• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Питам каква е логиката на "не става", а не дали не става.

Изображение
chapara - майстор
Няма сцепление фрезованото. Справка, докладите от катастрофата при Своге.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
съб юли 15, 2023 10:11 amchapara написа:
Няма сцепление фрезованото. Справка, докладите от катастрофата при Своге.
Ха! Това зависи от технология на полагане, не от материала "фрезовано". Точно ти ли да не знаеш!
hidrazin - майстор
съб юли 15, 2023 8:08 ambigdragon написа:
съб юли 15, 2023 6:45 amn_a написа:
....
Канех се да питам що да не става
Щото така каза "интИлЕгентния Гугал",
без да пита обикновения Гугал...
Ми хайде пак да прочетеш какво е написал "интИлЕгентния Гугал" щото пак си се обАркал...
И от тоя линк И още... четем:
Идеално подходяща за селски пътища, които може да са в лошо състояние, инициативата смесва материали от съществуващи пътища и настилки с битум и емулсия за обновяване на пътните настилки.
Демек - благодаря че потвърждаваш написаното от мен.
Става за ниска категория пътища и то след добавяне на битум и емулсия.
:partyman:
P.S. И в клипа ти същата работа. Фрезоват, добавят нов битум към фрезованото, полагат и отгоре нанасят слой НОВ асфалт.
Демек, асфалт за бедните.
Същите обикновено вършат онова, що са казали древните.
Вси пак, намирам известна разлика в уменията на тези тук и онези там, вероятно продиктувани от качеството на пътищата в посочените географски зони.

Хидра, за момент помислих, че ти намериха цаката, хахааа!
Спокоен съм и за Кака- получила е отговор, но като истинска........Кака, това поражда допълнителни въпроси, навярно.
Е, ще има и такива, които няма да спят много спокойно, но пък трябва да има и веселба.
hidrazin - майстор
Ако не забравя ще снимам път настлан с фрезован асфалт без никакви добавки а само яко и продължително валиране.
Правен по спомен есента но не се използва интензивно - едва ли минават повече от 10-тина коли на ден.
По него не тече и вода - има си канавка покрай него.
съб юли 15, 2023 1:18 pmТрифон П.Трифонов написа:
Хидра, за момент помислих, че ти намериха цаката, хахааа!
Откога чакам тоя момент но едва ли заекът ще изскочи точно от тоя храст... :-D
:partyman:
chapara - майстор
съб юли 15, 2023 10:13 amn_a написа:
съб юли 15, 2023 10:11 amchapara написа:
Няма сцепление фрезованото. Справка, докладите от катастрофата при Своге.
Ха! Това зависи от технология на полагане, не от материала "фрезовано". Точно ти ли да не знаеш!
Знам Кака, знам! Камъчетата са вече износени, изкръглени от превозните средства от една страна, от фрезоването от друга страна!!! Видяла ли си с баластра да правят асфалт-финиш, подложка преди асфалтиране или земен насип? Аз не съм видял и не съм учил за такива методи в катедра ,,Пътно строителство" при УАСГ. Баластра се ползва в твърди стоманобетонови к-ции, лесно се обезвъздушава и др.

В крайна сметка не се заплаща за изхвърляне на отпадък, ниска себестойност на ремонта!
kr1100 - майстор
пет юли 14, 2023 11:41 pmhidrazin написа:
.P.S. Асфалт/битум от оня през соца съм разтварял в бензин за да си правя лак за платки.
Става но си иска време - парченца от "асфалт" в бурканче от лютеница с винтова капачка + бензин.
Няколко дена "го бълникам" докато ми хареса консистенцията.
После преливам течната част в друго бурканче за използване.
Ако изля твърде рано става много рядка и обратното - ако закъснея става на "желе".
Но дори готовото с добра консистенция с иска периодично добавяне на бензин заради изпарението при използване.
От какъв зор такива упражнения като имаше асфалтов лак в 1л стъклени зелени бутилки на под 1 лв към 1972 г.?
С нулев пергел перфектни площадки + тушовка за дири. И накрая върха - любимата ми азотна киселина от Учтехпром.Платката виси в азотната с дирите надолу. Малко имаше брак при 2 слойни платки. ама.. :partyman:
hidrazin - майстор
съб юли 15, 2023 3:57 pmkr1100 написа:
От какъв зор такива упражнения като имаше асфалтов лак в 1л стъклени зелени бутилки на под 1 лв към 1972 г.?
Е, 72-ра още не съм бил правил платки... :-D
За лака в бутилки - да имаше ама не навсякъде и не винаги. Имам някъде на село такава бутилка но ще да е от 80-те или началото на 90-те.
Пък буца асфалт винаги е имало из двора + бензин.
Викаш 1 лев ама когато почнах първите платки една ФаФла Тракия беше 5 стинки, малка баничка със СИРЕНЕ (истинско( беше 8 стинки, едно Пепси беше 15 стинки а Алтая май беше 9 стинки (не помня точно).
Та тоя лев си е за добра ученическа почерпка.
Е, не е било точно заради икономията. Това съм имал на "една ръка разстояние".
После смених "технологиите" - лак за платки от КРТА "Велико търново" и рапидограф + железен трихлорид.
Проблема беше че лака е прозрачен и го оцветявах с паста от пълнител за химикалка.
Хубавите тушове (ROTRING) също устискваха на трихлорида.
Накрая се появиха и маркери за тая цел.
Разбира се тези технологии са за единични бройки и с не висока плътност, нито за елементи с растер по-малък от 1/10 инча (2,54 мм).
Та те така...
:partyman:
ESPACE - майстор
съб юли 15, 2023 4:40 pmhidrazin написа:
едно Пепси беше 15 стинки а Алтая май беше 9 стинки (не помня точно).
15 стинки беше швепса, пепси още от самото начало 1981 беше 25 стинки или 1 кинт литровата.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Моля дайте съвет как да де ограничи вдигането на прахоляк от коли на черен път?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: