• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
ge6aaaa3 - специалист
bulhomes2 написа:
ge6aaaa3 написа:
Да, апък ти се позамисли малко какво се случва с въздуха около колата, щото ти не караш във вакум, както и с триенето на гумите, щото колата ти не левитира...
И, я ми обясни на какво се дължи тази икономия? На това, че си държиш двигателя в оптимални обороти? Да, ама ти можеш да го държиш в тези обороти и на втора, натискайки газта с кутрето...
Ся кат' ми каза - верно - прав си! По-добре е да се кара на втора предавка, щото въздуха нема и да разбере, че минаваш през него. Ако па и намериш някой да те бута - хептен ще ти е икономично.
И пак не разбрах защо да е по-икономично да караш на пета с 3К оборота, вместо на втора или трета? И, да, когато караш с по-ниска скорост, въздухът има време да "избяга", вместо да се сгъстява пред колата ти... Започни да вървиш нормално с един найлонов плик, а после тръгни да бягаш... после, ако искаш, вземи тоя същия плик и го изкарай през стъклото на колата, карайки с 50... Ако и това не ти стига, намери някой по-здрав чувал, засили със 120 и си подай ръката с чувала навън...
Пиши, като си намериш ръката...
Chefo77 - майстор
Автомобилът е икономичен, когато се движи в пика на въртящия момент на двигателя си. Най-икономичен, разбира се, е в началото на този пик. Да ви изненадам - на 2 и на 5-а с 2000 оборота през камерите минава едно и също количество гориво. Другото е механика :) И малко аеродинамика.
Subsa - специалист
четох през пръсти и затова обърках скоростомера с оборотомера, извинявам се
ge6aaaa3 - специалист
Не знам, ама ето какво са написали по-умни хора от мен.
http://www.goodyear.eu/bg_bg/tire-advic ... g-tips.jsp
"Един от най-лесните и ефективни начини да спестите гориво е да намалите скоростта. Показването на скоростта увеличава разхода на гориво. Например, увеличението на скоростта от 40 км/ч до 80 км/ч увеличава разхода на гориво два пъти. Прекалено високата и прекалено ниската скорост, обаче, също могат да причинят висок разход на гориво. Оптимална икономия на гориво се постига при скорости между 50 км/ч и 70 км/ч*"
Никъде не се говори за 120...
bulhomes2 - майстор
ge6aaaa3 написа:
И пак не разбрах защо да е по-икономично да караш на пета с 3К оборота, вместо на втора или трета? И, да, когато караш с по-ниска скорост, въздухът има време да "избяга", вместо да се сгъстява пред колата ти... Започни да вървиш нормално с един найлонов плик, а после тръгни да бягаш... после, ако искаш, вземи тоя същия плик и го изкарай през стъклото на колата, карайки с 50... Ако и това не ти стига, намери някой по-здрав чувал, засили със 120 и си подай ръката с чувала навън...
Пиши, като си намериш ръката...
Някъде по-нагоре ти писах, да прочетеш механиката, ама ще пробвам набързо да ти обясня.
Караш на втора с 3000 оборота. Колко метра ще изминеш със 1 л бензин?
Караш на пета с 3000 оборота. Колко метра ще изминеш със 1 л бензин?

Ся, ако трябва да ти обяснявам кога се кара на втора и кога на пета ме забрави за урока! Викаш с 40 км/час най-евтино се кара, а? Да караме по съвета на тия "по-умните"хора само по първата точка. 3-та е доста надолу в класацията, а за к'ъв чеп са си играли да пишат до 13-та - май не са толкоз "умни".
ge6aaaa3 - специалист
bulhomes2 написа:
ge6aaaa3 написа:
И пак не разбрах защо да е по-икономично да караш на пета с 3К оборота, вместо на втора или трета? И, да, когато караш с по-ниска скорост, въздухът има време да "избяга", вместо да се сгъстява пред колата ти... Започни да вървиш нормално с един найлонов плик, а после тръгни да бягаш... после, ако искаш, вземи тоя същия плик и го изкарай през стъклото на колата, карайки с 50... Ако и това не ти стига, намери някой по-здрав чувал, засили със 120 и си подай ръката с чувала навън...
Пиши, като си намериш ръката...
Някъде по-нагоре ти писах, да прочетеш механиката, ама ще пробвам набързо да ти обясня.
Караш на втора с 3000 оборота. Колко метра ще изминеш със 1 л бензин?
Караш на пета с 3000 оборота. Колко метра ще изминеш със 1 л бензин?

Ся, ако трябва да ти обяснявам кога се кара на втора и кога на пета ме забрави за урока! Викаш с 40 км/час най-евтино се кара, а? Да караме по съвета на тия "по-умните"хора само по първата точка. 3-та е доста надолу в класацията, а за к'ъв чеп са си играли да пишат до 13-та - май не са толкоз "умни".
Разбрах какво искаш да ми кажеш, но това е при идеални условия, когато пренебрегваме въздуха и триенето на гумите. Не знам за твоята кола, ама моята си иска да й понатисвам газта повечко, когато е на пета, за да държа същите обороти... Отделен е въпросът, че трябва повече време да ускоряваш, докато достигнеш по-висока скорост, а ускорението лапа най-много...
Ами, това беше на първо място в "класацията" им... И е написано, че е един от най-лесните и най-ефективни начини за икономия.
Не виждам защо производител на гуми би имал интерес да заблуждава в това отношение.
Chefo77 - майстор
ge6aaaa3 написа:
Не знам, ама ето какво са написали по-умни хора от мен.
http://www.goodyear.eu/bg_bg/tire-advic ... g-tips.jsp
"Един от най-лесните и ефективни начини да спестите гориво е да намалите скоростта. Показването на скоростта увеличава разхода на гориво. Например, увеличението на скоростта от 40 км/ч до 80 км/ч увеличава разхода на гориво два пъти. Прекалено високата и прекалено ниската скорост, обаче, също могат да причинят висок разход на гориво. Оптимална икономия на гориво се постига при скорости между 50 км/ч и 70 км/ч*"
Никъде не се говори за 120...

Абсолютни глупости ... вероятно са били актуални през 1950-1960-а година :) Вероятно е валиден за някой електрически автомобил в момента ... нещо от типа на Туизи на Рено или някакъв миксер с вариатор. Да не говорим, че "статията" е в стил "Авто мото свят" 1980-та.
Опитай се да караш съвременен автомобил на 6-а с 50 км/ч и ако успееш, обясни колко си спестил :)
Johny - майстор
Колегата ge6aaaa3, стига си се занимавал с глупости. Първо ми кажи какви са стойностите на съпротивлението при различните скорости и ги сравни с изминатите километри. Колко километра се изминават при 3 и при 5-та предавка при едни същи обороти? Нали разхода се изчислява спрямо изминатите километри.
Това дето го пишеш е на елементарно лаишко ниво и няма нищо общо с науката:
И пак не разбрах защо да е по-икономично да караш на пета с 3К оборота, вместо на втора или трета? И, да, когато караш с по-ниска скорост, въздухът има време да "избяга", вместо да се сгъстява пред колата ти... Започни да вървиш нормално с един найлонов плик, а после тръгни да бягаш... после, ако искаш, вземи тоя същия плик и го изкарай през стъклото на колата, карайки с 50... Ако и това не ти стига, намери някой по-здрав чувал, засили със 120 и си подай ръката с чувала навън...
Пиши, като си намериш ръката...
ge6aaaa3 - специалист
Johny написа:
Колегата ge6aaaa3, стига си се занимавал с глупости. Първо ми кажи какви са стойностите на съпротивлението при различните скорости и ги сравни с изминатите километри. Колко километра се изминават при 3 и при 5-та предавка при едни същи обороти? Нали разхода се изчислява спрямо изминатите километри.
Това дето го пишеш е на елементарно лаишко ниво и няма нищо общо с науката:
И пак не разбрах защо да е по-икономично да караш на пета с 3К оборота, вместо на втора или трета? И, да, когато караш с по-ниска скорост, въздухът има време да "избяга", вместо да се сгъстява пред колата ти... Започни да вървиш нормално с един найлонов плик, а после тръгни да бягаш... после, ако искаш, вземи тоя същия плик и го изкарай през стъклото на колата, карайки с 50... Ако и това не ти стига, намери някой по-здрав чувал, засили със 120 и си подай ръката с чувала навън...
Пиши, като си намериш ръката...
http://phys.uni-sofia.bg/~cpopov/Almana ... triene.pdf
Графиката...
Johny - майстор
E и?!
То ако работи на празен ход най-малко ще харчи, но до никъде няма да стигнеш. Нали е средство за транспорт и придвижване. Аз като отидох днес на вилата ми показа 8,6л/100 и средна скорост 21км/ч, а като тръгна за морето ми показва 4,9л/100 и средна скорост 93км/ч, а ти продължавай да развиваш теории.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "За икономичното шофиране" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: