• 1
  • 2
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
lucho - специалист
Тук съм направил сравнение на ергономичните параметри (тегло, шум и вибрации) и цените на няколко 800-ватови мотокоси на реномирани фирми, подходящи за използване от любители за коситба на малки площи.

Код: Избери всички

Oleo-Mac     | Husqvarna | McCulloch | Stihl
Sparta 250 T | 128R      | B28B      | FS 56
6,2 kg       | 5 kg      | 5,4 kg    | 5,1 kg
97 dB        | 98 dB     | 100 dB    | 92 dB
3,7/4,5 m/s2 | 3,5/3,1   | 2,3/3,6   | 4,7/3,8
465 лв.      | 570 лв.   | 469 лв.   | 555 лв.
(Цените са на фирмата "Коледжиков", каквито са в момента.)

Най-леки: "128R" и "FS 56", най-тежка: "Sparta 250 T".
Най-безшумна: "FS 56", най-шумна: "B28B".
С най-ниски вибрации: "B28B", с най-високи: "FS 56" и "Sparta 250 T".
Най-евтини: "Sparta 250T" и "B28B", най-скъпи: "128R" и "FS 56".

Уви, няма безспорен победител по всички показатели.
Труден избор. Помогнете, може би изпускам нещо!
iivanov - майстор
Аналог на олеото са щил фс 70/87 и хускварна 325/525
lucho - специалист
iivanov написа:
Аналог на олеото са щил фс 70/87 и хускварна 325/525
Защо? Заради трансмисията (вал, щанга) ли?
А "McCulloch"?
iivanov - майстор
Да, заради трансмисията. За Мака нямам информация.
lucho - специалист
iivanov написа:
Да, заради трансмисията.
А аз се чудя защо "Husqvarna" и най-вече "Stihl" имато толкова много модели мотокоси. Като комбинират различните валове, тръби и лагери (или накратко трансмисии) от една страна с различните двигатели от друга, получават широк спектър от модели. Лошото е, че не дават никакви данни за трансмисията освен дебелина на тръбата, и то не за всички модели. А за това, което е най-важното за к.п.д. на трансмисията – лагерите, не дават нищо.

Е добре, значи моделите на тия две фирми отпадат от съревнованието поради твърде високата цена на еквивалентните машини. Остават моделите на "Oleo Mac" и "McCulloch".
За Мака нямам информация.
Ето какво разбрах:

1. "Husqvarna" (които са купили "McCulloch") продават модела "B29B" за 428 лв.
2. Тръбата на този модел е дебела 1 инч (дюйм, цол), т.е. 25,4 мм (пише го тук).
3. Въпреки правата тръба валът е гъвкав – вж. детайл №31 (579031401) "Flexshaft" на сборния чертеж тук. Лагери не са показани. Трябва да има нещо между гъвкавия вал и тръбата, но какво?
4. На стр. 2 в упътването на тази мотокоса пише, че се забранява употребата на циркулярен диск.

Е какво, щом е с гъвкав вал, значи е с по-слаба трансмисия от тази на "Спартата"?
lucho - специалист
Тук има няколко чертежа на "Sparta 250 T" (щракнете върху надписа "VUE ECLATEE"). Трансмисията е дадена на чертежа по-долу (5433 на 6260 пиксела, най-добре се вижда, ако превключите дизайна на форума на "Old" или го отворите в отделен [под]прозорец):

Изображение

За съжаление не е даден списък на имената на детайлите. Но се вижда нещо интересно. Имало е 2 серии от тези коса, на които лагерите са съвсем различни. Интересно е и, че предавателното число на редуктора е около 3:2 – доста големичко е. Изобщо цялото конструктивно решение на този възел е интересно и се различава доста от това на останалите фирми (модели). Тук двата лагера са един до друг, а короната (зъбното колело) е над тях, докато обикновено короната я разполагат между тях.
lucho - специалист
Унгарците са направили сравнение, подобно на моето, но по работен обем и мощност, а не по ергономични параметри:

Изображение

(Превод на термините: "lökettérfogat" = работен обем, "teljesítmény" = мощност, "LE" = конска сила, цените са във форинти (1 лв. = 157 форинта).

Както се вижда, за сравнение със "Sparta 250 T" те са избрали "FS 55" вместо "FS 56" и "525LK" вместо "128R".
iivanov - майстор
Всички коси с жила имат пластмасови втулки по цялата дължина на тръбата. Това е първото, което дава фира при претоварване. На съизмерима цена с "мощните" коси на щил, мак имат модела б 40 елит. Пълен аналог на хуск 543, мисля.
lucho - специалист
iivanov написа:
Всички коси с жила имат пластмасови втулки по цялата дължина на тръбата. Това е първото, което дава фира при претоварване.
Притеснява ме следното. На първата серия "Sparta 250 T" (вж. чертежа по-горе) е имало (вж. детайл №10) лагери (синтеровани според колегата Сидеров) също като на вашите "Sparta 440 T" (чертежът ѝ, показан по-долу, е взет оттук; трябва да се щракне върху надписа "VUE ECLATEE"; изображението е 4429 на 6260 пиксела и се вижда най-добре, като се превключи дизайнът на форума на "Old" или още по-добре, ако се отвори е отделен [под]прозорец):

Изображение

Но на втората серия на "Sparta 250 T" (вж. чертежа по-горе) тези лагери са заменени с нещо (вж. детайл №52), което, както изглежда, е по цялото протежение на вала. Това не ми харесва, защото предполагам, че в момента продават само иненно тази, втора серия :(
iivanov - майстор
Питай Панко , той им е дилър .
  • 1
  • 2

Тема "Сравнение на ергономичните параметри на 800-ватови мотокоси" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: