• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 23
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
lucho - специалист
iivanov написа:
Тубата събира и 20 л и 2 л . Вземаш според нуждата. Моята никога не съм я пълнил догоре . Вземам толкова , че да ми стигне за няколко дена или седмица , най-много.
Сигурно ходиш често на бензиностанцията. Ако поне толкова често пълнят подземните си цистерни, така винаги си наливаш пресен бензин.

Днес много ми провървя. Минавайки край най-близката до нас бензиностанция, сварих момента, когато един камион-цистерна беше дошъл да им пълни подземните резервоари. Позаинтересувах се с какъв бензин и се оказа, както можеше да се очаква, най-масовият – 95-октанов. Така че утре, живот и здраве, смятам да си налея пресен бензинец и да си направя двутактова смесчица в 5-литровата тубичка при следния ред на наливане на течностите (с последващо разбълникване):

93 ml двутактово масло "Oregon"
14,5 ml стабилизатор "STA-BIL"
4,65 l бензин (95-октанов)

Така тя би трябвало да се напълни на 95% – толкова, колкото се препоръчва в упътването на "STA-BIL" (вж. по-горе).

В интерес на истината, тази гръцка бензиностанция и съседната на нея австрийска са ми на пътя за работа и затова съм забелязал, че тази (гръцката) я зареждат много по-често от съседната ѝ, където обаче има повече МПС. Което може да означава само едно – малки подземни цистерни, което е добре в нашия случай, защото трябва често да ги зареждат с ново гориво.
lucho - специалист
keymaker написа:
От години не зазимявам техниката ,заради проблемите с'' разсъващи'' се мембрани на крбуратора. Просто паля машините за по 10-15 мин. през 40-45 дена ,като винаги наливам прясна смес ,а преди това източвам ''остарялата'' . Източената смес не я изхвърлям ,а я наливам в колата. Не е вредно за двигателя ,напротив дори е полезно за горивната система ,двутактовите масла почистват ,както горивната система така и горивната камера на двигателя. Като потвърждение мога да се похваля ,че от 7г. се опитвам да строша една моторна коса/храсторез райдер с професионална употреба,въпреки ,че е хоби машина,и до сега не успявам. Тази година устиска да работи с 350мм трилъчев нож и отново без поражения ,ама разхода за тази мощност е висок ,сравнявам го със спарта 440 и има около 30% разлика в консумацията,като и във времето за изпълнение на еднаква работа ( всички позитиви са в полза на италианското творение).
Китайските машини излизат по-скъпи от марковите, ако се експлоатират достатъчно дълго, именно поради повишения разход на гориво, дори да не се налага да им се сменят резервни части.
Най много машини за ремонт имам в началото на лятото и в 90% от случаите проблемите са точно в изсъхнали (вдървени мембрани) точно по причина ,че са стояли на ''сухо'' през зимния перод. Останалите 10% са освен с гореописания проблем и със сериозни пореди по цилинрово-буталната група поради неправилно ''хранене" (бедна смес) дължащо се на ''вдървяването'' на мембраните.
Това означава ли, че мембраните се съхраняват по-добре, ако резервоарите на машините се държат пълни (т.е. мембраните на карбураторите са постоянно потопени в горивна смес), отколкото ако резервоарите са празни (т.е. мембраните остават "на сухо")?
keymaker - специалист
lucho написа:
Това означава ли, че мембраните се съхраняват по-добре, ако резервоарите на машините се държат пълни (т.е. мембраните на карбураторите са постоянно потопени в горивна смес), отколкото ако резервоарите са празни (т.е. мембраните остават "на сухо")?
--------------------------------------------------------------
Моите наблюдения и практика показват точно това ,колкото и нелогично да звучи.
Когато остарее бензина започва да мирише на блажна боя от терпентина с който го смесват и имам съмнения че точно той ''оправя'' мембраните (стават на дъвка).
Относно трайния бензин има едно решение ама на цена няма да ти хареса, казва се екстракционен бензин обаче има няколко ама . октановото число е под 70 по спомен. има решение, от същия магазин се купува октан и се ''подсилва'' ама как ще разбереш колко да сложиш незнам и не съм се интересувал , а измерването незнам дали става в домашни условия. Цената на бензина е от 12лв. нагоре за литър ,октана колко пари е нямам идея.
lucho - специалист
keymaker написа:
Когато остарее бензина започва да мирише на блажна боя от терпентина с който го смесват и имам съмнения че точно той ''оправя'' мембраните (стават на дъвка).
Това е без стабилизатор, но със стабилизатор пак същото ли ще стане? Вж. тук отзив за "STA-BIL":
"Use your product in my jet skis, snowmobiles, mowers and all my yard equipment. I store everything wet and in 17 years NEVER had a problem with gumming. I am an advocate for wet storage. People think that running the engines dry is the best way. I disagree, it is almost impossible to get all the fuel out of a carburetor just by running the engine until it stops. That small amount left inside can cause more damage drying out, not to mention in the small weed whacker carbs, leaving them dry makes the diaphragms stiff.
(Превод на подчертаната от мен част: "В малките карбуратори на мотокосите, оставянето им сухи втвърдява мембраните".)

Вж. също този материал на производителя на "STA-BIL", озаглавен "Защо източването на горивния резервоар е грешка" – в коментарите има и привърженик на източването.
Относно трайния бензин има едно решение ама на цена няма да ти хареса, казва се екстракционен бензин обаче има няколко ама . октановото число е под 70 по спомен. има решение, от същия магазин се купува октан и се ''подсилва'' ама как ще разбереш колко да сложиш незнам и не съм се интересувал , а измерването незнам дали става в домашни условия. Цената на бензина е от 12лв. нагоре за литър.
23 лв. на литър без ДДС, и то се продава само на фирми... :(
Тоя бензин се използва за всичко друго, но не и като гориво.
—————
Сега пък започна да ме гложди едно съмнение. Ако новия бензин го наливат в подземните цистерни, преди старият да се е свършил съвсем, то ще мине известно време, докато се смесят, и доколко всъщност ще се смесят? Няма ли да трябва известно време да слезе старият бензин достатъчно надолу, докато по тръбите започне да тече новият? Вижте този чертеж на подземна цистерна на бензиностанция за илюстрация (по-добре се вижда, ако смените дизайна на форума на "Old"):

Изображение
Последна промяна от lucho на пет дек 09, 2016 5:19 pm, променено общо 2 пъти.
koveslav - майстор
Направо ме изумявате! Припалвайте си по на често машините,ако наистина се притеснявате от изсъхване на платната и спрете да се филмирате.Смес си правете по повод дадена работа и не забърквайте количества.А чист бензин в добре затворена туба си съхранявайте без притеснения и по-дълго време.Ако съда е добре херметизиран и не се изпаряват леките фракции на горивото,нищо му няма от престоя. Няма да вкисне :D :D.
iivanov - майстор
koveslav написа:
Направо ме изумявате! Припалвайте си по на често машините,ако наистина се притеснявате от изсъхване на платната и спрете да се филмирате.
:2thumbs:
lucho - специалист
koveslav написа:
Направо ме изумявате! Припалвайте си по на често машините,ако наистина се притеснявате от изсъхване на платната и спрете да се филмирате.Смес си правете по повод дадена работа и не забърквайте количества.А чист бензин в добре затворена туба си съхранявайте без притеснения и по-дълго време.Ако съда е добре херметизиран и не се изпаряват леките фракции на горивото,нищо му няма от престоя. Няма да вкисне :D :D.
Тук става дума за това, как да си направим сами (нали така се казва форумът?) 5-литров "MotoMix" или "TruFuel" (които не се продават у нас), но в непрозрачна туба, с полусинтетично масло на "Oregon", бензин от "Нефтохим" и стабилизатор в концентрация за трайност 1 година (а не 2):

Изображение
Изображение
iivanov - майстор
Аа , на чужда машинка мога да експериментирам , на моя - нещо не съм вдъхновен .
lucho - специалист
iivanov написа:
Аа , на чужда машинка мога да експериментирам , на моя - нещо не съм вдъхновен .
Никога не бих експериментирал на чужда машинка, защото ако стане нещо, трябва аз да нося отговорност за нея. Но тук не става дума за експериментиране. Има ли някакъв риск в това, което предлагам? Аз не виждам никакъв:

Изображение

—————
П.П. Със спринцовките ударих на камък – много са дебели и не влизат в гърлата на бутилките. Затова направих сместа с помощта т.н. "юзче" – стара кръчмарска мярка за течности с вместимост 1 dl, която намерих в избата. На турски "юз" значи 100, а на мен ми трябваха 93 ml масло, така че направо заспа. На снимките долу е показана подобна мярка, но за 50, а не за 100 ml като моята:

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

От вдишването на изпаренията на "STA-BIL" на човек му прилошава! Да се работи само на открито и проветриво място, по възможност с противогаз!!!
Какви други варианти има за такава присадка?
Wynn's Fuel Stabilizer (7 лв. / 0,325 l за 65 l гориво):
В магазина на Коледжиков продават и стабилизатора на "Honda" за 22 лв. (0,25 l за 75 l гориво):

Изображение

Тук продават стабилизатор "C-290" (с дозатор за 29,6 ml) на "Cyclo" (13 лв. / 237 ml за 75 l гориво):

Изображение

Тук се продава стабилизатор на бензин (с дозатор за 25 ml) на "Liqui Moly" (20 лв. / 250 ml за 50 l гориво):

Изображение
lucho - специалист
lucho написа:
Тук става дума за това, как да си направим сами (нали така се казва форумът?) 5-литров "MotoMix" или "TruFuel" (които не се продават у нас)...
"Oregon" също имат готова двутактова смес (1:50), 5-литрова туба от която някой продава в Чили само за 3500 песо (≈10 лв.), при положение че бензинът там струва 736 песо (≈2 лв.) за литър:

Изображение

И шведската фирма "Aspen" има готова двутактова смес (1:50):

Изображение

19-литрово варелче с готова двутактова смес на "VP":

Изображение

И "Husqvarna" продава готова двутактова смес (1:50) в опаковки от 0,95, 3,25, 18 и 182 l:

Изображение

Италианската фирма "Efco" ("Emak") също предлага готова двутактова смес в 5-литрови тубички:

Изображение

Туба с двутактова смес (1:33) на френската фирма "Marline":

Изображение

—————
Бензиноколонка за двутактова смес на "BP" (едно време и у нас имаше подобни – ех, носталгия!):

Изображение

Бензиноколонка за двутактова смес (1:50) на "Shell":

Изображение

Изображение

Изображение

Друга подобна бензиноколонка:

Изображение

Стар смесител за двутактова смес на "Esso" ("ExxonMobil"):

Изображение
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 23

Тема "Смесване на двутактова смес" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: