Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
yanko78 - специалист
Наскоро се сблъсках, с дилемата,какво масло да сложа на градинската техника. За момента имам бутаща косачка Хускварна и фреза Пуберт с двигател Субару. По спецификация, на косачката и дават SAE30, което в голям център за масла, се оказа, мисията невъзможна. Четох, че това е едносезонно масло, което и най обикновенното М10Д. В същото време четох, че маслата за градинска техника, трябва да си за тях, в предвид, че са за четиритактови с въздушно охлаждане. Тотално се забъркъх, не мога да разбера как техника в 2018 г. работят с масло от пантивека. Със Субаруту, пък по спецификация му дават SAE 10W-30 От дилъра на Хуск, взех масло което се води марка, Хускварна SAE30 и налях и на двете машини. Сега ме гложди мисълта, дали за фрезата е подходящо, това брандирано SAE30, при полужение, че му дават SAE10W-30?
Възможно ли е на градинска техника, да се слага съвременно, популярно масло, което може да се намери навсякъде, а не само при дистрибуторите на маркова техника?
yanko78 - специалист
Да добавя и въпрос за двутактвите масла. Кой какво използва? Срещам милиони разновидносхт, както на цвят, така и на цена. Имам двутактов мотор, на който съм слагал и от най евтиното и от най скъпото, разлика не намирам. Същото се отнася и за бензиновата коса. Последно в бензиностанцията имаше на Приста два вида, като едното се водеше “супер”, “премиум” или нещо подобно. Обикновенното беше с нормален цвят за масло (черно-кафеникъв), докато, гъзарското червено. На тубите и на двете беше изписана еднаква спецификация. На някои мотори, даже чета, че им слагат с мирис на ягода при изгарянето. Та, какво е вашето мнение за двутактовите масла?
dragozow - майстор
Подходящо е, ако ти потрябва пак ето:
https://www.argo-market.com/Products/Details/1638

Разликата е, че тези масла са разработени специално за двигатели с въздушно охлаждане. По-важно е да го сменяваш.
Янко, мотора си го подкарал през просото, а се притесняваш за градинската техника, пък била тя и Субару.
Самия факт, че в тия двигателчета няма маслена помпа и филтър говори за изискванията към маслото.
Сам си забелязал, че SAE30 отговаря на М10Д.
Както написа Драгозов- просто сменяй всяка година или на 25 моточаса! Разработката вероятно е минала, а тя е важна за живота на моторетката.
За двутактовите масла:
-добре е да караш с масло по спецификация, но ако си подкарал с минерално и това е продължило доста дълъг период от време, не е добра идея да наливаш сентетично.
-не е добра идея да караш с онова, дето посочи, освен ако не караш старо соц. или родно возило, дето може да върви и с пача мас.
Имам две професионални резачки Stihl, които работят само със HP Ultra.
Скутерчето пееше с двутактов синтетичен Castrol, докато не сипах Приста. Отиде си Хондичката за едно лято.
На фрезата налях 5W40 останало от колата. Нова е, в гаранция, но няма да помирише друго, освен синтетично масло, въпреки изричното указание за 15W40.
yanko78 - специалист
Трифон П.Трифонов
Пак не разбирам. Драгозов казва, че четиритактовите масла са си проектирани специално за такъв тип техника, а ти казваш, че слагаш от колата. Искам да ми се изясни. Ако е по хубаво на четиритактовата техника да слагам по висок клас (и дали минерално или синтетично), бих го слагал.

За двутактовите, пак не ми се изясни. Както казах, пристата и двата модела двутактово, са с една и съща спецификация, само цвета и цената е различна. Как ще се преебе мотора, като маслото отговаря на спецификацията от тубата. Явно има разлика, но за мен не е ясна. В мотофорумите също коментират масла и преобладава мнението да се ползва по спецификация - за Щилки. В Понеделник си взимам новата коса и за мен е важно с какво масло да е подкарвам.
Та с 2 двутактови и 2 четиритактови машини, искам да ми се изяснат нещата.
preslav - майстор
Янко, ако косата ти е нова (от магазина) я подкарваш с препоръчаното от производителя, поне докато е в гаранция я караш по този начин, нищо че Щил не произвеждат масло, но те гарантират, че с това масло няма да имаш проблеми, а ако имаш ще ти ги отсранят гаранционно. Те и ELF не правят маслото си специално за Рено, нито пък Рено си правят сами масло, но гаранцията ти е с това масло. За по-старите си машини можеш да се ориентираш към пълните синтетики и както ти казва Драгозов, по-важна е редовната смяна, а не надписите по бутилките и субективните преценки (с разтриване между прустите), че маслото имало още мазилни качества.
На моята машина са и предписали 10W40 на определен производител, докато не изтече 5 годишната гаранция нямам намерение да си правя експерименти - след още три години я камилата, я камиларя, но вероятно ще продължа на същото масло, надявам се 5лв. на сезон да не ме съборят.
https://youtu.be/xbB-7qJT77o
https://youtu.be/66pKMb8zr3I
Това трябва да те ориентира.
Нова, двутактова, маркова градинска техника бих експлоатирал само със синтетично масло от Щил или Хускварна.
Има и по добри, специални масла, но са за друга тема и срещу още по различен касов бон.
За четиритактовата градинска техника какво не е ясно?
Обикновено масло за непретенциозен двигател. Няма нищо специално в маслото, а сипвайки по добро как ли ще навреди, след като по добре върши своята работа при студен старт и при работна температура. На мен просто ми остава, всяка година, по литър или два, от колата. Та що да не го сипя на фрезата?
yanko78 - специалист
Ok, за 2 тактовите ми се изясни картината, ще слагам от най скъпото нр ултра или еквивалента му на хуск.
4 тактовата фреза и косачка, по добре ли е за тях да се слага по добро масло от сае30 и какво минерално или синтетично?
yanko78 написа:
Ok, за 2 тактовите ми се изясни картината, ще слагам от най скъпото нр ултра или еквивалента му на хуск.
4 тактовата фреза и косачка, по добре ли е за тях да се слага по добро масло от сае30 и какво минерално или синтетично?
Минералното масло е по "гъсто" , когато палиш студен двигател и е по "рядко", при работна температура.
Минералното масло е склонно към коксуване, докато качествените синтетични масла не правят такива поразии.
Пак пояснявам: наливам синтетично, щото се таки го имам. Иначе щях да си купувам масло Субару 10 на нещо си.
preslav - майстор
Янко, съвсем информативно можеш да хвърлиш поглед на тази статия https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0 ... 0%BB%D0%BE
Конкретно в твоя случай, колкото по-качествено масло сложиш, толкова повече ще отложиш проблемите с моторетките си. Обикновено малките моторетки имат автоматичен декомпресьор, който облекчава стартирането - често този възел престава да работи поради ползването на некачествени масла т.е. минерални.
Както вече каза Трифон минералните масла са склонни към коксуване, а в следствие на това се спичат малките детайли в една моторетка. Друго неприятно свойство на минералните масла е да проявяват склонност към изпарение или изгаряне при по-високи температури, които обикновено се развиват в двигателите с въздушно охлаждане. Не са за пренебрегване и други свойства на маслата - миещи, охлаждащи, антикорозионни и т.н.
С две думи - ползвай възможно най-качествената синтетика или поне да е полу-синтетика (което за мен си е като полу-бременна жена). Не на последно място, разликата в цената за една смяна годишно на твоите 4 машини е не повече от 5-10 лв. - аз се замислям да мина и на по-скъп бензин, но това е друга тема.

Тема "Масло за градинска техника" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: