Здравейте Колеги!
Да поразбутаме тази тема...
Реших да си направя метални колела , урЕдих се с едни колела, диаметър Ф 500, широки 100мм, имат заварени под ъгъл парчета винкел..
Тях съм ги писал за вадене на картофи,макар,че ме притеснява широчината им, дали ще има достатъчно сцепление?
За други дейности-браздене, култивиране и др. искам да си направя колела от джанти, обаче не съм измислил как да бъдат''грайферите'', дали да са както Иво ги е направил или като на Krass...т.е., прави или лястовича опашка...
За полуоските, един Приятел ми направи шестостенна тръба, изкована от 1 цол тръба, обаче малко избяга размера, стана 24, а осите са 23+ и хлопа..
За в бъдеше, като правим нови, ще трябва да използва дорник 23мм, за да стане на размер..
Иначе, един друг Колега е решил проблема с разбиването на шестостените и това го приложихме на тези мои полуоски, за да намалим размера..
Срязал е тръбата по дължина към 80-90мм и в края е заварил 2 ушета, като едното е с резба М8,а другото е с отвор Ф10 и чрез болт стяга като скоба шестостена и намалява луфта м/у тръбата и оста..
Малко е играчка при монтаж и демонтаж, трябва да развива/завива,но така се запазват полуоските от разбиване..
Когато направя и боядисам металните колела ще ги фотам ...
Да поразбутаме тази тема...
Реших да си направя метални колела , урЕдих се с едни колела, диаметър Ф 500, широки 100мм, имат заварени под ъгъл парчета винкел..
Тях съм ги писал за вадене на картофи,макар,че ме притеснява широчината им, дали ще има достатъчно сцепление?
За други дейности-браздене, култивиране и др. искам да си направя колела от джанти, обаче не съм измислил как да бъдат''грайферите'', дали да са както Иво ги е направил или като на Krass...т.е., прави или лястовича опашка...
За полуоските, един Приятел ми направи шестостенна тръба, изкована от 1 цол тръба, обаче малко избяга размера, стана 24, а осите са 23+ и хлопа..
За в бъдеше, като правим нови, ще трябва да използва дорник 23мм, за да стане на размер..
Иначе, един друг Колега е решил проблема с разбиването на шестостените и това го приложихме на тези мои полуоски, за да намалим размера..
Срязал е тръбата по дължина към 80-90мм и в края е заварил 2 ушета, като едното е с резба М8,а другото е с отвор Ф10 и чрез болт стяга като скоба шестостена и намалява луфта м/у тръбата и оста..
Малко е играчка при монтаж и демонтаж, трябва да развива/завива,но така се запазват полуоските от разбиване..
Когато направя и боядисам металните колела ще ги фотам ...