• 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 47
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
iivanov - майстор
SAE 30 да не се бърка с 10 W 30 . Това масло е специалиализирано за въздушно охлаждани двигатели .
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
iivanov написа:
SAE 30 да не се бърка с 10 W 30 . Това масло е специалиализирано за въздушно охлаждани двигатели .
SAE 30 си е M 10 D , дето дядо ти си е карал шкодичката. Специализирано! Няма му ги половината добавки, дето да го направят 10 W 40, примерно
Масло е, консуматив. Гарденката не е турбо, но може да я поглези с по-висок клас (и по-евтино)
esko148 - специалист
Ей за т'ва става дума. На мястото на тези квадрати сигурно се лепят стикерите, които явно са на тубата на "Оригинала"!
Иначе за смяната съм се заредил с MANNOL 10W40 4L, за което разбрах, че си било по лиценз на фирмата "WOLF"! Пък и на тубата на всякъде си пише на Швабски :) Цената на маслото е 24,40! Ако на някой му трябва масло за каквото и да било да погледне тук: http://www.auto-parts-bg.com
Имат много неща и то на най-добри цени. Даже като си вземах маслото ги питах дали имат и биалети на "Moog". Човека провери и ми даде цена за брой 15,60лв, което до момента бе най-тънката оферта. Колата е Форд Мондео, а всички знаем че който кара форд плаща като лорд :-D
Прикачен файл:
2016-05-04 08.18.23.jpg
Прикачен файл:
2016-05-04 08.17.45.jpg
koveslav - майстор
iivanov написа:
SAE 30 да не се бърка с 10 W 30 . Това масло е специалиализирано за въздушно охлаждани двигатели .
Двете означения са според два различни стандарта и могат да бъдат едно и също.И двете нямат пряка връзка с вида двигател.Тези означения показват само вискозитет,а освен вискозитета е важно какво е базовото масло,добавките и т.н. от където пък се определя класа.Класа е този който показва какво е приложението на маслото,а не вискозитета.
  TMontana - специалист
Глупости,нищо не може да отпадне заради това,че ползваш друга марка масло,това са си техни изхвърляния,но не е така,разбира се има се предвид да се използват масла с указания вискозитет,и на моята книжка пише така,но не им обръщам внимание за сега,дано не се разваля...иначе,ако започнат да се заяждат за това, ще трябва през съд да се минава и там тезата им няма да издържи,но си е разправия. Все едно да ти кажат точно каква марка масла да си заливаш в колата или с каква марка бензин да караш. :)
koveslav - майстор
Приложения на различните вискозитети по принцип(без специалните масла) при околна температура в градуси:
15W40 от -10 до + 40
10W40 от -20 до +50
10W30 от -20 до +35
5W40 от -25 до +50
5W30 от -25 до +35
SAE 30 от 0 до +35
SAE 40 от 5 до +50
Всяко от тези масла МОЖЕ да има много разновидности,според натовареността на ДВГ за което е предназначено,според проектното количество картерни газове на съответния ДВГ,според основната температура при която се използва ДВГ и т.н. и т.н.
Най-важния принцип в маслата е,че всеки следващ по-висок клас,примерно SD,SF,SJ,SL за бензин и CD,CF,CG и т.н. за дизел e ДЛЪЖЕН да заменя предходните класове.Т.е.-ако не сте сигурни какво ви трябва,най-правилно е да преминете за застраховка на по-горен клас.Вие можете да съобразите според температурата нужния ви вискозитет,а производителя предварително ви определя нужния клас,който сте длъжни да спазвате.
Минерално,полусинтетика и синтетика са станали нарицателни,защото само с минерални съставки не могата да се изпълнят изискванията на 10W40,само с минерална база и със синтетични добавки не може да се постигне 5W40 и т.н.За това е излязъл и жаргона минирално,полусинт. и синтетично,водещ след себе си и съответните вискозитети.
За двигатели без принудително мазане,каквито са повечето малогабаритни четиритактови двигатели(включително и въпросния китаец,мазането е чрез плискане-отдолу на биелата има една лопатка,която загребва маслото и го разплисква в мотора) е добре вискозитета при студен двигател да не е много вискок,за да се разпръсква добре още студеното масло.От друга страна трябва да е температуроустойчиво при високите градуси.За това-полусинтетиката по принцип е оптималното решение.
Когато маслото се подава под налягане има и други изисквания.
esko148 - специалист
Някой, който разбира да каже дали това, което съм купил отговаря на изискванията на производителя :)
Прикачен файл:
2016-05-04 10.16.50.jpg
Прикачен файл:
2016-05-04 10.15.59.jpg
koveslav - майстор
Дори е учудващо висок клас за бензин-SN. Тази марка не е от най-сериозните,но дори и да излъжат една-две букви в класа (в действителност да е примерно SJ)пак трябва би трябвало да покриват твоите изисквания.
Аз бих заложил на MOBIL,AGIP,Q8,COFRAN,TOTAL,VALVOLIN... просто да е от по-големите и наложени марки,нищо против твоето масло но и нищо за,защото не е наложен традиционен производител,който познаваме.Все пак мисля,че няма страшно,давай газ на техниката.
kuger - майстор
Имам чувството, че тотално се вманиачвате. Във всеки магазин за мотофрези се продава специално масло за малки четиритактови двигатели, и не е скъпо. С такова си карам от 2002 г. и нямам проблеми.
iva6ki - специалист
esko148 написа:
Някой, който разбира да каже дали това, което съм купил отговаря на изискванията на производителя :)
Маслото което си купил с него си карам фиятката.
Маслото което ти трябва е W30, дали е W30 или 5W30 или 10W30 зависи дали ще ползваш машинката зимата. В общи линии ти трябва масло за четиритактов двигател с въздушно охлаждане който по принцип работи на по висока температура от същия с водно охлаждане. :wink:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 47

Тема "Мнението ми за мото-фреза Gardenia ZS 500 b-3" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: