bulhomes2 написа:И пак не разбрах защо да е по-икономично да караш на пета с 3К оборота, вместо на втора или трета? И, да, когато караш с по-ниска скорост, въздухът има време да "избяга", вместо да се сгъстява пред колата ти... Започни да вървиш нормално с един найлонов плик, а после тръгни да бягаш... после, ако искаш, вземи тоя същия плик и го изкарай през стъклото на колата, карайки с 50... Ако и това не ти стига, намери някой по-здрав чувал, засили със 120 и си подай ръката с чувала навън...ge6aaaa3 написа:Да, апък ти се позамисли малко какво се случва с въздуха около колата, щото ти не караш във вакум, както и с триенето на гумите, щото колата ти не левитира...Ся кат' ми каза - верно - прав си! По-добре е да се кара на втора предавка, щото въздуха нема и да разбере, че минаваш през него. Ако па и намериш някой да те бута - хептен ще ти е икономично.
И, я ми обясни на какво се дължи тази икономия? На това, че си държиш двигателя в оптимални обороти? Да, ама ти можеш да го държиш в тези обороти и на втора, натискайки газта с кутрето...
Пиши, като си намериш ръката...