Хидротрансформаторът е възел с помпа и турбина в едно, т.е. безстепен преобразувател на въртящ момент, хеле пък при развъртане на помпата от спряло положение - тогава "предавателното число" е по-голямо и от това на вълнови редуктор. Така че щаденето на двигателя не е основното му предимство, а въртящият момент.
Относно опита - аз пък карам повече от 22 години както ръчни, така и автомати - успоредно, а не първо едните после другите. Кефът е несравним, ама за мен поне не е толкова еднозначно в чия полза. Намесването на нервите като аргумент в подкрепа на автоматика е смешно. Друг подобен субективен довод? Примерно без страх от мъгла? Кво общо има едното с другото... Ето ти още по-субективно мнение - днес "навъртях" километри из половината страна с два пъти минаване на Стара планина. Минимални усилия, нерви и занимание. С автоматик, ли? Не, просто не бях на шофьорското място. Десет пъти по-удобно и от най-мазния автомат. Който се стреми към мазно, да си търси шофьор - автоматикът е половинчато решение.
Как да коментирам генералното заключение, че усилието е обратно пропорционално на удоволствието? Някои пък обичат да влагат и по някакво я усилие, я старание и затова будалите му с будали търчат самоцелно, вдигат гири, правят лицеви опори и т.н. Че и мотори карат. Ако знаеш колко е по-неудобен един мотор от фотьойла на коя да е кола, интересно що почти всички мотори в днешно време се карат основно за кеф, а не за вършене на работа и придвижване от точка до точка, при условие че са сума ръчки, лостове, въртящи се ръкохватки - от четири крайника, един неангажиран нямаш, че и цялото ти тяло участва в управлението като мести центъра на тежестта - мани, глупости...
Относно опита - аз пък карам повече от 22 години както ръчни, така и автомати - успоредно, а не първо едните после другите. Кефът е несравним, ама за мен поне не е толкова еднозначно в чия полза. Намесването на нервите като аргумент в подкрепа на автоматика е смешно. Друг подобен субективен довод? Примерно без страх от мъгла? Кво общо има едното с другото... Ето ти още по-субективно мнение - днес "навъртях" километри из половината страна с два пъти минаване на Стара планина. Минимални усилия, нерви и занимание. С автоматик, ли? Не, просто не бях на шофьорското място. Десет пъти по-удобно и от най-мазния автомат. Който се стреми към мазно, да си търси шофьор - автоматикът е половинчато решение.
Как да коментирам генералното заключение, че усилието е обратно пропорционално на удоволствието? Някои пък обичат да влагат и по някакво я усилие, я старание и затова будалите му с будали търчат самоцелно, вдигат гири, правят лицеви опори и т.н. Че и мотори карат. Ако знаеш колко е по-неудобен един мотор от фотьойла на коя да е кола, интересно що почти всички мотори в днешно време се карат основно за кеф, а не за вършене на работа и придвижване от точка до точка, при условие че са сума ръчки, лостове, въртящи се ръкохватки - от четири крайника, един неангажиран нямаш, че и цялото ти тяло участва в управлението като мести центъра на тежестта - мани, глупости...