• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
pipilica - майстор
чет юли 13, 2023 7:23 pmшоп написа:
Насипи пътя с трошен камък. Ако имаш връзки се дореди до фрезован асфалт от някой близък ремонт на път.

Това е единственото трайно решение. Все пак по-добре няколко хил. лв за камък, камиони, багер или грейдер и чистота и без белодробни болести.
Съгласен на 100%, улицата зад нас беше две години с фрезован асфалт и след няколко дни жега се замазва сам и е повече от добре, няма прах няма нищо.
chapara - майстор
Не знам? Моето наблюдение че общината ни 8 години прави безуспешни такива опити. Канавка вече нямаме, пълна е с канцероген. Това до оградата ми🤢🤮
kr1100 - майстор
пет юли 14, 2023 1:54 ampipilica написа:
чет юли 13, 2023 7:23 pmшоп написа:
Насипи пътя с трошен камък. Ако имаш връзки се дореди до фрезован асфалт от някой близък ремонт на път.

Това е единственото трайно решение. Все пак по-добре няколко хил. лв за камък, камиони, багер или грейдер и чистота и без белодробни болести.
Съгласен на 100%, улицата зад нас беше две години с фрезован асфалт и след няколко дни жега се замазва сам и е повече от добре, няма прах няма нищо.
След фрезования асфалт и валяка няколко пъти пръскахме с нафта фрезования уж да се залепи , ама нищо не стана.
hidrazin - майстор
+1 - Против фрезования асфалт.
ВАРИАНТ: Запечатване на настилка :-D
Обикновено се фрезоват повредени участъци. А за да са повредени основното е малкото количество битум(асфалт).
Или стари участъци където битума вече се е изпарил/разложил. Демек няма как да се свържат отделните парчета.
Освен това използваните битуми имат различна температура на полагане но винаги е от над 110 до към 180-200 градуса.
Друго е температура на размекване която започва от 50-90 градуса в зависимост от битума.
Реално от фрезован асфалт без да се слагат добавки в почти всички случаи няма как да се получи читава основа.
Пробвано! Не само че не се свързва но и водата го отмива много лесно.
И нафтата на помага. Макар в повечето предлагани разредени битуми присъства газьол то разтварянето на асфалта в нафта е изключително лошо и бавно.
(Имаше няколко катастрофи с голямо количество излята нафта по пътя. Ако асфалта се разтваряше лесно в нафта, то да го беше измила от пътя.
Или поне колите дето минават да са станали на "пръскана, черна мазилка"...) :-D
Гледам има доста обяви за продажба на фрезован асфалт на доста ниска цена (без транспорт, полагане, валиране...)
Разбира се че е вариант и то добър но след смесване с разреден битум/пластификатори/полимери... Предлагат се разни такива...
По принцип:
- кубик фрезован асфалт е около 2 тона
- при полагане на слой 20 см и след здраво валиране слоят става 10 сантиметра
Това е някакъв бегъл ориентир за сметки...
:partyman:
P.S. Асфалт/битум от оня през соца съм разтварял в бензин за да си правя лак за платки.
Става но си иска време - парченца от "асфалт" в бурканче от лютеница с винтова капачка + бензин.
Няколко дена "го бълникам" докато ми хареса консистенцията.
После преливам течната част в друго бурканче за използване.
Ако изля твърде рано става много рядка и обратното - ако закъснея става на "желе".
Но дори готовото с добра консистенция с иска периодично добавяне на бензин заради изпарението при използване.
chapara - майстор
Убаден съм че тази рационализация е чисто българска и вместо куршум в челото, тъпака-рационализатор е гушнал голяма сума пари. Всеизвестно е че фрезованото не става за повторно асфалтиране кавото и да му добавиш. Ако ставаше щеше да има машини които от пред фрезооват, отзад полагат, без транспортирне.
Но се отплеснахме от темата😏
hidrazin - майстор
Чапи както винаги е на линия и безпощадно ПРАВ !
Фрезования асфалт по принцип се води отпадък и то не безопасен.
Но сме тарикати и се опитваме от боклука да направим Ферари.
Много по-здраво и дълговечно е използването на НОВ асфалт изработен по спецификацията (без да се краде като вече на всички е известно).
Е, става за закърпване като в случая - по-добре това, отколкото нищо но не е решение.
:partyman:
P.S. Само да добавя че частният ремонт на пътища, полагане на трайни и каквито и да е настилки по общински/републикански пътищата е НЕЗАКОНЕН.
Освен ако не са ваша собственост - в частен имот, но и тогава се води строителство с всичките му документи.
Някой да не ме разбере грешно - не съм против. В някой забравени от ББ § Сие се практикува щото няма кой.
То и в цяла БГ по малките населени места няма кой. К'вото беше, беше до към 1988-1990-та година.
Сега всички средства отиват/ха по магистрали. Там всичко е лесно - централизирано. Както плащането, така и краденето.
Кой ще ти се занимава с пътчета в някакви се села? :-D
ESPACE - майстор
съб юли 15, 2023 12:08 amchapara написа:
Всеизвестно е че фрезованото не става за повторно асфалтиране кавото и да му добавиш. Ако ставаше щеше да има машини които от пред фрезооват, отзад полагат, без транспортирне.
:-D
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
съб юли 15, 2023 6:39 amESPACE написа:
съб юли 15, 2023 12:08 amchapara написа:
Всеизвестно е че фрезованото не става за повторно асфалтиране кавото и да му добавиш. Ако ставаше щеше да има машини които от пред фрезооват, отзад полагат, без транспортирне.
:-D
:supz:
Канех се да питам що да не става
bigdragon - майстор
съб юли 15, 2023 6:45 amn_a написа:
....
Канех се да питам що да не става
Щото така каза "интИлЕгентния Гугал",
без да пита обикновения Гугал...


И още...
Второто видео е от поне 20 г., видно от "автопарка", който е в обръщение.
Явно тая технология не е икономически изгодна някому?!
Затуй си перкаме по почти прозрачен асфалт, ако изобщо може да се нарече така положеното нещо, а хората имат пътища.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Моля дайте съвет как да де ограничи вдигането на прахоляк от коли на черен път?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: