чет юли 13, 2023 7:23 pmшоп написа: Насипи пътя с трошен камък. Ако имаш връзки се дореди до фрезован асфалт от някой близък ремонт на път.Съгласен на 100%, улицата зад нас беше две години с фрезован асфалт и след няколко дни жега се замазва сам и е повече от добре, няма прах няма нищо.
Това е единственото трайно решение. Все пак по-добре няколко хил. лв за камък, камиони, багер или грейдер и чистота и без белодробни болести.
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
pipilica
- майстор
61 мнения в "Моля дайте съвет как да де ограничи вдигането на прахоляк от коли на черен път?"
kr1100
- майстор
- Мнения: 4440
пет юли 14, 2023 1:54 ampipilica написа:След фрезования асфалт и валяка няколко пъти пръскахме с нафта фрезования уж да се залепи , ама нищо не стана.чет юли 13, 2023 7:23 pmшоп написа: Насипи пътя с трошен камък. Ако имаш връзки се дореди до фрезован асфалт от някой близък ремонт на път.Съгласен на 100%, улицата зад нас беше две години с фрезован асфалт и след няколко дни жега се замазва сам и е повече от добре, няма прах няма нищо.
Това е единственото трайно решение. Все пак по-добре няколко хил. лв за камък, камиони, багер или грейдер и чистота и без белодробни болести.
hidrazin
- майстор
- Мнения: 22000
+1 - Против фрезования асфалт.
ВАРИАНТ: Запечатване на настилка
Обикновено се фрезоват повредени участъци. А за да са повредени основното е малкото количество битум(асфалт).
Или стари участъци където битума вече се е изпарил/разложил. Демек няма как да се свържат отделните парчета.
Освен това използваните битуми имат различна температура на полагане но винаги е от над 110 до към 180-200 градуса.
Друго е температура на размекване която започва от 50-90 градуса в зависимост от битума.
Реално от фрезован асфалт без да се слагат добавки в почти всички случаи няма как да се получи читава основа.
Пробвано! Не само че не се свързва но и водата го отмива много лесно.
И нафтата на помага. Макар в повечето предлагани разредени битуми присъства газьол то разтварянето на асфалта в нафта е изключително лошо и бавно.
(Имаше няколко катастрофи с голямо количество излята нафта по пътя. Ако асфалта се разтваряше лесно в нафта, то да го беше измила от пътя.
Или поне колите дето минават да са станали на "пръскана, черна мазилка"...)
Гледам има доста обяви за продажба на фрезован асфалт на доста ниска цена (без транспорт, полагане, валиране...)
Разбира се че е вариант и то добър но след смесване с разреден битум/пластификатори/полимери... Предлагат се разни такива...
По принцип:
- кубик фрезован асфалт е около 2 тона
- при полагане на слой 20 см и след здраво валиране слоят става 10 сантиметра
Това е някакъв бегъл ориентир за сметки...
P.S. Асфалт/битум от оня през соца съм разтварял в бензин за да си правя лак за платки.
Става но си иска време - парченца от "асфалт" в бурканче от лютеница с винтова капачка + бензин.
Няколко дена "го бълникам" докато ми хареса консистенцията.
После преливам течната част в друго бурканче за използване.
Ако изля твърде рано става много рядка и обратното - ако закъснея става на "желе".
Но дори готовото с добра консистенция с иска периодично добавяне на бензин заради изпарението при използване.
ВАРИАНТ: Запечатване на настилка
Обикновено се фрезоват повредени участъци. А за да са повредени основното е малкото количество битум(асфалт).
Или стари участъци където битума вече се е изпарил/разложил. Демек няма как да се свържат отделните парчета.
Освен това използваните битуми имат различна температура на полагане но винаги е от над 110 до към 180-200 градуса.
Друго е температура на размекване която започва от 50-90 градуса в зависимост от битума.
Реално от фрезован асфалт без да се слагат добавки в почти всички случаи няма как да се получи читава основа.
Пробвано! Не само че не се свързва но и водата го отмива много лесно.
И нафтата на помага. Макар в повечето предлагани разредени битуми присъства газьол то разтварянето на асфалта в нафта е изключително лошо и бавно.
(Имаше няколко катастрофи с голямо количество излята нафта по пътя. Ако асфалта се разтваряше лесно в нафта, то да го беше измила от пътя.
Или поне колите дето минават да са станали на "пръскана, черна мазилка"...)
Гледам има доста обяви за продажба на фрезован асфалт на доста ниска цена (без транспорт, полагане, валиране...)
Разбира се че е вариант и то добър но след смесване с разреден битум/пластификатори/полимери... Предлагат се разни такива...
По принцип:
- кубик фрезован асфалт е около 2 тона
- при полагане на слой 20 см и след здраво валиране слоят става 10 сантиметра
Това е някакъв бегъл ориентир за сметки...
P.S. Асфалт/битум от оня през соца съм разтварял в бензин за да си правя лак за платки.
Става но си иска време - парченца от "асфалт" в бурканче от лютеница с винтова капачка + бензин.
Няколко дена "го бълникам" докато ми хареса консистенцията.
После преливам течната част в друго бурканче за използване.
Ако изля твърде рано става много рядка и обратното - ако закъснея става на "желе".
Но дори готовото с добра консистенция с иска периодично добавяне на бензин заради изпарението при използване.
chapara
- майстор
- Мнения: 7427
Убаден съм че тази рационализация е чисто българска и вместо куршум в челото, тъпака-рационализатор е гушнал голяма сума пари. Всеизвестно е че фрезованото не става за повторно асфалтиране кавото и да му добавиш. Ако ставаше щеше да има машини които от пред фрезооват, отзад полагат, без транспортирне.
Но се отплеснахме от темата
Но се отплеснахме от темата
hidrazin
- майстор
- Мнения: 22000
Чапи както винаги е на линия и безпощадно ПРАВ !
Фрезования асфалт по принцип се води отпадък и то не безопасен.
Но сме тарикати и се опитваме от боклука да направим Ферари.
Много по-здраво и дълговечно е използването на НОВ асфалт изработен по спецификацията (без да се краде като вече на всички е известно).
Е, става за закърпване като в случая - по-добре това, отколкото нищо но не е решение.
P.S. Само да добавя че частният ремонт на пътища, полагане на трайни и каквито и да е настилки по общински/републикански пътищата е НЕЗАКОНЕН.
Освен ако не са ваша собственост - в частен имот, но и тогава се води строителство с всичките му документи.
Някой да не ме разбере грешно - не съм против. В някой забравени от ББ § Сие се практикува щото няма кой.
То и в цяла БГ по малките населени места няма кой. К'вото беше, беше до към 1988-1990-та година.
Сега всички средства отиват/ха по магистрали. Там всичко е лесно - централизирано. Както плащането, така и краденето.
Кой ще ти се занимава с пътчета в някакви се села?
Фрезования асфалт по принцип се води отпадък и то не безопасен.
Но сме тарикати и се опитваме от боклука да направим Ферари.
Много по-здраво и дълговечно е използването на НОВ асфалт изработен по спецификацията (без да се краде като вече на всички е известно).
Е, става за закърпване като в случая - по-добре това, отколкото нищо но не е решение.
P.S. Само да добавя че частният ремонт на пътища, полагане на трайни и каквито и да е настилки по общински/републикански пътищата е НЕЗАКОНЕН.
Освен ако не са ваша собственост - в частен имот, но и тогава се води строителство с всичките му документи.
Някой да не ме разбере грешно - не съм против. В някой забравени от ББ § Сие се практикува щото няма кой.
То и в цяла БГ по малките населени места няма кой. К'вото беше, беше до към 1988-1990-та година.
Сега всички средства отиват/ха по магистрали. Там всичко е лесно - централизирано. Както плащането, така и краденето.
Кой ще ти се занимава с пътчета в някакви се села?
- Мнения: 14204
Трифон П.Трифонов
- майстор
- На линия
- Мнения: 17703
Второто видео е от поне 20 г., видно от "автопарка", който е в обръщение.
Явно тая технология не е икономически изгодна някому?!
Затуй си перкаме по почти прозрачен асфалт, ако изобщо може да се нарече така положеното нещо, а хората имат пътища.
Явно тая технология не е икономически изгодна някому?!
Затуй си перкаме по почти прозрачен асфалт, ако изобщо може да се нарече така положеното нещо, а хората имат пътища.
Тема "Моля дайте съвет как да де ограничи вдигането на прахоляк от коли на черен път?" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!