• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
Всички имаме коли, нали ?
oberst - специалист
Хидротрансформаторът е възел с помпа и турбина в едно, т.е. безстепен преобразувател на въртящ момент, хеле пък при развъртане на помпата от спряло положение - тогава "предавателното число" е по-голямо и от това на вълнови редуктор. Така че щаденето на двигателя не е основното му предимство, а въртящият момент.

Относно опита - аз пък карам повече от 22 години както ръчни, така и автомати - успоредно, а не първо едните после другите. Кефът е несравним, ама за мен поне не е толкова еднозначно в чия полза. Намесването на нервите като аргумент в подкрепа на автоматика е смешно. Друг подобен субективен довод? Примерно без страх от мъгла? Кво общо има едното с другото... Ето ти още по-субективно мнение - днес "навъртях" километри из половината страна с два пъти минаване на Стара планина. Минимални усилия, нерви и занимание. С автоматик, ли? Не, просто не бях на шофьорското място. Десет пъти по-удобно и от най-мазния автомат. Който се стреми към мазно, да си търси шофьор - автоматикът е половинчато решение.

Как да коментирам генералното заключение, че усилието е обратно пропорционално на удоволствието? Някои пък обичат да влагат и по някакво я усилие, я старание и затова будалите му с будали търчат самоцелно, вдигат гири, правят лицеви опори и т.н. Че и мотори карат. Ако знаеш колко е по-неудобен един мотор от фотьойла на коя да е кола, интересно що почти всички мотори в днешно време се карат основно за кеф, а не за вършене на работа и придвижване от точка до точка, при условие че са сума ръчки, лостове, въртящи се ръкохватки - от четири крайника, един неангажиран нямаш, че и цялото ти тяло участва в управлението като мести центъра на тежестта - мани, глупости...
Lisko - майстор
пет юли 29, 2022 12:28 amoberst написа:
Как да коментирам генералното заключение, че усилието е обратно пропорционално на удоволствието? Някои пък обичат да влагат и по някакво я усилие, я старание и затова будалите му с будали търчат самоцелно, вдигат гири, правят лицеви опори и т.н. Че и мотори карат. Ако знаеш колко е по-неудобен един мотор от фотьойла на коя да е кола, интересно що почти всички мотори в днешно време се карат основно за кеф, а не за вършене на работа и придвижване от точка до точка, при условие че са сума ръчки, лостове, въртящи се ръкохватки - от четири крайника, един неангажиран нямаш, че и цялото ти тяло участва в управлението като мести центъра на тежестта - мани, глупости...
Коментирай както си искаш. Нали тва е демокрацията - да може да ти се чуе мнението. Знам колко е по-неудобен мотора. Моторите се карат основно за кеф, защото ти казах че зависи кой как дефинира кефа. А дори един и същи човек може да го дефинира различно - разбирай да се кефи на автоматиката в една ситуация и на нещо ръчно в друга.
Аз карам примерно каяк. Мокро, отмаляваш, на стари години и кръста се обажда, а че дори и коленете. Къде по-удобно на една моторница да си седнал на кожена мека седалка и да връткаш кормилото. Примерно по Марица, по Камчия, по Струма гребем с каяци. Но ако трябваше всеки ден да пресичам Дунава за да ходя на работа, дали щях да избера каяк или нещо моторно?

Колегата го е казал много точно:
нед юни 12, 2022 1:29 amgalin56 написа:
все едно да ми каже някой, че да се качи пеша му е по-лесно от колкото с асансьора. :-D
- Черно бялата фотография била по-истинска от цветната.
- Дигиталната фотография била бошлаф - истината била в аналоговата.
- Плочите вадели истински звук а мп3-тата звучели като през кюнец на печка (тази глупост за мп3-тата я изтърси един от ФСБ преди години, като се бяха уплашили че ще им отиде хляба, но много други "маниаци" я повтаряха без да са финансово застрашени, просто щото са "разбирачи")
- ДСЛР-а бил върха на сладоледа щото имал движещо се огледало. Камерите без движещо се огледало никога нямало да са конкурентни.
- Яденето на суши било тъпотия
- Употребата на гипсокартон по къщите било тъпотия
- Електрическите коли били тъпотия

Кое е общото. Това че хората се дръвчат и стискат за старото. После мине известно време и ах, ко стана - ма то било хубаво.
Спорил съм по тези въпроси по-горе. Мине се години - къде няколко, къде повече и болшинството хора приемат новото. А що беше тва дръвчене отначало?
Първите велосипеди като се появили е бил същия цирк - смях и подигравки- каква е аджеба тая глупост.
А българите сме най-големите царе да се смеем и подиграваме на другите - туй колко били тъпи, онуй колко били тъпи.
oberst - специалист
пет юли 29, 2022 9:52 amLisko написа:
Това че хората се дръвчат и стискат за старото.
Кое му е новото пък на автоматика, при условие, че е на повече от век? Ако имаш предвид все по-масов, причините за това са по-комплексни, отколкото можем да изброим и то по европейските ширини. Американците като нямат развит обществен транспорт и всяка баба трябва да кара кола, при тях автоматите са си стандартът. Обаче като те слуша човек, ще си каже, че ръчните скорости са несинхронизирани, а педалът е без усилвател и трябва двойно амбриране с усилие 200 N.

С каяците сам си отговаряш, че задоволството и усилието често вървят заедно. Май не е генерално за предпочитане преобладаващо да лежиш на дивана, както и по-скоро да се возиш, отколкото да караш, с настъпващите автоматизираните системи, които ти отнемат все повече контрола и те превръщат във все по-пасивен наблюдател.
Lisko - майстор
Да да, знам че е на повече от век. Те и електрическите коли не са от вчера.
И да - важно е да подчертаем какво НЯМАТ американците.
Всяка баба и се налага видите ли да се мъчи да кара кола, а къде по-щастливи са нашите родители да се понатъпкат в рейса, дето е много развит.
Аз карам кола с ръчни от 2008 защото не искам да ми създава проблеми и бюджета не ми стигаше за комфортна бензинова кола с автоматик която да не е на два милиона километра. Иначе бих карал автоматик пред ръчна ако не е компромис със здравината. Може би бих го избягвал единствено при офроуд машини.
hellodear.in

teatv.ltd
Кики - специалист
пон авг 01, 2022 8:53 pmpuchna8 написа:
Аз карам кола с ръчни от 2008
hellodear.in

teatv.ltd
Пич, а преди това какво си карал? щото аз карам кола, камион, автобус, мотор, картинг от 1974 година, и всичко е било с ръчна скоростна кутия, с изключение на моторите които съм карал щото са с крачна (вече и там има автомати). Та каква база за сравнение имаш?
И от няколко години карам автомат, и то няколко броя, и то класически с хидро-трансформатор.
Ще заключа отново- дилемата автомат или ръчка стои само пред този който не е карал автомат, продължавам да чета колко много е "кисело гроздето" защото видиш ли автомата бил лагвал, бил ненадежден, трябвало да е нов (па ако може преди да е произведен) щото още на втория ден се чупи, или пък не можело да се кара спортно и ред други глупости писани от хора които са виждали автомат само на картинка или снимка.
Lutchezar - майстор
Автора на темата явно напусна форума, темата остава за чесане на езици.
feikot - специалист
Да не е хванал теснолинейката за Мацква, че май от както ги изгониха, от тогава не пише. Явно копейките приключиха...
fbr - майстор
Ти си болен бе човек, какъвто и въпрос да захванеш, все москва ти е в главата.
Кики - специалист
Прав е човека, във всеки един момент човек трябва да е все по-далеч от кочината, иииии много да внимава защото орките са навсякъде около нас.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13

Тема "Автоматични или ръчни скорости на колата - за и против?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: