• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 148
Всички имаме коли, нали ?

Обухте ли вече зимните гуми ?

58%
да
153
42%
не
110

Общо гласове: 263

ferrari4456 - специалист
Аз съм пробвал...
Значи бяха чисто нови ,туко що купени...
Имам един приятел ,който живее в Гърция и там си карат нон-стоп с летни.Тъкмо ги сложил и дойде до тук (600км).Имаше някакъв шум по колата и си помисли че е от гумите и си ги разменихме.В София на жълтите павета ,като дадеш повече газ си се въртят гумите спокойно и като натиснеш спирачката имат 2-3метра с блокирани гуми със скорост 15км в час.
До сега(2дни) съм си карал със задни летни гуми pireli p6 от 2008година.Всички зими се носеше задницата ,като луда ,няма нови няма стари ,може би нови летни да са по-добре с 10%-15% ,но нямат нищо общо със зимни.
Не те разбирам ,какво искаш да кажеш ,като е със летни зимата ,гумата е като пластмаса ,колкото и нова да е...
colyo - специалист
Никога не съм твърдял, че зимата не трябва да се кара със зимни гуми. Спорът тръгна от това, че и лятото карам със зимни. Споделих също така , че новите летни гуми се държат прилично на сняг. Нищо повече, но веднага ме метнаха, че не можело да бъде. Примерът, който даваш за паветата не е много актуален. Все едно на лед да очакваш със зимни гуми много по-добро сцепление. От доста години насам производителите не слагат в "каучука" UV-протектори, бактерициди и стабилизатори и това скапва гумите за 2-3 години. След една година каране гумата губи голяма част от качествата си и въпреки, че има грайфер не държи както новата. За това (редно или не) си карам само със зимните гуми и ги сменям през година без значение има ли още хляб в тях.
ArturDent - Почти Безобиден
Грайфера намалява сцеплението на гумата с асфалта.
При летните гуми служи за изхвърляне на вода, при зимните за снега.
colyo - специалист
ArturDent написа:
Грайфера намалява сцеплението на гумата с асфалта.
При летните гуми служи за изхвърляне на вода, при зимните за снега.
Абсолютно правилно, просто по височината му съдим колко е износена гумата.
Джоров - напреднал
Взехте ли под влияние :? разликата в каучука и защо ли зимните гуми свирят и се износват повече лятото :)
25th Hour - специалист
Взехме... преди 2 страници. Тва където го разправяш, че гумата губела след година качествата си... не знам как вече да ти напиша, че и 3 лета да седи в мазето, стига да е права, здрава гума и да се съхранява като хората ще държи в пъти повече от лятна ако ще да е каквато ще да е. И за да не помислиш нещо ти давам пример- карам с един Дънлоп SP Sport, което както и да го мислиш е много сериозна гума и за сериозни коли. И като пари пак е сериозна- нямаш абсолюно никакъв шанс с нея дори на ниски температури, камо ли на сняг, просто и през лятото докато не достигне работна температура гумата работи мудно. ТОлкова за зимните и летните.

Според мен подобни експерименти са хазарт с губещ водача...
nanobanano - специалист
Според вас на VW Венто 13ки джанти ще върви ли зимата или с 14ки ще е коренна разликата?Мисълта ми е,че си харесах едни гуми, но абсолютно едни и същи само,че с различен цолаж разликата в цената е 2 пъти.По-евтино ще ми излезе дори с един комплект джанти 13ки(2ра ръка) и нови 13ки гуми,вместо само 4 нови 14ки гуми.
Chefo77 - майстор
Единственото, с което трябва да се съобразиш (освен да не е зверска разликата в обиколките на гумите), е дали джанта 13 ще влезе на спирачните апарати на Вентото. Иначе ще имаш само ползи - при близка обиколка на 13 и 14 цоловите, "месото" на самата гума ще е повече, което означава по-добра возия, по-добра защита на джантите, по-добро сцепление при еднакви гуми - месото се мачка повече при по-висока гума, което увеличава контактната площ.
Така че ПЪРВО виж дали ще влязат джантите, после търси гуми близки по размер до заводските ти. Има си калкулатори.
gogata1987 - специалист
Chefo77 написа:
по-добро сцепление при еднакви гуми - месото се мачка повече при по-висока гума, което увеличава контактната площ.
Друг е въпроса дали на 13" джанта ще може да сложи гума със същата широчина като на 14. Пък и да не говорим, че ако успее да сложи същия размер и ги кара напомпани с правилното налягане, то няма как да се увеличи контактната площ - все същата ще си е, само дето по-високия борд ще се усуква като мекица в завой и ще му влошава стабилността. Контактната площ се променя единствено с промяна на размера на гумата(широчината) или ако реши да ги кара с по-ниско налягане. Което няма особен смисъл, освен ако не иска да издрапа отнякъде, ако е закъсал.
Johny - майстор
nanobanano написа:
Според вас на VW Венто 13ки джанти ще върви ли зимата или с 14ки ще е коренна разликата?Мисълта ми е,че си харесах едни гуми, но абсолютно едни и същи само,че с различен цолаж разликата в цената е 2 пъти.По-евтино ще ми излезе дори с един комплект джанти 13ки(2ра ръка) и нови 13ки гуми,вместо само 4 нови 14ки гуми.
Не коментирам другите мнения, но по скапаните ни пътища е по-добре да се кара с по-голям диаметър гуми. Малката гума влиза във всички неравности.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 148

Тема "Сложихте ли вече Зимните гуми ??" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: