• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 23
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
lucho - специалист
lucho написа:
Разбира се, може да се мине и с минимални разходи, например кана-мензура за 1 лв. и спринцовка за 35 ст.:

Изображение
Купих си тази кана-мензура и 2 спринцовки (за 20 и за 5 ml) и дадох още 7 лв. за половин литър зелено полусинтетично наливно масло "O29-5470" (вж. стр. 30 на каталога) на "Oregon" от магазин-сервиза на Панко Панков във Варна. Панко го нямаше, но човекът, който го заместваше, ми каза, че поради високото съдържание на сяра в нашия бензин, трябва да се смесва в съотношение 1:33, а не 1:50. Забравих да го питам дали това се отнася за всички марки бензин или само за най-масовия с октаново число 95.

Не знам тая кана от каква точно пластмаса е направена. Доста мека е и се огъва. Да не вземе да я разтвори бензинът...
turbocharged - специалист
Една такава мензура я разтворих с бензин. Пробвай с едно парцалче с бензин на долната страна на дъното дали се замазва пластмасата.
lucho - специалист
Непременно ще пробвам.

От "OMV" твърдят, че техният 100-октанов бензин няма сяра. Тогава с него съотношението ще е 1:50. В упътването на моето "Хитачи" пише да се използва 89-октанов марков безоловен бензин, но това не означава, че не може да се използва и 100-октанов, нали?
iivanov - майстор
Вредата от сярата е само за двигателите с никасилово покритие и никакво смазване не може да го компенсира .Проблемът не е , когато работи машината , а когато спре . Серния диоксид , при изстиването на машината , се смесва с водната пара и кондензира по цилиндъра , като серниста киселина . Единственото решение е след работа да се изпразва резервоара , да се изгори това , което е в карба и накрая да се дръпне няколко пъти въжето , да се изхвърлят всички остатъчни газове .
lucho - специалист
Благодаря, това е интересна и ценна информация!

Каната май е от полипропилен. При контакт с бензин в течение на месец при температура 20°C си увеличава масата с 13%, така че за краткотрайно смесване най-вероятно ще става. Ще пробвам в най-скоро време...

П.П. Тук има база от данни за съвместимостта на материали с химикали и при избор на полипропилен и безоловен бензин се получава резултат "задоволителен" (умерен ефект, не се препоръчва за продължително използване; може да причини омекване, загуба на здравина и раздуване) при температури до 22°C (при по-високи е по-зле).
lucho - специалист
Налях си 0,2 л бензин "MaxxMotion 100" (с октаново число 100) за пробното пускане на двигателя. Тук го продават за 2,18 лв. литъра. С него може да се смесва 1:50 и за 1 л отива 20 мл масло, което струва (вж. по-горе) 0,28 лв., така че се получава общо 2,18 + 0,28 = 2,46 лв. на литър. А при използване на бензин с октаново число 95 и съотношение на смесване 1:33 (вж. по-горе) би се получила цена 1,91 + 0,42 = 2,33 лв., т.е. икономия с около 5%, но в горивото има сяра, вода и др. вредни вещества.

Утре смятам да си направя двутактова смес и да изпробвам двигателя на "Хитачито".

Между другото, в някои страни (но май не и в България) продават готова двутактова смес, наречена "MitoMix". Аз лично бих си купил, ако продаваха и тук, стига да е на приемлива цена (а може би не я продават тук именно заради високата ѝ цена?). На стр. 23 в упътването на "FS 70" пише, че «"MotoMix" може да се съхранява безпроблемно до 2 години»:

Изображение
Изображение
Тошко - напреднал
Ползвам само синтетично масло, но тук прочетох, че не е добро при дълъг престой за цилиндъра. Това не го знаех, и първите години, сега не, в долно положение на буталото през отвора за свещта пръсках с WD40 и зазимявах техниката.
Дали е правилно, и дали върши работа нямам идея, но и проблеми нямах. Може и да е дискутирано вече, не знам.
keymaker - специалист
От години не зазимявам техниката ,заради проблемите с'' разсъващи'' се мембрани на крбуратора. Просто паля машините за по 10-15 мин. през 40-45 дена ,като винаги наливам прясна смес ,а преди това източвам ''остарялата'' . Източената смес не я изхвърлям ,а я наливам в колата. Не е вредно за двигателя ,напротив дори е полезно за горивната система ,двутактовите масла почистват ,както горивната система така и горивната камера на двигателя. Като потвърждение мога да се похваля ,че от 7г. се опитвам да строша една моторна коса/храсторез райдер с професионална употреба,въпреки ,че е хоби машина,и до сега не успявам. Тази година устиска да работи с 350мм трилъчев нож и отново без поражения ,ама разхода за тази мощност е висок ,сравнявам го със спарта 440 и има около 30% разлика в консумацията,като и във времето за изпълнение на еднаква работа ( всички позитиви са в полза на италианското творение).
Най много машини за ремонт имам в началото на лятото и в 90% от случаите проблемите са точно в изсъхнали (вдървени мембрани) точно по причина ,че са стояли на ''сухо'' през зимния перод. Останалите 10% са освен с гореописания проблем и със сериозни пореди по цилинрово-буталната група поради неправилно ''хранене" (бедна смес) дължащо се на ''вдървяването'' на мембраните.
lucho - специалист
Значи стабилизаторите на горивото не спасяват диафрагмата на карбуратора?
lucho - специалист
Днес в магазина на Коледжиков ми казаха, че трябва да се използва само 95-октанов, а не 100-октанов бензин, който води до прегряване и понеже престоява повече в бензиностанциите, съдържа повече парафин. Освен това подчертаха, че стабилизаторите на горивото само забавят процеса на стареенето му и не помагат при престоял бензин. Затова е много важно да се използва колкото се може по-пресен бензин, т.е. да не е минало много време от наливането му в подземната цистерна на бензиностанцията. Сега излиза, че трябват връзки в някоя бензиностанция или денонощно наблюдение кога идва камионът-цистерна (и то именно с 95-октанов бензин!), за да може човек да си купи пресен бензин! :(

Човекът каза също, че това, дето са ми го казали – да смесвам в съотношение 1:33 заради сярата в бензина, не е правилно. Така си и мислех. Освен това каза, че ако е добавен стабилизатор на горивото, може да се държи пълен презервоарът на четиритактовата косачка, когато не се ползва. Предполагам, че това важи и за двутактовите машини.

Излиза, че основният проблем на ползвателите на малогабаритна техника у нас е некачественият бензин и той е нерешим по принцип :(

"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate!" (О, вий, прекрачващи тоз праг, надежда всяка тука оставете!)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 23

Тема "Смесване на двутактова смес" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: