Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
lucho - специалист
Това е единственият каталог на "Hitachi" без цени (а не на търговец с цени), съдържащ вариант (с друга дръжкa) на моя модел "CG 31EBS NA", който намерих. От 2015 г. е:

Изображение

И какво излиза? Няма катализатор и съответно е 1,11 kW, а не 1 kW! Ха сега де!

П.П. Търговците от "Rotopino", които са "пуснали пипалата си" в цяла Европа, едва ли грешат, като дават следните параметри за "CG 31EBS NA":
  • Мощност: 1100 W
  • Диаметър на косене: 420 mm
  • Обороти в минута: 9000
  • Тегло: 6,4 kg
Всички те без мощността могат да се проверят сравнително лесно. Ще проверя теглото и оборотите в минута (предполагам, на работния вал, а не на двигателя). Ако съвпадат, най-вероятно ще съвпада и мощността.
lucho - специалист
iivanov написа:
По аналогия на резачките разработката трябва да е на обороти, но под товар. В тая връзка, по-добре е да почнеш с кордата, тъй като ножа развъртян не дава натоварване.
В упътванията на щиловските машинки има указания за разработването и не само за него, каквито не съм срещал другаде. Цитатът по-долу е от упътването за двутактовата "FS 70":
Работа при първото включване на машината

До третото зареждане на резервоара фабрично новата машина не трябва да работи ненатоварена на високи обороти, за да не се явяват допълнителни натоварвания по време на разработването. По време на разработването всички движещи се части трябва да се наместят – затова в двигателния механизъм има повишено съпротивление на триене. Двигателят достига максималната си мощност след около 5 до 15 зареждания на резервоара.

По време на работа

След по-продължителна работа с максимално натоварване оставете двигателя да поработи за кратко време на празен ход, докато по-голямата част от топлината се отведе навън от охлаждащия въздушен поток, за да се предотврати екстремно топлинно натоварване на компонентите на задвижващия механизъм (устройство за запалване, карбуратор).

След приключване на работа

При кратко прекъсване на работа с уреда: оставете двигателя да изстине. До следващата експолатация на уреда, го съхранявайте с празен резервоар за гориво на сухо място, и не в близост с източници на огън. При по-продължително прекъсване на работа с уреда – виж раздел "Съхраняване на машината".

Съхранение на моторния уред

При спиране на работа за повече от 3 месеца:
  • На добре проветримо място изпразнете и почистете резервоара за гориво.
  • Изхвърляйте горивото съгласно предписанията и без да замърсявате околната среда.
  • Пуснете машината да работи до пълно изпразване на карбуратора – в противен случай мембраните в карбуратора могат да залепнат!
  • Свалете режещия инструмент, почистете го и го проверете. Намажете металния режещ инструмент със защитно масло.
  • Почистете основно уреда, особено ребрата на цилиндъра и въздушния филтър!
  • Съхранявайте машината на сухо и сигурно място. Пазете я да не се използва от неупълномощени за работа с нея (например от деца).
lucho - специалист
Днес като за начало направих "суха тренировка" на балкона – запалих двигателя на "CG 31EBS-NA" и редувах празен ход с въртене на оригиналната кордова глава. Ето накратко впечатленията ми:

1. 200-те ml бензин "MaxxMotion 100" от бензиностанцията се оказаха 170 ml.
2. Излях го обратно от мензурата в тубата и добавих ≈3,4 ml масло "Oregon".
3. Разбълниках сместа и я прелях в резервоара. Стана синьозелена на цвят.
4. След много мъки успях да запаля двигателя. Сигурно съм го бил задавил.
5. Няколко пъти въртях кордовата глава на различни обороти, гасях и палех.
6. Една от пробите (около 5½ мин.) записах в звуков файл (достъпен оттук).
7. При пълна газ двигателят развива едва 9367 min-¹; при "заключена" – 8398.
8. На празен ход съединителят ту започва да върти бавно главата, ту я спира.
9. При "заключена газ" вибрациите са доста по-ниски от тия на електрокосата.
10. Бучи силно. Трябва да нося антифони. Изгорелите газове миришат слабо.
11. За разлика от електрокосата, тръбата не грее – само малко към двигателя.

След няколко такива гасения и паления (между другото, топла пали от раз!) с редуване на празен ход и "празно" въртене на главата горивната смес свърши и двигателят изгасна. Припалих още няколко пъти, за да изпразня колкото може още карбуратора, помпих с помпичката, пак дърпах стартера, докато съвсем престана да припалва, но в "мехурчето" на горивната помпа все пак остана още малко горивна смес. Дано да не предизвика задръстване, след като се изпари бензинът!

Накратко, доволен съм от мотокосата. Надявам се, че когато след разработването му двигателят достигне пълната си мощност, максималните му обороти ще се повишат. Но трябва да се науча да я паля студена от първия път, а не след няколко десетки неуспешни опита, че иначе ще си изхабя стартерния механизъм или въжето за нула време. (Последния път, когато бях работил с такива малки двутактови двигателчета, беше преди около четвърт век и съм забравил много неща.) А как коси, ще разберем, като пукне пролетта :)
lucho - специалист
Днес измерих (изчислих) следните стойности на теглото на новата си мотокоса "CG 31EBS-NA":
  • Без гориво, предпазител и инструмент: 6,4 kg (изчислено; предпазителят е 0,3 kg).
  • Без гориво, с предпазител, без инструмент: 6,7 kg (измерено с точност от ±0,1 kg).
  • Без гориво, с предпазител, с кордова глава: 7,1 kg (измерено с точност от ±0,1 kg).
  • С пълен резервоар, предпазител и кордова глава: 7,6 kg (изчислено, не измерено).
Оттук следва, че посочените по-горе данни за сухо тегло без предпазител и работен инструмент на "CG 31EBS-NA" (6,4 kg) са верни. Ако допуснем, че и данните за мощността там (1,11 kW) са верни, то съотношението мощност / тегло на "CG 31EBS-NA" става ≈0,1734 (за сравнение, при "Sparta 250 T" то е ≈0,129).
lucho - специалист
lucho написа:
И какво излиза? Няма катализатор и съответно е 1,11 kW, а не 1 kW!
Май все пак има катализатор, щом не се усеща много характерният мирис на изгорели газове от двутактов двигател. Сигурно са форсирали малко двигателя (има много начини за това), за да постигнат тези 1,11 kW. Ако "CG31EBS-NA" беше същата като "CG31EBS" (без "P"), щеше да бъде 1,15 kW, а не 1,11 kW.

Между другото, работният обем на двигателя на всички модификации на "CG31EBS" е 30,751 cm³, а не 30,8 cm³ (получава се по формулата πR²×l, а R и l могат да се вземат оттук). Не че разликата от 49 mm³ има някакво значение, но просто реших да го проверя за всеки случай.

Още пó между другото, украинците "надуват" мощността на "CG31EBS-NB" до цели 1,25 kW! :)
lucho - специалист
Буталото на "CG31EBS":

Изображение
lucho - специалист
lucho написа:
iivanov написа:
По аналогия на резачките разработката трябва да е на обороти, но под товар. В тая връзка, по-добре е да почнеш с кордата, тъй като ножа развъртян не дава натоварване.
В упътванията на щиловските машинки има указания за разработването и не само за него, каквито не съм срещал другаде. Цитатът по-долу е от упътването за двутактовата "FS 70":
До третото зареждане на резервоара фабрично новата машина не трябва да работи ненатоварена на високи обороти, за да не се явяват допълнителни натоварвания по време на разработването. По време на разработването всички движещи се части трябва да се наместят – затова в двигателния механизъм има повишено съпротивление на триене. Двигателят достига максималната си мощност след около 5 до 15 зареждания на резервоара.
На стр. 14 в упътването за "Sparta 38/44" пише:
УКАЗАНИЯ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ

Двигателят достига максимална мощност след 5-8 часа работа. По време на този период на разработване не използвайте машината без
натоварване при отворен смукач, за да избегнете прекомерен функционален стрес на двигателя.

ВНИМАНИЕ! По време на разработването, не настройвайте карбуратора, защото двигателят може да се повреди.

Забележка: Нормално е, когато двигателят е нов, да изпуска дим по време на първата употреба.
lucho - специалист
Предавателното число на редуктора, дадено на стр. 5 в техническите данни на "CG 31EBS", е 1,29. Но това е приблизителна стойност, защото пиньонът не може да има цели 100 зъба, а короната 129. Най-близките рационални апроксимации с реално възможен брой на зъбите са 18:14 (≈1,2857) и 22:17 (≈1,2941). На снимката на короната по-долу (взета оттук) могат да се преброят 22 зъба, което означава, че предавателното число е 22:17.

Изображение
Последна промяна от lucho на нед дек 18, 2016 9:44 am, променено общо 2 пъти.
lucho - специалист
На стр. 4 в техническите данни на "CG31EBS" пише:
Thanks to the low-price P31 engine designed by ETG, high cost performance is achieved.
В горния десен край на чертежа на двигателя на "CG31EBS" може да се прочете:
THIS DRAWING BELONGS TO ETG LIMITED.
На сайта на "ETG Limited" четем:

Код: Избери всички

ETG Power Machinery R&D (Linyi) Limited
Founded:         2005
Address:         East of Baoshan Road, North of Xinhua Road,
                 Luozhaung District, Linyi City, Shandong Province
Paid in Capital  USD1,500,000
Main Activities  Development of 2cycle and 4cycle gasoline engines and related products
                 Development of electric powered enviromentally friendly products
                 Quality control, testing and procurement of utility engines and related products
Извод: Не само че "CG31EBS" е произведена в Китай, но и двигателят ѝ е разработен в Китай (не че това е нещо лошо – просто интересен факт, който според мен си заслужава да се отбележи), тук:

Изображение

П.П. На сайта на "ETG" има някои интересни снимки, 2 от които са показани по-долу (това вероятно са стендове за заводски изпитания на мотокоси):

Изображение

Изображение

П.П.П. Пример за дизайнерски решения на "ETG" (взети от тази страница; виждат се по-добре, ако смените дизайна на форума на "Old"):

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Тема "Сравнение на мотокоси "CG31EBS" и "Sparta 250 T"" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: