• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Тази тема е за мечтатели философи и изобретатели.
Lutchezar - майстор
Попаднах на коментари на италианци в една специализирана фб група. Там коментират че за подобен мост биха използвали железобетонни острови за пилоните, островите са широки и биха поели удара преди пилона. И там се изпокараха като в наш форум, защото веднага направиха аналогия с техния паднал мост, но има логика в железобетонните острови за пилоните.
На други места прочетох че освен че на кораба е отказала рулевата хидравлика, и котвата не е могъл да спусне. Другаде четох че е бил с пусната котва...
Но всички твърдят че е подал сигнал че е неуправляем. Единият изваден от вода е бил тежки наранявания и е починал в болница, другият невредим. Водата е била около 8 градуса по Целзий.
Трагедия си е този сблъсък, в тази ситуация мостът нямаше никакъв шанс...
Последна промяна от Lutchezar на ср мар 27, 2024 8:33 pm, променено общо 1 път.
Lisko - майстор
Аз това прочетох, че подал сигнал за бедствие и затова затворили движението. Викам си - баси бързата реакция.
iliya_i - майстор
вт мар 26, 2024 9:07 pmhidrazin написа:
Корабът се е водил не от екипажа а от местни "пилоти".
Това не е истина. Кораб винаги се води от екипажа. Пилота е просто "съветник" на капитана.
Той казва на капитана какво да се прави, а капитана заповядва.
Andri01 - майстор
Точно така е. Капитана си познава кораба и ТОЙ е отговорен. При наличие на пилот на борда отговорноста е споделена,но не е по 50%. Термина е "Black Out" - отказ на генераторите . Възможна причина -вода в горивото и на двата работещи. Рулевата машина има и аварийно захранванеот АДГ. Но за задейдствие на аварийната система,все пак трябва време. Явно е бил прекалено близо до моста и...! Бог да прости загиналите.
Киррил - специалист
Разбира се, че ще обвинят кораба. Ако е нямало кораб, моста щеше да е здрав.
Парично ще го отперат застрахователите.
Трагично ще е ако корабът не е имал възможност да "хвърли" аварийно двете си котви. Според вашата информация той е имал проблеми с машината на доста голямо отстояние от моста и е можел да го направи своевременно. Принципно при плаване в затворени пространства (канали, мостове и др.) винаги на носа на кораба стои минимум боцман с един моряк и двете котви са готови за отдаване по указание на капитана. Котвите са освободени от всякакви "гилотини" и други захващания и стоят захванати само на лентовите спирачки и се отдават само с развиване на една ръчка. Всяко предоверяване на дистанционно отдаване от мостика с натискане на бутон, изиграва лоша шега както и се е случило.
Ако кораба е бил на пределно газене и отстоянието на кила му от грунта е много малко, се преминава на охлаждане на двигателите от по-високите "кингстони", но почти винаги тогава има проблеми в охлаждането, ако те не са били почиствани своевременно. Не се знае поне в момента какъв е бил техническият проблем, но обикновено при плаване в теснини е или в охлаждането или в електрониката за управление.
Честно казано за "вода в горивото" по корабите ... не съм срещал реално, но н е е изключено.
Andri01 - майстор
НИКОГА не отдават двете котви!! Това води до завъртане на кораба и оплитане на веригите. Котвите се приспускат до вода когато предстои заставане на котва и стоят на лентовите спирачи. Ако едната откаже да тръгне,тогава се отдава втората. При плаване в канали ,котвите са на места.
П.с.: В сайта има двама капитани. Ако решат,може да пишат.
Киррил - специалист
ср мар 27, 2024 8:59 amAndri01 написа:
НИКОГА не отдават двете котви!! Това води до завъртане на кораба и оплитане на веригите. Котвите се приспускат до вода когато предстои заставане на котва и стоят на лентовите спирачи. Ако едната откаже да тръгне,тогава се отдава втората. При плаване в канали ,котвите са на места.
П.с.: В сайта има двама капитани. Ако решат,може да пишат.
В случая се касае за форсмажор - предпочиташ оплитане на вериги или събаряне на моста? Не е задължително отдаване на двете - и една ще намали чувствително скоростта му и ще го завърти.
Всяка компания си има процедури които трябва да се спазват при различни ситуации, в унисон с добрата морска практика. Тези процедури не са еднакви за всички компании - всяка си пише свои, за това може да има малки разминавания. При заставане на котва ситуацията е друга и сте прав, че те се приспускат над водата, но при плаване в теснини, не се приспускат, а са само в готовност на място. Зависи какво пише в процедурата.
Andri01 - майстор
Процедурата се казва: " добрата морска практика" и решението на капитана!! Случаи подобни и малко по-различни - дал господ. Конкретната ситуация я знаятези,които са били на борда.
Киррил - специалист
ср мар 27, 2024 9:22 amAndri01 написа:
Процедурата се казва: " добрата морска практика" и решението на капитана!!
Процедурите за които писах са от : ISM Кодекс & ISO 9001 - Система за управление по отношение на безопасност, опазване на околната среда и качество (СУБООСК) съгласно изискванията на Международния кодекс за управление на безопасната експлоатация на кораби и предотвратяване на замърсяването (ISM Кодекса) и тези на Международните стандарти ISO 9001 за Системи за управление на качеството и ISO 14001 за Системи за управление по отношение на околната среда, както и Система за управление на сигурността (СУС), съгласно изискванията на Международния кодекс за сигурност на корабите ..............

Вътре са описани всички възможни ситуации и т.н.т. Разследващите ще започнат от това, дали са спазени както са описани.
Andri01 - майстор
Ок. Това е за разследващите. Някой да е виждал примерно ферибот ,минаващ по канала във Варна с приспуснати котви?? С ферибота върви от пред влекач " да вика вардааа",но НЕ е вързан с кораба. пилота на борда само се вози ,а кораба се управлява от капитана. Особено заставенето. И това е навсъкъде...по мои наблюдения и спомени!!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Един мост по-малко" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: