Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
съб фев 15, 2020 2:12 pmpreslav написа:
Не споря, че измерения ток зависи от прибора, но говоря за един и същи прибор, едно и също зарядно, един и същи акумулатор, но измервания правени в началото на заряда и почти в неговия край.
Ставаше въпрос, че когато има включен измервателен прибор последователно на зарядното, шунта на прибора с пада си на напрежение лъже зарядното за напрежението на акумулатора и автоматичното зарядното зарежда с по-малък ток. Та най-вероятно измереният ток не отговаря на зарядния при използване на автоматично зарядно директно към акумулатора - както се ползва зарядното. За това е по-целесъобразно да се измерва с амперклещи.
ESPACE - майстор
нед фев 16, 2020 7:43 amkozl написа:
съб фев 15, 2020 2:12 pmpreslav написа:
Не споря, че измерения ток зависи от прибора, но говоря за един и същи прибор, едно и също зарядно, един и същи акумулатор, но измервания правени в началото на заряда и почти в неговия край.
Ставаше въпрос, че когато има включен измервателен прибор последователно на зарядното, шунта на прибора с пада си на напрежение лъже зарядното за напрежението на акумулатора и автоматичното зарядното зарежда с по-малък ток.
Аха, с няколко милиампера по малък. Но при тези лабораторни измервания е важно. :lol:
kozl - майстор
нед фев 16, 2020 8:17 amESPACE написа:
нед фев 16, 2020 7:43 amkozl написа:
съб фев 15, 2020 2:12 pmpreslav написа:
Не споря, че измерения ток зависи от прибора, но говоря за един и същи прибор, едно и също зарядно, един и същи акумулатор, но измервания правени в началото на заряда и почти в неговия край.
Ставаше въпрос, че когато има включен измервателен прибор последователно на зарядното, шунта на прибора с пада си на напрежение лъже зарядното за напрежението на акумулатора и автоматичното зарядното зарежда с по-малък ток.
Аха, с няколко милиампера по малък. Но при тези лабораторни измервания е важно. :lol:
Пропуснал си думата хиляди преди милиамперите :wink:
Но все пак много зависи от мултицета. Аз изобщо нямаше да усетя, ако стрелката на едно от автоматичните дето има вграден ампермер не застана на половината от това, което беше без мултицета.
DMN - майстор
kozl написа:
Пропуснал си думата хиляди преди милиамперите :wink:
Но все пак много зависи от мултицета. Аз изобщо нямаше да усетя, ако стрелката на едно от автоматичните дето има вграден ампермер не застана на половината от това, което беше без мултицета.
+1
Аз също съм го забелязвал това и то по звука на зарядното(трансформаторно). Имаше доста осезаема промяна(затихване) в бръмченето на трафа, когато измервах зарядния ток с мултицет.
Затова си ползвам амперклещите.
ESPACE - майстор
Купете си истински мултиметри с по хубави сонди. Тия евтините имат до половин ом съпротивление кабелите. При 4-5А заряден ток пада на напрежение върху тях е голям и обезсмисля измерването.
preslav - майстор
Скромният ми опит с автоматичните зарядни сочи, че е по-добре такова, отколкото нищо. Съвсем отделен е въпросът, че има хора, които имат зарядно, но не го ползват, на това разчитат и болшинството търговци на акумулатори.
Както и да е, вече монтирах акумулатора на колата и стартерът върти като вентилатор, до кога не се знае, но вече съм си сложил обецата на ухото и с моето каране ще дозареждам поне 2 пъти годишно.
За себе си направих извода, че Са-Са акумулаторът няма по-специални изисквания от антимоновите, важното е да не се "изтърва" и да се разрежда дълбоко.
zz_stefanov - майстор
В случая с Ca-Ca акумолатора ти, разбирам нуждата от зарядно. При изправна електросистема на автомобила избщо няма нужда от зареждането на акумолатора извън него. След 5 минути употребеният за стартиране заряд от акумолатора се възстановява. Отделно днешните акумолатори умират от днес за утре, след първия симптом, че нещо не е наред, на следващия ден не стават за нищо.
Имам зарядно, вече трета кола не е ползвано.
Hoвoceлckи - майстор
За 5 минути ... Би могъл да се зареди до макс, но ... с по-високо напрежение :idea: С 14,6V (а дали е и толко при включени светлини, отопления и обдухвания) си трябва доста повече каране (без друго стартиране).
zz_stefanov - майстор
нед фев 16, 2020 2:27 pmHoвoceлckи написа:
За 5 минути ... Би могъл да се зареди до макс, но ... с по-високо напрежение :idea: С 14,6V (а дали е и толко при включени светлини, отопления и обдухвания) си трябва доста повече каране (без друго стартиране).
Лично съм го пробвал с постояннотокови амперклещи. Това че честото стартиране скъсява живота на акумолатора и други такива ОК. Мит е, че късите разстояния не го дозареждат. Ако системата е в изправност, на първия светофар заряда се е възстановил. Отделно в акумолатора има достатъчно заряд за много стартирания.
tzetz009 - специалист
Една молба към Вас ! Моля Ви се ! Стига с тия " акумОлатори " ! Не съм такъв дребнав заядливец , но мисля че достатъчно се начетох за акумОлацията ! И чак започвам да се замислям за понятието "акомодация" при очите , дали всъщност не трябва да е "акУмодация" !

Мир ! :)

:partyman: :partyman: :partyman:

Тема "За Ca-Ca акумулаторите" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: