно.

Отговора е чисто механичен и се крие в подписа на Трифон. От захранващия фитинг на конвектора който е 3/4 цол в питата тръбата се разклонява на няколко по малки. В повечето случаи е на тръбички с ф8мм. Каккто казах фитинга на тръба ф16 има вътрешен отвор от ф8 така че водата минавайки през него ще мине по 1 от тръбичките( съгласно подписа на Трифон за глупостта и съпротивлението) и няма да минава през останалите. Де факто ще топли само част от питата, а останалата ще остане студена и вентилатора само ще вее през нея. Ефективността пада драстично. Затова на такива модели конвектори регулирането на температурата не може да се осъществи с термоглави които регулират дебита както е при радиаторите.

Затова исках линк Трифоне за този конвектор дето го даваш за пример, щото за да работи ефективно при този дебит той трябва да е еднотръбен с ф8мм. Аз такъв не намерих.

Та мисля, че Дидко е взел правилното решение да изкърти и смени грешно поставените тръби.
LazarGanev - "Велик майстор"
Иванов, конвекторът на Трифон е само за да ти реши задачата за дебита, а реално този дебит ще бъде разделен на 3 малки конвектора. Присъединителните размери на повечето конвектори са малки - или 1/2", или 3/4" Евроконус, на който се навива гайка-адаптор за тръба Pex ф16 или ф20, а не фитинг 3/4", както си мислиш. Малките конвектори спокойно могат да бъдат захранени с тръба ф16 - въпрос на изчисления, които направихме в тази тема, за да те образоваме безплатно. Реално на обектите се работи с тръба ф20, защото е по-лесно да се работи само с един размер. Въпросът е, че тук има някаква даденост и сметките не са излишни, но ето - дошли са няколко човека на оглед и всеки казва, че е задължителна дмяна на тръбите, без да прави изчисления. Ами ако плочките бяха сложени, пак така ли с лека ръка ще кажат, че тръбите трябва да се сменят? В случая има ОВК проект, който не е спазен, разбирам и обекта е още на замазка, така че би трябвало "мастора" да ги смени за негова сметка, а дано! Но ако нямаше проект или не му е връчен, едва ли ще го направи, още повече пък - безплатно.
ivanovbg - майстор
Лазаре, ти си ебати монтажника. Да, гайка евроконус, но маркуча на какво го мушкаш? Колко му е дупката вътрешно на щуцера? Погледни и помисли пак.
https://www.google.com/search?q=%D0%B5% ... rUgjZQu8LM
Иванов, стига с хипотезите!
На "измисленият" ми конвектор, присъединяването е на 1/2.
Всяко едно мое твърдение, е основано на изчисления.
Проста задачка за 1ви клас, следкато вече знаеш, че специфичният топлинен капацитет на водата е константа. Поздравления за напредъка!
На обекта имаш да монтираш котел на пелети 17.5 киловата.
Къщата ще се отоплява с радиатори.
Какъв дебит трябва да се осигури през котела, за да може да отдаде цялата произведена енергия, на която е способен?
А ако системата е запълнена с пропилен гликол, с точка на замръзване -25 градуса?
Или да не избързваме, а?! Дай само с водичка, за сега!

пп.Абе Иванов, ти не разбра ли, че Лазар не е монтажник? Питай бе, човек!
LazarGanev - "Велик майстор"
нед окт 29, 2023 8:04 amivanovbg написа:
От захранващия фитинг на конвектора който е 3/4 цол в питата тръбата се разклонява на няколко по малки. В повечето случаи е на тръбички с ф8мм. Каккто казах фитинга на тръба ф16 има вътрешен отвор от ф8 така че водата минавайки през него ще мине по 1 от тръбичките( съгласно подписа на Трифон за глупостта и съпротивлението) и няма да минава през останалите. Де факто ще топли само част от питата, а останалата ще остане студена и вентилатора само ще вее през нея. Ефективността пада
драстично.
Иванов, стига свободни безхаберни съчинения. Производителят гарантира декларираните показатели, ако до него се осигури поток с нужните параметри, няма изискване с каква тръба трябва да бъде захранен. За да се гарантират исканите параметри на потока се взимат всички линейни и местни съпротивления, не може един автомонтьор, дето няма понятие от мерни единици, да каже че не става така, трябва иначе и че потокът щял да мине през една тръбичка от питата :cool:
ivanovbg - майстор
нед окт 29, 2023 11:56 amLazarGanev написа:
нед окт 29, 2023 8:04 amivanovbg написа:
От захранващия фитинг на конвектора който е 3/4 цол в питата тръбата се разклонява на няколко по малки. В повечето случаи е на тръбички с ф8мм. Каккто казах фитинга на тръба ф16 има вътрешен отвор от ф8 така че водата минавайки през него ще мине по 1 от тръбичките( съгласно подписа на Трифон за глупостта и съпротивлението) и няма да минава през останалите. Де факто ще топли само част от питата, а останалата ще остане студена и вентилатора само ще вее през нея. Ефективността пада
драстично.
Иванов, стига свободни безхаберни съчинения Производителят гарантира декларираните показатели, ако до него се осигури поток с нужните параметри, няма изискване с каква тръба трябва да бъде захранен. За да се гарантират исканите параметри на потока се взимат всички линейни и местни съпротивления, не може един автомонтьор, дето няма понятие от мерни единици, да каже че не става така, трябва иначе :cool:
Имаа, има. Четирима профита дето са казали на човека без да се замислят и да смятат, да сменя тръбите знаят. Аз не съм автомонтьор, а диагностик. Разликата е огромна. За едното се искат знания, а автомонтьорите само връткат гайки и болтове като тебе.
нед окт 29, 2023 12:09 pmivanovbg написа:
... Аз не съм автомонтьор, а диагностик. Разликата е огромна. За едното се искат знания, а автомонтьорите само връткат гайки и болтове като тебе.
Иванов, би ли ми помогнал? Конвекторите и дебитите ги остави- ясен си като месечина!
Имам автомобил с бензинов мотор.
Работи добре- пали винаги при първо завъртане, стабилен празен ход. Има мощност при всички режими- преходен, пълно натоварване, максимална мощност.
Само едно не е наред- при поддържане на скорост има едно досадно придърпване.
Ходих на елкон, при един от светилата във Варна, без успех. Каза, че не може да ми помогне и пари не ми взе.
Накара ме да сменя свещи, кабели и палец.
ivanovbg - майстор
нед окт 29, 2023 12:20 pmТрифон П.Трифонов написа:
нед окт 29, 2023 12:09 pmivanovbg написа:
... Аз не съм автомонтьор, а диагностик. Разликата е огромна. За едното се искат знания, а автомонтьорите само връткат гайки и болтове като тебе.
Иванов, би ли ми помогнал? Конвекторите и дебитите ги остави- ясен си като месечина!
Имам автомобил с бензинов мотор.
Работи добре- пали винаги при първо завъртане, стабилен празен ход. Има мощност при всички режими- преходен, пълно натоварване, максимална мощност.
Само едно не е наред- при поддържане на скорост има едно досадно придърпване.
Ходих на елкон, при един от светилата във Варна, без успех. Каза, че не може да ми помогне и пари не ми взе.
Накара ме да сменя свещи, кабели и палец.
Първо автомобилите са различни марки и още толкова бензинови мотори, та едно уточнение няма да е лошо. Второ - явно е някоя стара бангия. Те принципно се правят с мотортестер и газанализатор. Трябва да се провери аванса със стробоскоп и да се регулира по спецификацията. Ако има вакумен регулатор на аванса е възможно да е спукан. Ако има ЕГР също е възможно да е заял. Ламбда сонда също може да обеднява сместта.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Термопомпа, какви тръби трябват за конвектори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: