• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 23
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
gnt69 - майстор
lucho написа:
С този маркуч с помпа за 1 лв. или подобен нему може да се източва бензин направо от резервоара на колата и да се пълни резервоарът на четиритактовата мотокоса или тубата за забъркване на двутактова смес за двутактовата:

Изображение

В упътванията пише, че двутактовата смес не бива да се приготвя в резервоара на машината. Така и не ми стана ясно защо. Тук зададох този въпрос два пъти, но отговор няма. Явно на никого не му е ясно защо. Или се лъжа?
Лъчо не става с това. С това можеш да източиш зелева чорба от бидон или бензин от зил, ама ги няма вече. Резервоарите на колите са извити с всякакви кривки. По лесно и практично е да си купиш туба за бензин или хептен без пари вземаш туба от масло и си наливаш бензин. Не е по лесно да занесеш колата до инструмента за да източиш бензин. По лесно е да занесеш тубата до инструмента и да си налееш.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
lucho написа:
...

В упътванията пише, че двутактовата смес не бива да се приготвя в резервоара на машината. Така и не ми стана ясно защо. Тук зададох този въпрос два пъти, но отговор няма. Явно на никого не му е ясно защо. Или се лъжа?
На трабантчетата си се приготвяше в резервоара :-) Любопитно ми е, защо не бива така
lucho - специалист
gnt69 написа:
Лъчо не става с това. С това можеш да източиш зелева чорба от бидон или бензин от зил, ама ги няма вече. Резервоарите на колите са извити с всякакви кривки.
Моят е такъв:

Изображение
По лесно и практично е да си купиш туба за бензин или хептен без пари вземаш туба от масло и си наливаш бензин. Не е по лесно да занесеш колата до инструмента за да източиш бензин. По лесно е да занесеш тубата до инструмента и да си налееш.
Да, но също толкова лесно е да занесеш инструмента до колата и да източиш от нея безин за него. А аз 5-литрова туба с дълга и тясна тръба за наливане на гърлото ѝ си имам. Но при четиритактов инструмент по-лесно е да напълниш направо резервоарчето му от резервоара на колата, отколкото да си играеш да източваш първо в тубата и после в резервоарчето на машината, а останалото от тубата да го наливаш обратно в резервоара на колата.

И още нещо за присадките за дълготрайно съхранение на горивото. Бензинът в резервоара на колата може да преседи доста повече от месец, ако се кара рядко като моята. Не се ли разваля и той така?
gnt69 - майстор
Аз си нося тубата на бензиностанцията и си я пълня и си имам и си наливам където ми трябва. Не точа първо защото е трудно второ съм на нафта :supz: .
lucho - специалист
gnt69 написа:
Аз си нося тубата на бензиностанцията и си я пълня и си имам и си наливам където ми трябва.
И аз така си мислех да правя отначало, но 5 литра отиват за доста повече от месец, така че ще трябва да се долива стабилизираща присадка в тубата.
ben84 - специалист
lucho написа:
В упътванията пише, че двутактовата смес не бива да се приготвя в резервоара на машината. Така и не ми стана ясно защо. Тук зададох този въпрос два пъти, но отговор няма. Явно на никого не му е ясно защо. Или се лъжа?
Щото се предполага, че сместа нема да е хомогенна.
lucho - специалист
ben84 написа:
lucho написа:
В упътванията пише, че двутактовата смес не бива да се приготвя в резервоара на машината. Така и не ми стана ясно защо. Тук зададох този въпрос два пъти, но отговор няма. Явно на никого не му е ясно защо. Или се лъжа?
Щото се предполага, че сместа нема да е хомогенна.
Но защо няма да е хомогенна, след като може да се разбълника и там? Може би се опасяват да не би преди да се добави маслото към вече доляното гориво, то да проникне в карбуратора и първите секунди двигателят да работи без смазване? А ако първо се налее маслото и после горивото, тогава пък карбураторът ще се напълни с масло и ще се задави? Но как може да проникне в карбуратора каквото и да било, без да се задейства горивната помпа?
iivanov - майстор
А как ще премериш горивото в резервоара ? Ами ако имаш остатък ?
keymaker - специалист
Не е желателно да се смесва в резервоара ,защото възможността за грешка при омасляването е доста по голяма . Едно е на 5л. да сгрешиш с 2мл. друго е на 0.5л да направиш 2мл.отклонение. Естествено ако не работиш много може и в резервоара да си смесиш горивната смес ,но трябва да се въоръжиш със спринцовка ,която от маслото няма да се деформира ,а обикновенните спринцовки от аптеката имат склонноста да се свиват от някои масла и в даден момент вместо 10-12 мл. на 0.5л. да вкарваш 8-10мл.
Другия проблем на смесването в резервоара е, че ако само допълниш не е сигурно колко си допълнил,а тогава как ще сметнеш колко масло да сипеш. В началото и аз си правех сметки дали да не забърквам директно в резервоара ,ама видях че само с един резервоар в повечето случаи не мога да си свърша работа и минах на литрови шишета ,които в последствие стигнаха до 2 туби по 6л. от тези на хускварна със специалните накрайници.
lucho - специалист
Благодаря за изчерпателния отговор! Не се бях досетил, че това е причината. Опитът си е опит, практиката си е практика и е най-ценно именно когато се споделя такъв практически опит.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 23

Тема "Смесване на двутактова смес" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: